۱۴۰۳ شهریور ۲۱, چهارشنبه

نبرد خلق - با مردم در شبکه اجتماعی: مرجان


                          نبرد خلق -  با مردم در شبکه اجتماعی: مرجان


*پرستاران شیراز اعتصاب کردن،

شیفتا رو مترون و سوپروایزرها کاور میکنن، درخواست نیرو از شهرهای دیگه دادن با هزینهِ رفت و برگشت و مکان و همچنین با بیمارستان. حتی در بعضی جاها وعده استخدام شدن، پرداخت کارانه و تعرفه های عقب افتاده. اینا رو نباید به اونایی که اعتصاب کردن بدن؟!

*از انتقادات جدی پرستاران شیرازی، رقم پایین دریافتی ‌شان به ‌عنوان یکی از اعضای کادر درمان است. یکی از پرستاران گفته اسن؛ مجموع دریافتی پرستاران با سابقه کار بالای چند سال نیز رقمی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون است و در این میان نیز اضافه‌ کارشان عددی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان به ازای هر یک ساعت است.

*دبیرخانه پرستار درباره مهاجرت پرستاران در اوج تجربه و آمادگی: ما پرستار زبده و ماهر برای کشورهای اروپایی و آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس تربیت می کنیم. نیرو چندین سال درکشور کار می ‌کند و در اوج تجربه و مهارت به کشورهای دیگر مهاجرت می‌ کند.

*امروز یه مریض ۲۸ ساله داشتیم شهرداری از وسط شمشادهای‌ کنار بلوار پیداش کرده بود پلیس به EMS خبر داده بود. پِلکهاش رو بریده بودن، دماغش رو بریده بودن ولش کرده بودن!

از اسب زین شده بگیم

*حضرات ولتاژ برق رو آورده‌ن پایین، یعنی ولتاژی که باید بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ یاشه، الان روی ۱۸۰ الی ۱۹۰ ولت هست، کلی جاها که چیلر و داکت ‌اسپیلت دارن دستگاههاشون دچار مشکل شده یا خنک نمی کنه، دستگاههای صنعتی دوفاز میشن و از کار می افتن، دستگاههای الکترونیکی آسیب می بین، دور و بر خودم چندتا از دوستان بین ۲۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومن آسیب دیدن بابت نوسان ولتاژ، جدا از اون قطع خارج از جدول برق، کلی آسیب مالی زده، وسط رنگ‌کاری برق می ‌ره و کلی قطعه خراب می شه، وسط کار دستگاه سی ‌ان‌ سی و وکیوم، وسط کار دستگاه لیزر و... خسارتشو از کی بگیریم؟

*کل صنعت ایران رو به نابودی است، ارز چند نرخی، تعهد بازگشت ارز برای صادرات، تحریمها و هزینه بالای تحمیلی، قطع برق که این هفته به ۶ روز رسید، نظام تعرفه گذاری غلط در گمرک، تامین مالی دشوار و پر هزینه، کمبود نیروی انسانی متخصص، قیمت گذاری دستوری...

*ما ایرانیان زمانی پیشتاز استفاده درست از آب بوده ایم و امروز پیشتاز نابود کردن منابع خود! با چشمه های زیبا چه کردیم؟ با دریای خزر و کرانه آن چه کردیم؟ با آبهای زیر زمینی خود چه رفتاری داشتیم؟ و براستی چه میراثی برای آیندگان خواهیم داشت؟

*آب را باید از دست نیرو کشاورزی و صمت گرفت تا مفت استفاده نکنند، مجبور بشن برن سراغ انرژیهای تجدیدپذیر و تکنولوژی مدرن تا شاید حقآبه رودخانه ها و دریاچه ها تأمین گردد و ایران از مرگ محیط زیستش نجات یابد.

 *می‌توانید...

به گشت ارشاد بگویید؛ طرح نور

به کمبود گاز و برق بگویید؛ ناترازی

به گِران کردن نان بگویید؛ متناسب سازی

به فیلترینگ اینترنت بگویید؛ صیانت

اما چیزی از ناکارآمدی و سومدیریت شما نخواهد کاست، مشکل از کلمات نیست، مشکل از جایگاهی است که جای شما نیست!

 *چرا باید میلیونها هموطن بلوچ ما اکثراً از موهبت آب شرب و برق و گاز و راه دسترسی و بهداشت و مدرسه و اشتغال محروم نگه‌ داشته شوند و بهترین شغل ‌شان بشود بافت زنبیل با برگهای خشک درخت خرما! چرا باید کودک بلوچ ایرانی گرسنه باشد؟؟؟

*در ایران نه برق هشت، نه آب هست نه امنیت!

گوشی قاپی در روز روشن. فقط مانده ام چطور مردم این قدر بی خیال شده اند. ناامیدی و استیصال مملکت و آدمها را گویی یک جا بلعیده است. کشور شبیه سیب فاسدی شده که نه بیرونش و نه داخلش رنگ و رویی ندارد.

*‏چرا هیچ‌کس راجع به گرونی حرفی نمی‌زنه! بابا میری تا سر کوچه و برمی‌گردی یک میلیون پیاده میشی. حقوق می‌ گیری نصف بیشتر اجاره خونه میدی. به ریال در می اریم به دلار هزینه می‌ کنیم. آب نداریم. برق نداریم. همه‌ چی گل و بلبله؟؟ چه غلطی بکنیم ما؟ زندگی کردن سخت نیس براتون؟ چطور می ‌گذره!؟

*تا سربرج ۱۰ روز مونده/ دوتا قسط وام / شارژ ساختمون / پول واسه ثبت نام هنرستان پسر/ موتورم موتورسازیه و فردا حاضره باید پول بدم/ پسر کوچیکه مسافره و پول می خواد / قسط بیمه ماشین / قسط قرعه کشی / آبگرمکن منزل تعمیر شده دونیم باید بدم. / بانک بدون نگهبان سراغ ندارید یه دستبرد ریز بزنیم؟

*امروز بیلبورد تبلیغاتی بانک سپه توجه ام رو جلب کرد که از "جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی" خبر می داد! یک آن فکر کردم اوضاع اقتصادی مملکت آنقدر خرابِ که حتی برنده شدن در یک شبه لاتاری هم تاثیر محسوسی روی زندگیت نمیگذاره.

اینجا در طبقه اجتماعی که من زندگی می کنم، به جرات می تونم بگم چند سالی هست کسی چیزی نمی خره و همه مشغول فروش خرد خرد داراییهاشون برای عبور از گذرگاههای سخت زندگی (ادای دین و قرض و قسط، بیماری، طلاق، تامین پول پیش خانه های فرزندانشون و ...) هستند.

کسب و کارهای خرد شون رو به جهت ناتوانی در پرداخت کرایه های مغازه و مالیات و تراکنش جمع میکنن.

*آخرین جشن عروسی که دعوت شدم رو به یاد نمیارم، کسی فرزندی به دنیا نمیاره و...

متخصص اورولوژی می شناسم که از ازدیاد غیرمعمول مراجعان با مشکل ناتوانی جنسی می گفت. مراجعانی که معاینه و آزمایشهای بالینی خبر از سلامت کامل جنسی شون میده اما ذهنهای درگیر به شکل ناتوانیهای جنسی در اونها خودش رو بروز میده.

به معنای واقعی، رکود اقتصادی منجر به رکود در زیست عاطفی شهروندان شده.

وقتی جسته و گریخته خبر از رها سازی قیمت ارز، حذف ارزهای دولتی، افزایش قیمت حاملهای انرژی و بنزین و ... می خوانم، به معنای واقعی نگران آینده خودم، خانواده ام و جامعه میشم واقعا دیگه این جامعه توان تحمل فشارهای مضاعف رو نداره.

*گه‌گاه از جلوی غذاخوری یک محله که گاهی در آنجا به دوست معلولم سر می ‌زنم و با وی درد و‌ دل می‌کنم، عبور می ‌کنم، چشمم به منوی غذا و بشقاب خرده ‌برنج و اسکلت مرغی که جلو یک پدر و دو فرزند گذاشته شده نگاه می‌ کنم، از شرم سرم را پایین می ‌اندازم، دور می‌ شوم و به پهنای صورتم اشک می ‌ریزم.

*در همان دوره که دلار رسیده بود ۱۶۰۰ تومان، با حقوق دو میلیون تومانی و ۱۵ سال سابقه کار ۱۲۵۰ دلار می گرفتم و امروز با حقوق بیست میلیون تومانی و سابقه‌ کار ۲۹ ساله، دریافتی من معادل ۳۳۳ دلار است! خدا باعث و بانی اش را به زمین گرم بزند!

*تفکر طبقه‌ی بورژوا و مرفه داخل ایران: اگه گوشتی که میدیم سگهامون بخورن بدیم به نیازمندا، سالی یه بچه میارن.

پسر ملانصرالدین از او پرسید: پدر فقر چند سال طول می‌کشد؟ ملا گفت: چهل سال پسرم. پسرش گفت: بعد از چهل سال ثروتمند می‌ شویم؟ ملا جواب داد: نه پسرم عادت می‌کنیم!!!

‏*این فاجعه رو چند سالیه که دارم توی مترو می‌بینم.

آدم‌هایی که هر روز می‌رن سر کار، یعنی شغل ثابت دارن و حتی نمی ‌تونن لباس مناسب فصل بخرن. مثلا تو سیاه زمستون کفش تابستونی رو با جوراب ضخیم می‌ پوشن، یا زن‌ها دو سه تا لباس آستین بلند رو هم می‌ پوشن و روش یه مانتوی نازک تن می‌ کنن‏چون ارزون‌ترین کاپشن یکی دو میلیون پولشه و از طرفی نگران گیر مأمورا هم برای کوتاهی لباسشون هستن.

‏*به خاطر شرایط اقتصادی و فرهنگی خیلی از ماها ازدواج نخواهیم کرد پدر و مادر نخواهیم شد... ولی خیلیامون می تونستیم پدر خوبی بشیم، همسر خوبی بشیم... پنج سال صبر کنید میفهمید از چه فاجعه ایی حرف میزنم....

*بزرگترین خرده فروشی کشور دیجیکالا کلا قیمت خوردره حدود ۱ میلیارد دلار!

و اگر نخواهیم با آمازون و علی بابا و … مقایسه کنیم، همین ترندیول ترکیه حدود ۱۶.۵ میلیارد دلاره(۱۶برابر دیجیکالاست)و رقیب کوچکش یعنی هپسی بورادا۳.۹میلیارد دلاره یعنی۴برابره!

*خرید و فروش بیمار در آمبولانس!

روزنامه نگاری در پست اینستاگرامی نوشت: امروز با یک پزشک فوق تخصص گفت‌ و گو می‌ کردم او نکته عجیبی گفت که از لحظه شنیدن به سقف خیره ماندم!

او می‌ گفت برخی از مراکز درمانی بیماران بدحال (آی سی یو) را از آمبولانس ها بین ۴ تا ۶ میلیون می ‌خرند!

یعنی مثلاً شما بیمار خود را سوار آمبولانس می ‌کنید و خبر ندارید در مورد بیمار شما مذاکره پشت پرده در حال انجام است و در این مزایده هر مرکزی برنده شود مقصد بیمار شما هم همانجا خواهد بود.

اگر بیمار بدحال مشکل جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی هم داشته باشد این رقم بالاتر از این حرفها خواهد بود و بیمار حکم طلا دارد!

*خودروسازان دولتی؛ ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، روزانه ١٠٠میلیارد تومان ضرر می‌ دهند؛ به ازای هر دقیقه‌ فعالیت ٧٠میلیون زیان به اقتصاد کشور!

می ‌گوییم تعطیل کنید؛ می‌ گويند یکصدهزار نفر حقوق بگیر دارند.

یعنی سالانه ٢٠ هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند که این صدهزار نفر حقوق بگیرند!

*با افتخار سالهاست جز بینندگان تلویزیون ایران نیستم/ تلویزیون ایران هیچ وقت نخواسته زیبائیها را نشون بده/ کلا با واقعیت و مستندات مشکل داره/ جهت آرامش روح و روان خودتان قید دیدن این تلویزیون حال بهم زن را بزنید.

 *بیژن خراسانی دو هزار ساله لحاف و تشک توی صدا و سیما انداخته و از موتورسواری و اتومبیلرانی تا کاراته و جودو و تکواندو و کرلینگ گزارش می‌ کنه.

امروز گزارشگر مبارزه مهران برخورداری با حریف ازبک بود، ولی تهش حتی نفهمید کی برنده شده. شوخی نمی ‌کنم، واقغا نفهمید. 

*چهارمین روزی است که vpn ها کند شدن و به احتمال بالا سیستم فیلترینگ آپدیت جدید گرفته.

پینگ بالا، سرعت کم، ولی قطع نمی شیم. فقط داریم زجر می‌کشیم.

نکته اینجاست که کور خوندید، راهش رو پیدا می ‌کنیم و ادامه می دیم.

*دیروز رفتم فروشگاه اتکا شریعتی (نزدیک شهر کتاب مرکزی) و تذکر حجاب دادند، بی‌ اعتنایی کردم و پشت بلندگو اعلام کردند که به خانمهای بی‌حجاب خدمات نمی‌ دیم و وقتی که رفتم اجناسم رو حساب کنم دم صندوق، حساب نکردند و برگشتم.

این همون نمونه تبعیضِ جنسیتیه و بازتولید خشم و خشم و خشم‌.

*حضور بی ‌ضابطه کوهنوردان در مسیر صعود به قله دماوند در سایه ضعف متولیان حفاظت از مهمترین قله ایران، موجب وارد شدن آسیبهای زیست محیطی فراوانی به دماوند شده.

سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخ بدهد که چرا توجهی به این آسیبهای زیست محیطی وارده به دماوند ندارند؟

*برای تسهیلِ پیاده‌روی اربعین در عراق؛ ١٢ هزار میلیارد تومان هزینه شده که با این بودجه می‌ شد همه کودکان کار را سر و سامان داد، در هر استان یک بیمارستان مجهز ساخت و تمام مدارس فرسوده را بازسازی کرد و...

*مشکل این که رئیس جمهور مملکت شهروندان را به چشم دخترم و پسرم می ‌بیند! در حکومتها ما پدر نداریم و شهروندان صاحب مملکت و دولتها خدمتگزار آنان هستند و خادم به اربابش دخترم و پسرم نمی ‌گوید.

*وقتی همه چیز دولتی هست، مناصب تقسیم می ‌شوند و هیچ پرسشگری هم در کار نیست، همین می ‌شود که یک پیت حلبی رو به چند برابر قیمت به ملت میندازن آخرش هم میگن ضرر می کنیم!! این روند هم تعطیل بردار نیست چون جیب اقلیتی از جان اکثریت مهمتر هست.

*ما که رای ندادیم اما اونایی که رای دادن از سکوت پزشکیان نسبت به ضرب و شتم دختر ۱۴ ساله در اجرای طرح نور توسط گشت ارشاد و زانو گذاشتن مامور نیرو انتظامی روی گلوی پسر ۱۵ ساله کم شنوای افغانستانی خجل نیستند؟! 

‏برای محصول دادن بادمجان باید چند ماه صبر کرد، این را طرفداران دولت قبل می گفتند و حالا حامیان پزشکیان این را می گویند. دولتها تغییر می کنند ولی روشهای سرکار گذاشتن مردم تغییر نمی کند، فاجعه اینجاست.

*علی رضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پزشکیان، برادر محمد کاظمی، رئیس اطلاعات سپاه است. ظاهرا مسعود پزشکیان از رئیسی هم جلیلی‌تر هست.

*پزشکیان حتی حاضر نیست با مردم و خبرنگاران حرف بزند و این بزرگ‌ترین اشتباه او است.

او باید بیاید و توضیح بدهد چرا این کابینه را انتخاب کرده است.

نمی‌شود که به مردم پاسخ ندهی و به چهارتا توییت پسرم و دخترم اکتفا کنی!

آقای پزشکیان باید در مسلخ خبرنگاران بنشینی.

*اقای پزشکیان کدام وزارتخانه به سنیها تعلق گرفت؟ هر چه سرچ کردم متوجه نشدم.

قرار بود دولت سوم روحانی شود، حواس شان پرت شد دولت دوم رییسی شد!

#پزشکیان در اولین امتحان به جز در مواردی معدود، نمره مردودی گرفت. کابینه ‌ای که نه بر اساس شایستگی و تخصص و مشورت کارگروهها و شورای راهبری، بلکه با سهم‌خواهی و دخالت آشکار این و آن شکل گرفت. تجربه جهانی نشان داده عمر چنین دولتهایی کوتاه است و به سرانجام نمی ‌رسد.

*‏دولت سهامی خاص! انصافاً پزشکیان سهم قاليباف، روحانی، حداد عادل، دولت رئیسی و سالمندان اصلاح‌طلب را به خوبی در کابینه پیشنهادی لحاظ کرده، فقط نظر مردمی که به او رأی دادند مورد عنایت قرار نگرفته که آنهم لابد چیز مهمی نبوده!

*اسامی موجود در فهرست ارائه شده به مجلس به‌گونه ‌ای است که باوجود میل باطنی باید اذعان کرد ناکامی دولت چهاردهم کاملاً قابل پیش‌بینی است و مسئولیت آن بر عهدۀ شخص رئیس جمهور است که مردم را نامحرم دانسته و با آن‌ها سخن نگفت!

*اصلاح‌ طلبان پیش از انتخابات: برای ایران می‌آییم، با هم کشور را می‌سازیم

اصلاح‌طلبان روز انتخابات: مردم اگر بیایید، تغییر را رقم می ‌زنیم، اگر نیایید کشور درگیر جنگ می‌شود.

اصلاح‌ طلبان، امروز: مردم این کابینه ما نیست، نگذاشتند، ما هم مثل شما فریب خوردیم، به ما خیانت شد.

*جناب آقای دکتر پزشکیان؛ فرقه ویژه خوار، هرگز با شما آشتی نمی کند. دولت اشتراکی نیز هرگز به سرانجام نمی رسد. اگر نمی توانید از سد هسته سخت نظام بگذرید و کابینه مورد نظرتان را تشکیل دهید، استعفا دهید و بگذارید آنها که قدرت دارند مسئولیت نیز داشته باشند.

‏*قالیباف رئیس مجلس: سالی ۱۰۴ میلیارد دلار ثروت کشور را هدر می دهیم و به آتش می کشیم. این واقعیت نوع حکمرانی ما است.

*هر روز یکی میره! یادمه قبلا یکی می گفت  می خوام مهاجرت کنم ، می گفتن واسه چی؟

اما الان  هر کی میگه نمی خوام برم، میگن واسه چی ؟

چیکار کردین با این مردم، با ایرانمون که همه محبورن واسه داشتن یه زندگی آروم و یکم آینده بهتر ترک وطن و خانواده کنن... لعنت بر باعث و بانی اش

*اگه می بینید دیگه حرفی از انتقام نمی زنند و آرم خونخواهی مهمان هم از گوشه صفحه تلویزیون حذف شد به خاطر پیام تهدیدآمیز شدیدی هست که آمریکا از طریق اردن برای ج.ا ارسال کرده خطر را کاملا احساس کردند و خفت را به سقوط ترجیح دادند!

*ما تنها کشوری تو دنیا هستیم،که می توانیم به خاطر حقوق یک کشور دیگر، راهپیمایی کنیم؛ اما به خاطر حقوق خودمان،اجازه راهپیمایی نداریم. جالب نیست؟

نبرد خلق شماره ۴۸۰، پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲ اوت ۲۰۲۴ 

 https://t.me/nabard_khalgh


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو