۱۴۰۳ شهریور ۲۰, سه‌شنبه

نبرد خلق - فراسوی خبر - از جیب و سفره مردم به حلقوم «قرارگاه خاتم الانبیا»: زینت میرهاشمی


             نبرد خلق - فراسوی خبر - از جیب و سفره مردم به حلقوم «قرارگاه خاتم الانبیا»: زینت میرهاشمی

چندی پیش رئیس جمهور ولی فقیه گفت؛ برای پیشبرد مشکلات پولی در بساط نیست و به همین دلیل با دستور خامنه ای از کاهش ۲۰ درصدی سهم «صندوق توسعه ملی» از فروش نفت، گاز و فرآورده های پتروشیمی برای مدت محدود خبر داد.

در روزهای پیش، اخبار قطع آب دهها مدرسه دولتی در تهران، به دلیل نپرداختن هزینه مصرف آب به سازمان آب و فاصلاب، باز ماندن حدود ۲۱۶ هزار و ۲۴۲ کودک از تحصیل در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به دلیل فقر و عدم دسترسی به امکانات آموزشی، بدهکاری دولت به سازمان نظام پزشکی، گندمکاران و سازمان تامین اجتماعی، قطعی برق و صدمه زدن به کسب و کار مردم و ... در رسانه های حکومتی پوشش گسترده داشت و همزمان حرکتهای اعتراضی پرستاران، بازنشستگان و کارگران صنایع فولاد، شرایط بحران اقتصادی و مشکلات معیشتی را نشان داد.

در برابر این مشکلات، پزشکیان از جراحی اقتصادی، به عنوان راه حل حرف می زند. جراحی اقتصادی، ادامه اقتصاد مقاومتی در شکلی خشن و بی رحمانه است که به بازتولید فقر کمک می کند. بازدید او از «قرارگاه خاتم الانبیا»، در روز شنبه ۱۷ شهریور ، قدردانی از آنها برای «تحکیم و تقویت» روابط، تضمین سپردن پروژه های دولتی به آنها، چشم انداز راه حل او را مقداری روشن می کند.

مسعود پزشکیان در دیدار از قرارگاه خاتم الانبیا و در جمع سرکردگان سپاه، راه «نجات کشور... مشکلات مدارس مناطق محروم و...» را کمک گرفتن از بسیجیها (بازوی سپاه پاسداران) اعلام کرد. وی مدعی شد که نقش این قرارگاه در موقع تحریم منجر به «سرپا نگه داشتن» کشور شده است.

قرارگاه خاتم الانبیا، زیر نظر خامنه ای، بازوی اقتصادی سپاه پاسداران، پیمانکار اصلی پروژه های دولتی، با شبکه گسترده ای از هلدینگهای اقتصادی، موسسه ها و بانکها بر اقتصاد ایران پنجه انداخته است. این قرارگاه از سال ۱۳۶۰ به فرمان ولی فقیه تاسیس و تا کنون محلی برای فساد، رانت خواری، از طریق گرفتن امتیاز پروژه های میلیاردی و بدون رقیب، استثمار نیروهای کار، تاسیس شرکتهای پیمانکاری و....تولید و اقتصاد ایران را به فلاکت کشانده است.

از دست اندازی بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، عمران، صنعت و معدن، کشاورزی، ساخت مسکن به نام محرومان به کام سرمایه داران انگل صفت رانت خوار تا سرکوب مستقیم مردم و... همه جا، جای پای این اختاپوس مافیایی سپاه پاسداران دیده می شود.

در رویدادی دیگر، در هفته گذشته، از وامخوری رانت خواران زیر قوانین حکومت ولایی پرده برداری شد. رئیس سازمان بورس با امضای خودش وامهای میلیاردی با بهره ناچیز ۴ درصد و مدت ده ساله، به جیب خودش و دیگر اعضای هیات مدیره، واریز کرد. این مفت خور، برخورداری از این تسهیلات را قانونی «براساس مصوبه شورای عالی بورس» دانسته است. وام ودیعه مسکن مجلس نشینان ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۴ درصد، یک گوشه ای از مفت خوریهای قبیله است. (تجارت نیوز ۱۸ شهریور)

این دزدیها در حالی است که بر اساس داده مرکز آمار رژیم در سال ۱۴۰۱، ۳۰ درصد جمعیت ایران یعنی ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر خط فقر بوده است که این مقدار تا الان باید بسیار بیشتر شده باشد. بر اساس گفته رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی، بیمه حدود ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی قطع شده است. به گفته فرشاد مومنی، اقتصاددان، «میانگین دریافتی بازنشسته ها، زیر ۵۰ درصد خط فقر رسما اعلام شده است.» (وبسایت عصر ایران ۱۹ شهریور ۱۴۰۳)

همچنین در سال ۱۴۰۲، «در ۹ بانک کشور، اعضای هیات مدیره، به طور میانگین ۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان پاداش دریافت کرده‌اند.». (شهروند سه شنبه ۲۰ شهریور)

روز یکشنبه ۱۸ شهریور، بازنشستگان صنایع فولاد در تجمع اعتراضی خود شعار دادند: «یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه/ وعده و وعید چه خوب بود، ولی همش دروغ بود». راه حلهای کابینه وفاق امنیتی – نظامیها، تقویت اختلاسگران و رانت خواران است تا کم کردن اختلاس به نفع بازنشستگان.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو