۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

نبرد خلق - جنبش رنگین کمان بیشماران -مرداد ۱۴۰۳- : پویا رضوانی


                                   نبرد خلق - جنبش رنگین کمان بیشماران -مرداد ۱۴۰۳- : پویا رضوانی

نیروهای کار در ماه مرداد ۵۶۵ روز حرکت اعتراضی انجام دادند. گزارش کوتاه این حرکتها را در زیر خواهید خواند. حرکتهای اعتراضی معلمان و دانشجویان جداگانه در همین شماره ماهانه نبرد خلق پوشش داده می شوددر همین ماه شاهد سه شنبه های اعتراضی زندانیان سیاسی، ادامه گردهمآییهای خانواده های شهیدان و مردم آزادیخواه در مزار شهیدان بودیم.

جنبش پُرتوان و سراسری پرستاران دستکم در سی و شش شهر

منبع: تلگرام شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

دور جدید اعتراضی پرستاران، با اعتراض و اعتصاب پرستاران بیمارستانهای کرج آغاز شد و به شهرهای دیگر گسترش پیدا کرد و در ماه مرداد به بیش از ۵۰ بیمارستان در شهر‌های مختلف ایران کشیده شد. پیش از این هم در ماه مرداد چند حرکت اعتراضی صورت گرفت.

فوری ترین مطالبات پرستاران به شرح زیر است:

۱- اصلاح مبلغ اضافه کاری

۲- تعرفه های واقعی و شمولیت فوریت ها

۳- استخدام حداکثری و مساله بدون سهمیه

۴- اصلاح ضرایب خاص

۵- اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور

۶- بازنشستگی

۷- لغو اضافه‌کاری اجباری عطف به قانون

 

به گفته دبیرکل خانه پرستار؛ «شکل اعتراضات بی سابقه است و در طول ۱۰۰ سال تاریخ پرستاری مدرن کشور برای اولین بار است که اعتراض به ‌شکل «دست از کار کشیدن» اتفاق می ‌افتد. وقتی پرستار دست از کار بکشد، خیلی احساس نگرانی می‌کنیم.»

وی اضافه کرد، آن قدر اعتراضات زیاد است که حسابش از دست همه در رفته است. اعتراضات از استان البرز و شهر کرج شروع شد. الان حدود ۵۰ بیمارستان درگیر هستند. بعد از آن شهر شیراز، آغاز کرد. در تمام بیمارستانهای دولتی اعتراض را شاهد بودیم. تمام بیمارستانهای دولتی شهر شیراز، شهرهای جهرم، لامرد، فسا و سایر شهرهای استان فارس هم اعتراض داشتیم. در استانهای مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و برخی استان‌های دیگر هم شاهد اعتراض هستیم. تعداد زیاد است و از ذهنم بیرون رفته ‌اند.

محمد شریفی‌مقدم، دبیر کل خانه پرستار گفت:وضعیت پرستاران در هیچ کدام از کشورهای دنیا به بدی وضعیت پرستاران در ایران نیست. پرستار در ایران حقوق ماهانه‌ اش ۲۰۰ دلار است در حالی که همین پرستار در کانادا چهار هزار دلار حقوق، در آلمان دو هزار یورو و در آمریکا ۶ هزار دلار دریافت می‌ کند... بهبود شرایط فعلی از توان وزارت بهداشت و درمان خارج است... بیمارستان‌های افتتاح‌شده نیروی پرستار ندارند... هیچ کدام از مطالبات پرستاران جدی گرفته نشده است... پرستاران اگر اعتراض کنند، حق طبیعی آنهاست... تهدید و اخراج پرستار چاره کار نیست.

پرستاران در شهرهای کرج، شیراز، بندرعباس، رفسنجان، اصفهان، اراک، یزد، مشهد، اهواز، اصفهان، آبادان، جهرم، فسا، آباده، اقلید، کنگان، اسلام آباد غرب، همدان، بوشهر، داراب، تبریز، یاسوج، قزوین، نیشابور، دهدشت، کرمانشاه، مریوان، رشت، تهران، سیرجان، تبریز، بیرجند، زنجان، لامرد، چابهار و شهرکرد به شرح زیر دست به اعتصاب، تجمع و راهپیمایی زدند.

چهارشنبه ۳ مرداد: گروهی از کارکنان و بهورزان مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان در محوطه مرکز بهداشت این شهرستان با خواسته‌ی پرداخت معوقات سال گذشته و امسال دست به تجمع زدند.

سه شنبه 9 مرداد: کارکنان شرکتی بیمارستان پلدختر برای اعتراض به عدم پرداخت 6 ماه حقوق دست به تجمع دراین واحد درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان زدند.

آدینه ۱۲ مرداد: جمعی از پرستاران بیمارستاهای کوثر و امام علی کرج، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان، کماکان در اعتصاب هستند. پرستاران بیمارستان امام على کرج در اعتراض به عدم واریز حقوق و بى برنامگى این بیمارستان در سومین روز اعتصاب خود بسر می برند. همچنین پرستاران بیمارستان کوثر کرج در اعتراض به وضعیت نامطلوب خود از روز گذشته دست به اعتصاب زده اند.

شنبه ۱۳ مرداد: پرستاران بیمارستانهای کوثر، رجایی و شریعتی استان البرز در کرج برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به اعتصاب زدند.

دوشنبه ۱۵ مرداد: تعدادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی شهر شیراز، تجمع اعتراضی برگزار کردند. پرستاران معترض شعارهای «نه به اضافه کاری اجباری»، «پرستار داد بزن ـ حقتو فریاد بزن»، «اتحاد علیه فقر و فساد»، «پرستار می‌ میرد ـ ذلت نمی ‌پذیرد» و «با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم» را سر دادند.

سه شنبه 16 اسفند: تجمع پرستاران کرج مقابل دانشگاه علوم پزشکی البرز و سردادن شعارهای «پرستارداد بزن حق توفریاد بزن»، «پرستار خواب ندارد حقش خوردن ندارد»، «مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»، «مسئول بی کفایت استعفا استعفا»، «وزیر بی مبالات کوحاصل وعه هات»، «عین الهی کجایی تا کی امید واهی»، «مسئول ما خوابیده گناه بیمار چیه»، «استثمارپرستار تمام باید گردد» و..... ادامه یافت./ تعدادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی شهر شیراز از جمله در بیمارستانهای ابن سینا، رجایی، چمران و محرری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

چهارشنبه ۱۷ مرداد: گروهی از پرستاران مرکز آنکولوژی امیر در شیراز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان در محوطه محل کار خود دست به تجمع زدند.کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

شنبه ۲۰ مرداد: تجمع پرستاران در شهرهای زنجان، تبریز، فسا، شیراز و آباده

یکشنبه ۲۱ مرداد: گروهی از پرستاران مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جهرم تجمع کردند./ پرسنل بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد همزمان با نقاط دیگر استان فارس دست به اعتصاب زدند.

دوشنبه ۲۲ مرداد: اعتصاب و تجمع پرستاران در یزد همگام با هشتمین روز اعتصاب پرستاران شیراز. پرستاران شاغل در بیمارستانهای صدوقی و رهنمون در یزد، از فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محل کارشان دست به تجمع زدند.

سه شنبه ۲۳ مرداد: شماری از پرستاران شاغل در بیمارستانهای ولیعصر اراک، خمینی اسلام آباد غرب، سلامت نی ریز، بهشتی تفت یزد، خمینی  کنگان و... از فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محل کارشان دست به تجمع زدند.

پرستاران شیراز در پایان هشتمین روز از اعتصاب خود، در بیانیه خود اعلام کردند که؛ برای خروج از وضعیت فعلی و نشان دادن حسن نیت خود از روز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ شیفت عصر به اعتصابات خود پایان داده و در انتظار اجرایی شدن مطالبات فوق از سوی مسیولان استانی و کشوری خواهیم بود. مسلم است حق بازگشت به اعتصاب را در ضرب الاجل های تعیین شده، برای خود محفوظ دانسته و در این موضوعات با احدی مماشات نخواهیم داشت.

چهارشنبه ۲۴ مرداد: اعتصاب و تجمع پرستاران در بیمارستان ولیعصر نورآباد ممسنی و بیمارستان سلامت شهرستان تبریز.

چهارشنبه 25 بهمن: پرستاران کشور در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح نازل حقوق، عدم پرداخت به موقع مطالبات، کمبود نیرو و شرایط سخت کاری دست به تجمع همزمان مقابل استانداریهای البرز، بوشهر، مشهد، اهواز، و یزد و قم در بیمارستان بهشتی زدند. همزمان جمعی از پرستاران شاغل در مرکز بیماریهای خاص امام موسی کاظم واقع در خیابان ولیعصر اقلید در محوطه این بیمارستان تجمع کردند.

شنبه ۲۷ مرداد: تجمع پرستاران در شهرهای مشهد، شیراز، بندر بوشهر، یاسوج، اراک و اعتصاب پرستاران بیمارستان سجاد تهران. پرسنل بیمارستان سجاد با راهپیمایی اعتراضی در خیابان بهار تهران به اعتصاب سراسری پرستاران و کادر درمان پیوستند.

یکشنبه ۲۸ مرداد: تجمع پرستاران در شهرهای بوشهر، شیراز، قزوین، جهرم (دومین روز)، یاسوج و شش مرکز درمانی مستقر در مشهد. پرستاران بیمارستانهای طالقانی، قائم، امام رضا، کودکان اکبر، ولایت و هاشمی‌ نژاد مشهد در محل کار خود تجمع کردند.

بخشی از پرسنل بیمارستان سجاد با راهپیمایی اعتراضی در خیابان بهار تهران به اعتصاب سراسری پرستاران و کادر درمان پیوستند.


دوشنبه ۲۹ مرداد: تجمع پرستاران در شهرهای اصفهان، بوشهر، اهواز، اراک، جهرم و هشت بیمارستان اکبر، امام رضا، امداد، خاتم الانبیا، قائم، طالقانی، ولایت و هاشمی ‌نژاد در مشهد. تجمع کادر درمان در اراک در پی دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد.

سه شنبه ۳۰ مرداد: پرستاران در شهرهای زیر دست به تجمع ردند:

چهارمین روز اعتصاب پرستاران مشهد (بیمارستانهای امام رضا، ابن سینا، شریعتی، هاشمی نژاد.) پرستاران در مشهد با سردادن شعارهایی اعتراضی اقدام به راهپیمایی کردند.

تجمع پرستاران بیمارستان طالقانی در آبادان، بیمارستان ۲۲  بهمن نیشابور، بیمارستان پیمانیه جهرم، کارکنان درمانی همدان. اعتصاب و گردهمایی پرستاران و کارکنان درمانی همدان در برابر دانشگاه علوم پزشکی.

چهارشنبه ۳۱ مرداد: تجمع پرستاران و کادر درمان در شهرهای تهران، رشت، اصفهان، اهواز، مریوان، کرمانشاه، دهدشت، قزوین، سیرجان و تبریز.

تجمع این پرستاران مقابل ساختمانهای وزارت بهداشت در تهران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، استانداری اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همچنین در داخل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز، داخل محوطه بیمارستان فجر در مریوان و یکی از بیمارستانهای دهدشت صورت گرفته است.

همچنین، گروهی از پرستاران با راهپیمایی و سر دادن شعارهایی اعتراضی در رشت، دست به تجمع زدند.

 

برخی از شعارهای پرستاران:

از شیراز تا مشهد، اعتصاب اعتصاب

نترسید، ما همه با هم هستیم

یه اختلاس کم بشه حق ما داده میشه

تنهاترین دسته ‌ایم از وعده‌ ها خسته ‌ایم

فکر نکنید یه روزه وعده ما هر روزه

حقمونو نگیریم شیفتامونو نمی ریم

وعده زیاد شنیدیم، جوابی هم ندیدیم

ما که نماد صبریم، صبرمون به سر رسیده!

اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران

حذف اضافه‌کار اجباری و تصحیح حق‌الزحمه‌ی مربوط به اضافه‌کاری.

پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن

نه به اضافه کاری اجباری

وعده وعید کافیه سفره ما خالیه

تعرفه ما کجاست توی جیب شماهاست

 

جنبش سراسری بازنشستگان

در ماه مرداد بازنشستگان به حرکتهای اعتراضی خود در سراسر کشور ادامه دادند. بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان بهبود معیشت و ترمیم مستمری، ارائه خدمات درمانی رایگان، اجرای همسانسازی حقوق و بهبود خدمات رفاهی هستند.

به گزارش ایلنا، اجرای آییننامه ۸۹ تامین اجتماعی، اجرای عادلانه‌ همسانسازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و کاهش سهم بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی به روال قبل، از مطالبات بازنشستگان مخابرات است.

مهم‌ترین خواسته‌ بازنشستگان صنعت فولاد اصلاح همسانسازی حقوق در راستای اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آییننامه فولاد، اجرای آییننامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید و سایر مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد است.

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، بازنشستگان خواستار آزادی معلمان و کارگران زندانی، از جمله شریفه محمدی، زندانی محکوم به اعدام شدند.

حرکتهای اعتراضی بازنشستگان به نقل از تلگرام شورای بازنشستگان ایران، ایلنا و تلگرام مخابرات فردا را در زیر می خوانید:

دوشنبه ۱ مرداد: تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای اردبیل، بندرعباس، ارومیه، رشت، کرمانشاه، تبریز، سنندج، اصفهان، اهواز، تهران، زنجان، ساری، شهرکرد و خرم آباد

سه شنبه ۲ مرداد: تجمع بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه/ گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد مقابل ساختمان‌ صندوق بازنشستگی قائم شهر دست به تجمع زدند.

دوشنبه ۸ مرداد: تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای ارومیه، تبریز، اصفهان، کرمانشاه، رشت، بندرعباس، سنندج، مریوان، زنجان و ساری

یکشنبه ۱۴ مرداد: تجمع همزمان بازنشستگان صنایع فولاد، تامین اجتماعی، مخابرات و کشوری در اهواز، قائم‌شهر، کرمانشاه، شوش و تهران.

یکشنبه ۱۴ مرداد: تجمع بازنشستگان صنایع فولاد مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد قائم‌ شهر .

دوشنبه ۱۵ مرداد: تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای مریوان، ساری، بیجار، تبریز، رشت، خرم آباد، سنندج، ارومیه، همدان، بندرعباس، اردبیل، کرمانشاه، اهواز، اصفهان، زنجان و تهران.

سه شنبه ۱۶ مرداد: تجمع فرهنگیان بازنشسته مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران دست به تجمع زدند./ بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشور در کرمانشاه دست به تجمع زدند./ شماری از بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس مقابل ساختمان دفتر شورای نگهبان در کرمان دست به تجمع زدند. به گزارش شورای بازنشستگان ایران، تجمع این شهروندان در اعتراض به لایحه ادغام صندوق بازنشستگی مس با تامین اجتماعی صورت گرفته است.

چهارشنبه ۱۷ مرداد: تجمع جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، مخابرات و کشوری در بندر عباس مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در این شهر.

یکشنبه ۲۱ مرداد: تجمع بازنشستگان در شهرهای شوش، کرمانشاه، تهران و اصفهان.

دوشنبه ۲۲ مرداد: تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای تبریز، سنندج، ارومیه، کرمانشاه، رشت، اهواز، اصفهان، بیجارِ، اردبیل، شیراز، بجنورد، ساری و تهران.

یکشنبه ۲۸ مردادتجمع بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد، مخابرات و کشوری در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، شوش، اصفهان، قائم‌شهر و دامغان.

دوشنبه ۲۹ مرداد: تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای تهران، ارومیه، تبریز، بندرعباس، خرم‌آباد، رشت، کرمانشاه، اصفهان و سنندج.

سه شنبه ۳۰ مرداد: تجمع بازنشستگان در کرمانشاه

کُنشهای کارکنان شاغل در صنعت نفت و کمپین سال 1403 کارگران پروژه ای

به گزارش افکار نفت، کارکنان شرکتهای نفت و گاز، خواهان تعیین سقف حقوق و جوابگویی مقامات مسئول شدند. آنها همچنین خواستار حذف مدیران نالایق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت معوقات آن، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و استرداد مازاد مالیات کسر شده شدند.

دوشنبه ۱ مرداد: گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان، مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.

سه شنبه ۲ مرداد: کارکنان شرکت مناطق نفت خیز در اهواز و گروهی از کارکنان پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه در محل کار خود دست به تجمع زدند./ شماری از کارگران شرکت پتروشیمی ارغوان گستر مقابل استانداری ایلام تجمع کردند./ تجمع کارگران شرکت نفت و گاز غرب - منطقه عملیاتی چشمه ‌خوش.

سه شنبه 2 مرداد: سی و پنجمین روز کمپین سال 1403 کارگران پروژه ای (14 روزکار14 روزمرخصی). در این روز خبر برگزاری گردهمایی کارگران جوشکاردرفولادشهراستان اصفهان برای همبستگی و ادامه کمپین تا دست یابی به مطالبات درشبکه های اجتماعی منتشرشد.

چهارشنبه ۳ مرداد: جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی بهرگان سکوی بهرگانسر، در محل کار خود تجمع کردند./ کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.

پنجشنبه 4 مرداد: سی و هفتمین روز کمپین سال 1403 کارگران پروژه ای(14 روزکار14 روزمرخصی) در دهها واحد.

آدینه ۵ مرداد: جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی لاوان در محل کار خود تجمع کردند.

شنبه ۶ مرداد: شماری از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز پارس در محل این شرکت در عسلویه تجمع کردند.

پنجشنبه 11 مرداد: چهل وچهارمین روز کمپین سال 1403 کارگران پروژه ای در دهها واخد.

آدینه ۱۲ مرداد: تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت فلات قاره - منطقه عملیاتی لاوان

شنبه ۱۳ مرداد: شماری از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز پارس در محل این شرکت در عسلویه تجمع کردند./ تجمع کارگران پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به واگذاری و فروش منازل سازمانی.

یکشنبه ۱۴ مرداد: جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران دست به تجمع زدند. این تجمع در محل کار این کارکنان در جزیره سیری صورت گرفته است.

دوشنبه ۱۵ مرداد: جمعی از کارگران سکوی نفتی نصر واقع در خلیج فارس در محل کار خود دست به تجمع زدند.

سه شنبه ۱۶ مرداد: اعتصاب و تجمع کارگران پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی. به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث)، این اعتصاب در پالایشگاه پنجم، نهم، دهم و یازدهم پارس جنوبی صورت گرفت.

آدینه ۱۹ مرداد: کارکنان شرکت «نفت فلات قاره» میدان نفتی «بهرگان» و «لاوان» تجمع کردند./ پنجاه و دومین روز روز کمپین سال 1403 کارگران پروژه ای (14 روزکار14 روزمرخصی) در دهها شرکت ادامه پیدا کرد.

شنبه ۲۰ مرداد: کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در مناطق کنگان و عسلویه، به‌طور جداگانه در محل فعالیت خود دست به تجمعات اعتراضی زدند.

سه شنبه ۲۳ مرداد: جمعی از کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری شاغل در پالایشگاههای سوم، پنجم، هفتم، نهم، دهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه دست به تجمع زدند.

پنجشنبه 25 مرداد: برای دومین روز متوالی، کارگران پتروشیمی نگین مکران ­(شرکت گسترش صنایع شیمیایی سینا -فرجود-) برای اعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق از رفتن برسرکار اجتناب کردند و در مجتمع واقع در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهارتجمع کردند./ اعتصاب و تجمع کارگران میدان نفتی آذر مهران.

آدینه ۲۶ مرداد: تجمع کارکنان شرکت نفت فلات قاره در منطقه سیری و لاوان.

یکشنبه ۲۸ مرداد: تجمع کارکنان شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز آغاجاری.

دوشنبه ۲۹ مرداد: شماری از کارکنان شرکت نفت و گاز پارس در سایت دو کنگان، سایت یک عسلویه، پالایشگاه گاز فجر جم کنگان، کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه و کارکنان نفت و گاز پارس شاغل در سه سکو دست به تجمعات اعتراضی زدند.گروهی نیروهای شرکت نفت و گاز پارس جنوبی به صورت جداگانه مقابل یکی از ساختمان این شرکت در عسلویه تجمع کردند.کارکنان شاغل در هفت سکو، در محل کار خود دست به تحصن زدند.

چهارشنبه ۳۱ مرداد: شماری از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.تجمع خانوادگی کارگران ساکن شهرکهای مسکونی  نفت جم مقابل فرهنگسرای توحید.تجمع کارگران شرکت مناطق نفت خیز جنوب.

 

برخی دیگر از حرکنهای اعتراضی نیروهای کار

سه شنبه ۲ مرداد

*جمعی از شهروندان تهران در اعتراض به قطع درختان در پارکهای این کلانشهر مقابل ساختمان شورای قلابی شهر تهران.

*شماری از کارگران کشت و صنعت مغان در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی و استخدامی خود و ناکارآمدی مدیران و عدم پاسخگویی مسئولان، مقابل ساختمان اداره مرکزی این مجموعه واقع در پارس آباد دست به تجمع زدند.

*برخی از ذینفعان تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان، مقابل ساختمان بیدادگستری این شهر دست به تجمع زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این شهروندان نسبت به بلاتکلیفی حدود بیست و پنج ساله خود در خصوص زمینهای فاز ۱ علوم پزشکی زنجان اعتراض کردند.

*تعدادی از رانندگان تاکسی بیسیم در سراوان دست به تجمع زدند. به گزارش صدای آمریکا، این رانندگان نسبت به بیکاری خود و عدم رسیدگی مدیران دفتر این شرکت به وضعیت و خواسته های آنها، مقابل این شرکت تجمع کردند.

*زنان روستای زردکوه که در سالهای گذشته بر اثر رانش کوه جابجا شدند به خاطر مشکلات زیاد جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. به گزارش کارگر نیور، زنان ناراحت و خشمگین مشکل نداشتن آب آشامیدنی را دلیل مهمی برای مهاجرت فرزندان، بیماری، مشکلات بهداشتی، حمام، نبود ساخت و ساز و عنوان کردند. زنان معترض زیر گرما بدون دریافت هیچ پاسخی از استاندار استان به خانه های خود برگشتند.

*تجمع شهروندان روستای پتکستان برای اعتراض به فعالیت معدن شرکت شیشه مقابل فرمانداری اردکان.

*جمعی از خریداران خودروی چانگان، برای اعتراض به تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی سایپا در غرفه این گروه صنعتی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو تجمع کردند.

 

چهارشنبه ۳ مرداد

*شماری از کارگران شرکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، تحت قرارداد شرکت اقماری شسکام در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان، برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان این سازمان در تبریز، دست به تجمع زدند. به گزارش ایلنا، تجمع این کارکنان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی، عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، نارضایتی از بیمه تکمیلی، حقوقهای پایین، عدم تغییر گروههای شغلی، عدم واریز مزایا به صورت مستمر، عدم اجرای قانون رتبه‌بندی و طرح طبقه ‌بندی مشاغل براساس طرح کارفرما، عدم پرداخت معوقات پایان کار (سنوات ۲ سال گذشته) و مانده مرخصی و غیره، عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، عدم پرداخت حق لباس برای تعدادی از نیروها صورت گرفته است.

*مالباختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان بار دیگر مقابل ساختمان بیدادگستری دزفول دست به تجمع زدند.

*گروهی از متقاضیان مسکن ملی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان مقابل ساختمان بیدادگستری در شهرکرد تجمع کردند.

*جمعی از اعضای مجتمع فن‌آوران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان مقابل ساختمان بیدادگستری در شهرکرد دست به تجمع زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، معترضان خواستار واگذاری زمینهای شان بعد از ۱۳ سال هستند.

*شماری از کارگران شرکت ذوب آهن ششدار در ایلام مقابل بیدادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تجمع کردند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شهرداری ایلام با درخواست پرداخت ۱۰۰۰ تومان به ازای ورود هر کیلو آهن به این‌ مجتمع باعث تعطیلی و بیکاری بیش از ۵۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی استان شده است.

*تراکتورداران در اعتراض به عدم تخصیص سهمیه سوخت در کهنوج دست به تجمع زدند.

*مزاسم‌ خاکسپاری زنده یاد اسماعیل کریمی از فعالان زیست ‌محیطی با حضور جمع کثیری از مردم در  روستای نجف آباد کامیاران برگزار شد. زنده یاد اسماعیل کریمی، فعال محیط‌زیست و از نیروهای منابع طبیعی شهر کامیاران، به علت شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. به گزارش طلیعه، اسماعیل کریمی روز دوشنبه یک مرداد، برای مهار آتش‌سوزی مراتع جنگلی «کانیشه» از توابع شهر کامیاران به همراه سایر فعالان زیست‌محیطی به این منطقه رفته بود که دچار سوختگی شدید (۸۰ درصد) شده بود. آقای کریمی به دلیل شدت جراحات وارده با بالگرد اورژانس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شده بود و به علت شدت جراحات وارد در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شده بود.

*چند صد کارگر از بخشهای مختلف کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به افزایش و تغییر ساعات کار و همچنین عدم پرداخت پاداش دست به تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت زدند و خواهان پاسخگویی شدند.

پنجشنبه ۴ مرداد

*تعدادی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان در تاکستان، بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

*جمعی از سهام داران بانک آینده مقابل ساختمان مرکزی این بانک تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش مدارا، تجمع این شهروندان در اعتراض به رشد چشمگیر زیان بانک طی ۷ ماه مدیرعاملی بهمن اسکندری، عدم برگزاری مجامع عقب افتاده و تعیین تکلیف افزایش سرمایه بانک، صورت گرفته است. تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی در اعتراض به عدم تمایل مدیرعامل منصوب وزارت اقتصاد به بهبود وضعیت بانک، خواستار استعفای مدیرعامل بانک آینده و رسیدگی نهادهای نظارتی به این تخلفات شدند.

*هشتمین روز اعتصاب کارگران پیمانی شرکت پویش معادن شرکت ذوب آهن معدن ققنوس یک در اعتراض به عدم پرداخت 5 ماه مطالبات شان.

 

شنبه ۶ مرداد

*شماری از کارگران شهرداری نیشابور مقابل ساختمان این شهرداری دست به تجمع زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق شان صورت گرفته است.

*تعدادی از بیماران و خانواده های بیماران هموفیلی، در اعتراض به کمبود داروهای این بیماری مقابل ساختمان سازمان غذا و دارو دست به تجمع زدند. به گزارش امتداد، چندی پیش رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران از مرگ دستکم سه بیمار در سال جاری به دلیل کمبود دارو خبر داد.

*گروهی از کارگران شرکت ام ‌دی ‌اف (mdf) خوانسار شوش مقابل ساختمان فرمانداری کرخه دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران در اعتراض به قطعی برق و بیکاری ناشی از آن دست به تجمع زدند.

*جمعی از تراکتورداران بندرعباس برای اعتراض به  سهمیه  کم سوخت مقابل فرمانداری این شهرستان در استان هرمزگان تجمع کردند و خواستار افزایش سهمیه سوخت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از تراکتورداران گفت: برای شخم زدن 56هکتار زمین به حدود 2 هزار لیتر گازوئیل نیاز است در حالی که 600 لیتر سهیمه اختصاص می‌دهند و برای ادامه کار با مشکل مواجه می‌شویم.

سه شنبه ۹ مرداد

شماری از کارگران فولاد شادگان در اعتراض به اخراج خود و همکاران شان، برای دومین بار مقابل درب این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش ایرنا، این جمعیت کارگری بخشی از اخراجیهای شرکت فولاد هستند که اخیرا در رسانه ملی حتی خبر اخراج شان را تکذیب کرده اند! اخراج سازی و بیکاری کارگران یعنی قطع رگ حیات خانوار و بر باد دادن هست و نیست کارگر و دست و پا زدن در جهنم زندگی بدون معیشت!

خبرگزاری حکومتی صدا و سیما روز گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد که اخراج این کارگران صحت ندارد، با این حال دهها تن از کارگران فولاد شادگان در اعتراض به این موضوع دست به تجمع زدند.

*کارگران شرکت قند خاورمیانه در شهرستان شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان برای چهارمین روز متوالی در اعتصاب هستند. به گزارش ایلنا، اعتصاب این کارگران در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل و موضوع بازگشت به کار حدود ۲۰ نفر از کارگران اخراجی این شرکت صورت گرفته است. به گفته کارگران این شرکت، کارگران قراردادی و شرکتی شاغل در شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه به دلیل‌ عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل و سایر مزایای شغلی کمترین حقوق را به نسبت سایر کارگران دریافت می‌کنند.

*مالباختگان شرکت سامان بهمن برای اعتراض مقابل شهرداری مشهد تجمع کردند. به گزارش شهرآرا نیوز، سال 92 شرکت سامان بهمن زمینی را معرفی می‌ کند تا مشاغلی را از سطح شهر بیرون ببرد. عده ‌ای مغازه‌ ها را پیش‌ خرید کردند یا خریدند، اما اکنون که می ‌خواهند تحویل بگیرند، شرکت سر باز می ‌زند. زمین امکان بارگذاری 400 واحد را داشته؛ اما بین 600 تا 700 واحد فروخته است. اکنون حدود 100 تا 200نفر شاکی هستند.

*گروهی شهروندان ساکن در چند منطقه شهر ایرانشهر مقابل اداره برق این شهر تجمع کردند. به گزارش رسانک، تجمع این شهروندان معترض در پی قطع مکرر برق مناطق خود، صورت گرفته است.

پنچشنبه 11 مرداد

‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏*به گزارش مهر، کشاورزان گرمسار و آرادان در اعتراض به  توزیع ناعدلانه آب و عدم تعیین تکلیف حقابه آنها از سد نمرود، برای دومین روز مقابل فرمانداری گرمسار تجمع و راهپیمایی در سطح شهر.

*شماری از کامیونداران شهرستان گلپایگان در اعتراض به توزیع ناعادلانه بار مقابل پارک جنگلی این شهر دست به تجمع زدند.

 

آدینه ۱۲ مرداد

*گروهی از مردم روستای باغ‌برج و عشایر کوهشاهی برای حفاظت از منابع جنگلی بخش صوغان شهرستان ارزوئیه در استان کرمان زنجیره انسانی تشکیل دادند. به گزارش بی ‌بی‌ سی، آنها به تخریب جنگلها و درختان ارس در این منطقه توسط یک شرکت فعال در حوزه معادن اعتراض دارند و خواهان توقف تخریب محیط زیست و پیگیری طرح احیای جنگل هستند.

 

شنبه ۱۳ مرداد

*تعدادی از کارگران بیکار شده معدن تیتانیوم کهنوج، مقابل این مجتمع معدنی دست به تجمع زدند. به گزارش ایلنا، یکی از کارگران معترض گفت: ما شصت نفر کارگر بومی منطقه هستیم که از یک ماه پیش پیگیر بازگشت به کارمان از مسئولان شهرستانی و استانی هستیم. این کارگر افزود: تیرماه سال جاری، شماری از کارگران پیمانکاری معدن تیتانیوم کهنوج با اتمام کار بیکار شدند و از آن زمان تاکنون به دنبال بازگشت به کار در این پروژه هستند. باوجود آن اخیراً برخی مسئولان اعلام کرده‌اند از بدو شروع به کار این طرح عمرانی برای ۷۰۰ نفر بومی منطقه اشتغالزایی شده و با شروع به کار آن بیشتر نیز خواهد شد. این در حالیست که بخشی از کارگران شاغل این واحد از استانهای دیگر همانند زنجان، فارس، لرستان و کردستان به منطقه کهنوج مهاجرت کرده ‌اند.

*به گزارش کمپین فعالین بلوچ، به دنبال کشته شدن پنج شهروند از جمله دو سوختبر در محور میناب_بندرعباس که  ناشی از تعقیب و گریز خودرو سوختبر توسط ماموران پاسگاه جلابی میناب و برخورد با یک خودروی عبوری شد، مردم محلی در اعتراض به اقدام مامورین نظامی برای چندین ساعت این محور را مسدود کردند.

 

یکشنبه ۱۴ مرداد

*گروهی از کارگران شرکت آب و فاضلاب در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، در مقابل ساختمان شرکت آبفا خوزستان در اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش ایرنا، کارگران و رانندگان که حدود ۹۰ نفر هستند، بیش از پنج ماه حقوق معوقه دارند و وضعیت شغلی‌شان هنوز تبدیل نشده است. این کارگران گفتند که مسئولان استان قول داده‌اند موضوع را پیگیری کنند و امیدوارند این کار هر چه زودتر انجام شود.

*آبداران بویراحمد برای اعتراض به عدم پرداخت به موقع مطالبات مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. اعتراض اهالی روستاهای بویراحمد (روستاهای قلندری و تل سیاه و آبگرمک لوداب) به بی آبی 7 روزه است. به گزارش کبنا نیوز، شرکت آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد نه به کارگرانش و نه اهالی معترض پاسخگو نیست ودربی خیالی بسر می برد.

دوشنبه 15 مرداد

*جمعی از کارکنان شرکت گلف اجنسی در بندر امام برای پنجمین روز متوالی در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند. به گزارش ایلنا، کارکنان این مجموعه به شرایط معیشتی و مدیریت مجموعه معترض هستند و به علت تعویق و عدم پرداخت حقوق و حق بیمه، اعتراض صنفی برگزار کردند. شرکت گلف اجنسی ایران که 60 درصد سهامش متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و 40 درصد مابقی متعلق به گروه گلف بین الملل است و در صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی و خدمات وابسته فعالیت دارد در سازمان منطقه ویژه بنادر و دریانوردی استان خوزستان است. در این روز کارگران شرکت گلف اجنسی به دنبال پرداخت بخشی از مطالبات و وعده پاسخگویی به دیگر خواسته ها به اعتراض پنج روزه اشان خاتمه دادند.

*سهامداران متضرر و معترضان به وضعیت بازار سهام، مقابل ساختمان بورس تهران تجمع  اعتراض برگزار کردند.

*اعتصاب کارگران شرکت آب وفاضلاب رودبار در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وپرداخت قطره چکانی که از 4 تیر ماه سال جاری شروع شده بود به دنبال وعده تضمین امنیت شغلی و پرداخت مطالبات، امروز پایان یافت. به گزارش ایلنا، حدود 60کارگر معترض که در رودبار تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار به صورت شبانه‌روزی کار می ‌کنند، خواستار دریافت 9 ماه حقوق معوقه و تامین امنیت شغلی‌شان پس از خاتمه اعتراض هستند. عامل تشدید اعتراضات کارگران پیمانکاری آبفای رودبار بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات 9ماهه کارگران است. آنها به جای چاره اندیشی برای خاتمه اعتراضات، سکوت اختیار کرده و کارگران را تهدید به اخراج می‌کنند.

سه شنبه ۱۶ مرداد

*شماری از کشاورزان و باغداران مقابل ساختمان اداره برق شهرستان دماوند دست به تجمع زدند. به گزارش مهر، این شهروندان به قطع شدن مکرر برق و عدم توجه مسئولان به خسارات و صدمات به اموال و محصولات آنها بر اثر قطعی برق اعتراض کردند.

*جمعی از سرمایه گذاران شرکت ریحان تاک قزوین مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران دست به تجمع زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این شهروندان خواستار رسیدگی به مطالبات شان و تحقق وعده ها برای حل مشکلات خود شدند.

 

سه شنبه ۱۶ مرداد

*تعدادی از کامیونداران شهری در روستای گلمنجان، ۲۰ کیلومتری شرق اصفهان، برای چهارمین روز متوالی، از انجام فعالیتهای روزانه خود امتناع کردند و دست به اعتصاب زدند. به گزارش هرانا، کامیون‌داران کمبود سهمیه گازوئیل را از علل این اقدام خود عنوان کردند.

*جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی ایران برای اعتراض به ادامه بلاتکیفی شغلی و معیشتی همکاران حق طلب اخراجی دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان در کلانشهر اهواز زدند.

*کشاورزان و باغداران دماوند (همند آبسرد، کوهان و اهران) برای اعتراض به قطعی برق چاههای آب دست به تجمع مقابل اداره برق و فرمانداری این شهرستان دراستان تهران زدند.

به گزارش مهر، محصولات بیش از سه هزار تولیدکننده دماوندی به علت قطعی مکرر برق در معرض نابودی کامل قرار دارد.

*تعدادی از نانوایان بندرعباس برای اعتراض به مشکلات شغلی منجمله قیمت نان از پخت نان خودداری و نانواییهای خود را تعطیل کردند.

*تجمع اعتراضی مال باختگان شرکت طراوت نوین ریحان تاک از جمله شرکتهای خورویی قزوین و تاکستان مقابل نهاد ریاست جمهوری.

 

چهارشنبه ۱۷ مرداد

*گروهی از متقاضیان مسکن ملی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان مقابل ساختمان خبرگزاری ایرنا در کرمان تجمع کردند. به گزارش ایرنا، تجمع این متقاضیان با عنوان «پروژه ۸۰ واحدی حاجی‌آباد»، نسبت به آنچه قرارداد یک ‌طرفه بنیاد مسکن، تعیین قیمت تمام شده واحدها به نرخ روز، باوجود گرفتن هزینه از سالهای قبل و تاخیر در پروژه خواندند، صورت گرفته است.

*گروهی از کشاورزان مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان بجستان تجمع کردند. شهر بجستان، در جنوب استان خراسان رضوی، در فاصلهٔ ۵۰ کیلومتری غرب گناباد و ۶۲ کیلومتری شمال فردوس و در کنار محور اصلی ارتباطی استانهای جنوبی کشور به مشهد (جاده ۹۱ و بزرگراه ۷۸ آسیا) قرار گرفته‌ است.

*جمعی از متقاضیان مسکن ملی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان مقابل ساختمان فرمانداری سبزوار دست به تجمع زدند. تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تحویل واحدها و افزایش قیمت صورت گرفته است.

*اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه ذوب و احیای روی قشم در اعتراض به سطح نازل حقوق،عدم پرداخت مطالبات، شرایط کاری و رفتار مدیران. به گزارش کارگرنیوز، این واحد تولیدی واقع دراستان هرمزگان،جزیره قشم،کیلومتر20 جاده درگهان لافت است.

*متقاضیان مسکن پروژه 80 واحدی حاجی ‌آباد کرمان برای اعتراض به قرارداد یک‌طرفه بنیاد مسکن مبنی بر تعیین قیمت تمام شده واحدها به نرخ روزوتاخیر در تحویل مقابل ساختمان خبرگزاری ایرنا تجمع کردند.

*کارگران پیمانی مجتمع فولاد مکران واقع در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برای اعتراض به عدم پرداخت 2 ماه حقوق دست به تجمع زدند. به گزارش حال وش، این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق دو ماهه خود دست به تجمع زدند که با دخالت نیروهای امنیتی مواجه شده و متفرق شدند.

 

پنجشنبه ۱۸ مرداد

تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی، از تجمع شهروندان 8 روستای اطراف شهرستان ممسنی دراستان فارس نسبت در اعتراض به صدور مجوز بهره‌برداری کارگاه‌ تولید شن و ماسه و تاثیرات مخرب محیط زیستی ناشی از آن، خبر می دهند.

*مالباختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین برای باری دیگر دست به تجمع در تاکستان زدند و خیابان را مسدود کردند.

*شماری از کارکنان پیمانکاری شرکت عمران سازان چابهار در اعتراض به عدم دریافت پنج ماه دستمزدشان در محل کار خود (قطعه دوم) دست به تجمع و اعتصاب زدند. به گزارش حال وش، به این کارکنان که در اعتصاب هستند گفتند پول نداریم و باید کار فرما پول شما را واریز کنند.

آدینه 19 مرداد

*جمعی از کارگران شهرداری سربندر واقع در استان خوزستان، در اعتراض به معوقات مزدی خود برای هفتمین روز متوالی دست به اعتصاب زده و مقابل شهرداری این بندر خمینی تجمع کردند. فیلم منتشره در رسانه و شبکه های اجتماعی از زباله های انباشت شده درسطح شهر خبرمی دهند.

شنبه ۲۰ مرداد

*تجمع چندین باره مالکان قنات حجت ‌آباد زین ‌آباد بجستان در جهادکشاورزی بجستان در خراسان رضوی برای گرفتن حق و‌حقابه خود از سد احمد نژاد بالا دست قنات.

*به گزارش تلگرام اعتراض مدنی بازار، در پی کشته شدن جوان سوختبر به نام «شاهین محمدی» اهل روستای بستانو، استان هرمزگان، مردم معترض مسیر روستای جلابی را مسدود کردند. پس از مسدود کردن مسیر، یگان امداد با گاز اشک آور و تیراندازی به سمت مردم سعی در متفرق کردن آنان کرد.

شنبه 20 مرداد

*جمعی از شهروندان یاسوج، مقابل اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج تجمع کردند. به گزارش عرشه آنلاین؛ این سومین روز تجمع اعتراضی به مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست کشور در ارتباط با واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان است. بر اساس مصوبه شکل گرفته بیش از ۶۱ هزار هکتار از مساحت دنای شمالی در حوزه مدیریت استان اصفهان قرار می ‌گیرد. بر اساس گفته‌های محمد بهرامی، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون، اجرای این مصوبه فعلاً متوقف شده است. شهروندان معترض شعار می دادند: می جنگیم، می مونیم، دنا را پس می گیریم/ استاندار بی غیرت نمی خوایم نمی خوایم.

*برپایه فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی، حدود 3 هفته است که کارگران کارخانه روغن نباتی فریکو (شرکت فرآورده های روغنی ایران) برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه دست به اعتصاب و تجمع در این واحد تولیدی واقع در منطقه ویژه ی اقتصادی سیرجان زده اند.

*جمعی از زنان فعال درصنایع دستی دهلران برای اعتراض به مخالفت امام جمعه با ایجاد غرفه های صنایع دستی در کنار سایت اربعین مقابل دفتر امام جمعه این شهر دراستان ایلام تجمع کردند.

*جمعی از تاکسیداران بوکان در اعتراض به مشکلات شغلی و عدم پاسخگویی مسئولان دست از کارکشیدند و در چهارراه شهرداری این شهرستان در استان آذربایجان غربی ایران تجمع کردند.

*دامداران یزد برای اعتراض به واردات بی رویه دام مقابل استانداری تجمع کردند و خواهان پاسخگویی مسئولان شدند.

یکشنبه ۲۱ مرداد

*جمعی از کارگران اخراجی گروه ملی فولاد ایران مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران اخیراً پس از جلسه‌ای با نماینده مدیرعامل بانک ملی ایران، مالک اصلی شرکت، قول مساعد برای بازگشت به کار خود (به جز چهار نفر از آنان) را دریافت کرده بودند، اما مدیران گروه ملی فولاد ایران از این تصمیم بانک ملی ابراز بی‌اطلاعی کردند. امری که منجر به برگزاری تجمع اعتراضی آنها شده است.

 

دوشنبه ۲۲ مرداد

*به گزارش کارون نیوز، جمعی از نیروهای اخراج شده شرکت سیمان خوزستان، مقابل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهان بازگشت به کار خود شدند.

*گروهی از حواله‌داران شرکت سایپا مقابل ساختمان این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش تلگرام اعتراض مدنی بازار، این تجمع در اعتراض به تاخیر در تحویل خودروی چانگان صورت گرفته است.

*نیروهای پیمانکاری خط انتقال آب دریا عمان به مشهد (شرکت عمران سازان) چابهار به دلیل عدم پرداخت پنج ماهه حقوق معوقه خود برای پنجمین روز متوالی اعتصاب کرده و خواستار پرداخت معوقات خود هستند. به گزارش رسانک، این کارکنان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان از انجام فعالیتهای روزانه خود امتناع کرده و کماکان در اعتصاب بسر می برند.

*گروهی از کارگران کارخانه زمزم آذربایجان از انجام فعالیتهای روزانه خود امتناع کرده و در محل کار خود دست به اعتصاب زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این اعتصاب از روز گذشته آغاز و با هدف پیگیری مطالبات معیشتی و بهبود شرایط کاری صورت گرفته است. کارگران به وضعیت نامطلوب حقوق و مزایای خود اعتراض دارند و خواستار توجه جدی به این مسائل از سوی مدیریت کارخانه هستند.

*باغداران جابان، سربندان خسروان، اچونک و سرخده از توابع دماوند در اعتراض به قطعی برق مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان تهران تجمع کردند.

سه شنبه 23 مرداد

*تجمع کارگران شرکتی شهرداری ایلام در اعتراض به ندادن 3 ماه حقوق و حق بیمه در محل نقلیه شهرداری.

*کسبه مجتمع تجاری نور در تهران، پس از تعطیلی مغازه ‌های شان، در اعتراض به قطع برق تظاهرات کردند و خیابان ولیعصر را بستند. تظاهرکنندگان در حالی که شعار می‌دادند «برق ما را وصل کنید» با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند.

 

چهارشنبه ۲۴ مرداد

*برای چهارمین روز متوالی، کارگران کارخانه لاستیک پارس به اعتصاب و تجمع شان دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله اجرای نشدن طرح طبقه بندی مشاغل، عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور ازجمله حق برخورداری از بازنشستگی دراین رابطه، مشکلات بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی و نداشتن امنیت شغلی به دلیل تولید ناکافی،ادامه دادند.

به گزارش گروه اتحاد بازنشستگان، کارگران حاضر در این تجمع خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند.

*گروهی از کشاورزان کرمانشاه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان مقابل ساختمان استانداری این استان دست به تجمع زدند. به گزارش شورای بازنشستگان ایران، تجمع این کشاورزان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات گندم و قطع مکرر برق چاههای کشاورزی آنها صورت گرفته است

*گروهی از مالباختگان واحدهای مسکونی مهر پردیس مقابل ستاد کل فرماندهی ارتش در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش امتداد، این شهروندان که حدود سه سال است منتظر صدور حکم متخلفان این پرونده پروژه مسکونی هستند، نسبت به عدم رسیدگی به خواسته های خود اعتراض دارند. به گفته یکی از مالباختگان، تعاونی غذا و دارویی که زیر نظر ارتش بوده است وعده پیش فروش مسکن مهر در پردیس را به کارکنان خود داد و مازاد این پروژه برای عموم مردم در نظر گرفته شد و به دلیل تبلیغات ارتش و اعتمادی که به این ارگان داشتند در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

چهارشنبه ۲۴ مرداد

*شماری از حواله داران مدیران خودرو برای ششمین بار در این ماه، مقابل ساختمان نمایشگاه صنعت خودرو در تهران دست به تجمع زدند. به گزارش هرانا، یکی از شهروندان معترض گفت، «متقاضیان، مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کرده‌اند اما مسئولان این شرکت قیمت محصولات خود را برخلاف قراردادهای منعقد، افزایش داده ‌اند.»

پیش از این معترضان مقابل ساختمان وزارت صمت و مقابل ساختمان سازمان حمایت از مصرف کنندگان دست به تجمع زده بودند.

*تجمع گندمگاران کرمانشاه اعتراض به عدم پرداخت مطالبات پس از تحویل گندم به دولت مقابل استانداری.

 

پنجشنبه ۲۵ مرداد

*گروهی از متقاضیان مسکن ملی با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در شهرکرد، خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تحویل واحد ها بعد گذشت ۵ سال، عدم قیمت گذاری منصفانه و تعطیلی پروژها یا پیشرفت خیلی کم در ساخت و ساز صورت گرفت.

*جمعی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در یکی از خیابانهای تاکستان دست به تجمع زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این افراد، باوجود پرداخت وجه خودرو ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.

*شماری از کارکنان شرکت آب و فاضلاب اندیمشک در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان این اداره تجمع کردند.

*برای سومین روز متوالی، کارگران شرکت آب و فاضلاب  اندیمشک (آبفا) در اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق دست به تجمع درمحل کارشان زدند.

*تجمع مردم روستای خورهه شهرستان محلات واقع در استان مرکزی در اعتراض به حفاریهای غیرمجاز در تپه باستانی تنبوسه.

*تجمع اعتراضی متاضیان مسکن طرح زعفرانیه بیرجند نسبت به بلاتکلیفی مقابل استانداری خراسان جنوبی

یکشنبه ۲۸ مرداد

*تعدادی از نیروهای شرکت آب و فاضلاب شهرستان دلگان مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند. به گزارش حال وش، این کارکنان به دلیل عدم پرداخت حقوق و بیمه شش ماهه خود مقابل این شرکت تجمع کردند. این کارگران از بهمن سال گذشته حقوقی دریافت نکرده و همچنان از حق بیمه محروم هستند. با وجود درخواستهای مکرر جهت رسیدگی به مطالبات شان از مسئولان استانی و شهرستانی تاکنون پاسخی نگرفته‌ اند.

*جمعی از کارکنان شرکت نگین فام خوزستان از انجام فعالیتهای روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، معترضان به دلیل نارضایتی از عملکرد مدیریت این مجموعه دست به اعتصاب زدند.

دوشنبه ۲۹ مرداد

*در دور جدید اعتراض فعالان محیط ریست در یاسوج ، شماری از شهروندان معترض به واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به استان اصفهان، برای سومین روز مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج دست به تجمع زدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، بخش شمالی پارک دنا به اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان واگذار شده، اما مسئولان استانی پس از اعتراضهای مردمی اعلام کردند که فعلا این مصوبه اجرا نخواهد شد. معترضان می ‌گویند تفکیک منطقه‌ حفاظت‌شده‌ مقدمات نابودی آن را فراهم می ‌کند. همچنین برخی فعالان محیط زیست این طرح را در راستای غارت منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد می ‌دانند.

*اعتصاب، راهپیمایی و تجمع کارگران گروه آرتا در محل کار و مقابل فرمانداری نمین در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان شهرستان و استان.

*ادامه اعتراض مالکان اراضی خاوران 2 تبریز نسبت به بلاتکلیفی بابرپایی تجمعی دیگر مقابل ساختمان شهرداری تبریز.

*شماری از نیروهای شرکت سخت کوشان در زاهدان که زیر نظر شهرداری مشغول به فعالیت هستند، برای دومین روز در اعتراض به معوقات مزدی خود مقابل دفتر مدیر عامل این شرکت تجمع کردند. به گزارش حال وش، کارگران این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.

*تعدادی از کشاورزان منطقه سیستان مقابل شرکت پخش فراورده های نفتی در زابل تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش حال وش، کشاورزان مذکور در اعتراض به قطع سهمیه سوخت موتور‌های آب زمین کشاورزی و تراکتورهای شان دست به این تجمع زدند.

جمعی از کشاورزان منطقه سیستان برای اعتراض به قطعی سهمیه سوخت و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل ساختمان شرکت نفت در زابل تجمع کردند.

*جمعی از اهالی روستاهای تلخدان و سه جوی بازفت از شهرستان کوهرنگ در اعتراض به نداشتن جاده مناسب مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری با شعار «ما اعتراض داریم جاده نیاز داریم» تجمع کردند.

سه شنبه ۳۰ مرداد

*تجمع و راهپیمایی اعتراضی گسترده سرمایه گذاران غارت شده رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین و درگیری با نیروهای سرکوبگر. در جواب تعرض ماموران به یکی از سرمایه گذاران، معترضان فریاد بی ناموس بی ناموس سر داده شد

*جمعی از اهالی فاز 2 شهرک گویم شیراز به نمایندگی از 600 خانوار برای اعتراض به بی آبی، بی برقی و بی گازی مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

*مشتریان شرکت آرین موتور برای اعتراض به افزایش قیمت 242 میلیون تومانی مقابل ساختمان شورای رقابت درتهران تجمع کردند.

چهارشنبه ۳۱ مرداد

*جمعی از شهروندان روستای کندوله با تجمع اعتراضی مقابل سازمان آب و فاضلاب استان کرمانشاه خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند. به گزارش تلگرام طلیعه، تأخیر در پرداخت و کاهش قیمت خرید تضمینی گندم تأثیرات منفی گسترده ‌ای بر کشاورزان دارد، ازجمله کاهش توان مالی آنان. کشاورزان برای تأمین هزینه ‌های جاری و سرمایه‌گذاری مجدد به پول حاصل از فروش گندم نیاز دارند.

*گروهی از رانندگان مینی بوس در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شان، مقابل ساختمان فرمانداری بندعباس دست به تجمع زدند.

*جمعی از شهروندان جویای کار مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، در تمامی روزهای این ماه تجمع کرده و خواستار اشتغال جوانان بومی شدند. به گزارش ایلنا، این شهروندان معترض که بسیاری از آنها کارهای تخصصی پروژه ای انجام داده اند، خواستار اشتغال در شرکت هفت تپه هستند. تجمع کنندگان با اشاره به دمای بالای 50 درجه‌ی هوا و رطوبتِ بالا در منطقه به گفتند: تا رسیدن به خواسته‌ی خود دست از تجمع بر نمی‌دارند. آنها گفتند:تنها چیزی که می ‌خواهیم کار است تا بتوانیم خرجِ خانواده‌ خود را تأمین کنیم.

تحصن این از جوانان بومی، به ۱۱۳ روز رسید.

تحصن شبانه روزی کشاورزان شرق اصفهان

چهارشنبه ۳۱ مرداد: سی و نهمین روز تحصن شبانه روزی (میدان خوراسگان)، تجمع و راهپیمایی کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود. کشاورزان با پارک کردن تراکتورها و برپایی چادر در میدان خوراسگان، خواستار بازگشایی آب رودخانه زاینده رود شدند.

*راهپیمایی پرشور کارگران شرکت واگن ‌پارس در بیست و پنجمین روز اعتصاب. کارگران پس از تجمع با شعارهای: «کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد/ کارگر داد بزن، حقتو فریاد بزن» در صفی بزرگ و متحد  اقدام به راهپیمایی کردند.

روز دوشنبه ۱۵ مرداد،کارگران کارخانه واگن پارس اراک در یکی از خیابان های این شهر دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

این حرکت اعتراضی پس از «ممنوع‌ شدن ورود چندین کارگر پس از یک روز اعتراض مسالمت ‌آمیز کارگران در محوطه کارخانه»، شکل جدی ‌تری به خود گرفت و تا به امروز ادامه پیدا کرد.‌

به گزارش ایلنا، اختلاف مدیران و کارگران این شرکت از یک ‌سال و نیم پیش شروع شده است. کارگران گفتند که: «دیگر برایمان قابل تحمل نیست؛ از تبعیض و بی ‌عدالتی خسته‌ ایم.» کارگران اضافه کردند: مدیرعامل گفته کارخانه بدهکار است و فقط می ‌توانیم به تعداد محدودی از کارگران که مشکلات درمانی و مانند آن دارند، مبلغ محدودی وام بدهیم.

کارگران واگن پارس اراک از امضای طوماری خطاب به مقامات استانی خبر دادند و افزودند: به مطالبه ‌گری تا حصول نتیجه ادامه می ‌دهیم.

شرکت «واگن پارس»، وابسته به گروه صنعتی «مپنا» بیش از ۱۱۷۰ کارگر دارد و عمده سهام آن متعلق به وزارت نیرو و آستان قدس رضوی است. 

نبرد خلق شماره ۴۸۰، پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲ اوت ۲۰۲۴ 

 https://t.me/nabard_khalgh



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو