۱۴۰۳ مهر ۱, یکشنبه

آخرین خبرها از انفجار در معدن زغال سنگ طبس و کشته شدن دهها معدنچی


آخرین خبرها حاکی است که شمار کشته شدگان انفجار معدن در طبس به ۵۱ نفر افزایش یافته است و با اینحال هنوز کارگران معدن زیادی در معدن محبوس هستند.در خراسان سه روز عزای عمومی اعلام شد و حالا مقامات ریز و درشت حکومتی راهی طبس می شوند. این درحالی است که پزشکیان بعنوان رییس جمهور حکومت بی توجه به این حادثه راهی نیویورک شد.

بدنبال انفجار در معدن زغال سنگ طبس دهها معدنچی زحمتکش کشته یا به شدت مصدوم شدند. رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی اعلام کرد که  ۳۰ نفر در حادثه معدن طبس تا کنون فوت کرده‌اند

رئیس دادگستری استان خراسان جنوبی  در رابطه با آخرین وضعیت حادثه معدن طبس  اعلام کرد که حادثه در ۲ بلوک bوcبه وقوع پیوسته است در بلوک bتعداد ۴۷ نفر و در بلوکC ، حدود ۲۳ نفر محبوس شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی انفجار گاز متان در بلوکهای B و C معدن زغال‌سنگ طبس باعث کشته و مجروح شدن شمار زیادی از معدن‌کاران شد.

رسانه‌های حکومتی همچنین  خبر از کشته شدن دست‌کم ۳۰تن و جراحت ۱۷تن از معدن‌کاران داده‌اند.تا کنون بیش از ۲۴نفر نیز مفقود هستند و اثری از آنها نیست.

انفجار زغال سنگ طبس از کجا آغاز شد

به گفته استاندار رژیم در خراسان جنوبی، ۲۲ نفر در بلوک B و ۴۷ نفر در بلوک C مشغول به کار بودند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی کار امدادرسانی به بلوک B به پایان رسیده است اما بدلیل تراکم گاز متان گروه‌های امدادی امکان ورود به بلوک C  را نداشته‌اند. در این بلوک دست کم ۲۲کارگر حضور داشته‌اند که هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. شایان ذکر است که انفجار اصلی گاز متان در این بلوک رخ داده است.

تاکنون گزارشی درباره علت احتمالی این حادثه توسط رژیم منتشر نشده است.

رئیس اداره کار طبس شامگاه شنبه (۳۱شهریور) گفت که این انفجار بر اثر نشت «گاز متان در بلوک C شرکت معدنجو» رخ داد.

پیش از این بارها حوادث مختلف در معادن کشور جان بسیاری از کارگران معدن را گرفته و بسیاری را مجروح کرده است.

هفتم شهریورماه امسال نیز نشت گاز متان در یکی از کارگاههای پیشروی معدن شماره یک شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به ریزش بخشی از کارگاه منجر شد و هشت کارگر معدن مجروح شدند.

لازم به یاد آوری است که شرکت زغال سنگ پروده طبس یکی از شرکت‌های غارتگر متعلق به منسوبین مقامات حکومتی است که  به عنوان بزرگترین واحد معدنی منطقه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور تبلیغ می شده است. این شرکت مدعی اشتغال به کار برای ۲۵۰۰ نفر بوده است.

اما در عمل با حذف بسیاری از اصول و استانداردهای ایمنی در کار زمینه کشتار کاگران زحمتکش را فراهم ساخته است. این هم نتیجه شعار شرکت های دانش بنیان خامنه ای که با هدف استثمار بیشتر و غارت هرچه سریعتر طراحی شده‌اند و حاصل آن رنج  و محنت بیشتر کارگران و زحمتکشان ا ست.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍