۱۴۰۳ شهریور ۱۳, سه‌شنبه

سایت ایلاف لندن- قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران، یک کشتار جمعی : حسین عابدینی


                 سایت ایلاف لندن-  قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران، یک کشتار جمعی : حسین عابدینی

واقعیت انسان دارای دو وجه است یکی سفید ودیگری سیاه. چهره سفید، خوبی و نجابت و تعالی را از خود ساطع می‌کند و بازتاب دهنده اصولی می‌باشد که در خدمت انسانیت و پیشرفت است. اما از چهره سیاه شرارت می‌چکد و پلیدی و کینه‌ورزی و پستی می‌بارد. این چهره با آزادی و پیشرفت و هر‌آنچه خصلت انسانی و تمدن دارد، مخالفت می‌کند. شاید در مورد شناسائی حکومتی که بازتاب دهنده روی سفید انسانی باشد، اختلافات زیادی وجود داشته باشد اما در شناسائی رژیمی که از 45 سال پیش بر ایران حکومت می‌کند، بعنوان روی سیاه انسانی، هیچ ایراد و اختلافی وجود ندارد

.

جنایات و تخلفات و بکارگیری اقدامات سرکوب‌گرانه توسط رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران از بدو تاسیسش تا کنون، حتی برای یک لحظه متوقف نشده است. این رژیم که تشنه‌ی قتل و کشتار و دیکتاتوری و دشمن انسانیت و بطور خاص دشمن زنان است، بقای خود را در تداوم وحشیگری می‌بیند و این وحشیگری همانند خون در رگانش جریان دارد. در جای‌جای ایران و هر کجا که جو مثتبی وجود داشته باشد که در آن مردم رایحه آزادی را استشمام کنند و زنان به حقوق کامل خود دست‌یابند و عدالت اجتماعی برقرار گردد، به این رژیم احساس خفگی دست می‌دهد و آن را تماما از بین می‌برد.

زبان حال و منطق رژیم خونریز ومنبع تروریسم و جنایت، خطاب به مردم ایران و خلق‌های منطقه را می توان در یک جمله خلاصه کرد« شما را می‌کشم تا مرا نکشید» به همین خاطر هر کس اوضاع ایران را دنبال کند، درمی‌یابد که دستگیری‌ها و سلب آزادی‌ها و اعدام‌ها و نقض‌های حقوق بشر و زن‌ستیزی و صدور بنیادگرائی مذهبی و تروریسم به منطقه و جهان، بی‌وقفه ادامه دارد چرا که این موضوعات در بقای رژیم نقش داشته و به آن توان ادامه حیات می‌دهد.

رژیم ایران که خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کند چهره کریه خود را بزک نماید، با ماسک اصلاحات و میانه‌روی تقلبی و واهی سعی می‌کند، حقایق را وارونه جلوه دهد تا اهداف و منویات پلید و تجاوزکارانه خود را نه تنها بر علیه مردم ایران بلکه برعلیه تمامیت انسانیت به پیش ببرد. اما جنایات، تخلفات و کشتارهایی که این رژیم انجام می‌دهد آنقدر فجیع و خونین است که قابل سرپوش گذاشتن نیست. بر همین اساس گزارش‌های مختلفی که از وضعیت ایران بدست می‌آید، واقعیت اسفبارمردم ایران در سایه این رژیم را نشان می‌دهد که به راستی نمایانگر آن روی سیاه واقعیت بشری به تمام معناست.

به همین منوال، بسیار خوب است که به گزارش اخیری که گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر در ایران،‌آقای جاوید رحمان منتشر نموده است، اشاره نمائیم. این گزارش 60 صفحه‌ای که در روزهای آخر ماموریتش بعنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد آن را تهیه کرده است به موضوع اعدام‌های جنایتکارانه در ایران طی سالهای 1981 و 1982 و قتل‌عام 1988 پرداخته است.

همچنین باید به اطلاعیه کمیساریای عالی حقوق بشر پیرامون گزارش جدید آقای جاوید رحمان اشاره کرد که در آن آمده است« ایران: باید در مورد جنایت‌های وحشیانه، تحقیقات صورت گیرد و جنایت‌کاران به دست عدالت سپرده شوند» این گزارش خاطرنشان می‌کند که مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کشتار جمعی و شکنجه و دیگر اعمال غیرانسانی که برعلیه اعضای مجاهدین خلق با نیت کشتار جمعی آنها صورت گرفته و همچنین دیگر فجایعی که در سراسر ایران انجام شده است، از بدترین و شنیع‌ترین نقض‌های حقوق بشر در طول تاریخ معاصر می‌باشد. برنامه‌ریزی، ترتیب و ارتکاب این جنایات علیه بشریت و نسل کشی‌ها، با مشارکت فعال مقامات بلندپایه دولتی، انجام شده است.

گزارش تاکید می‌کند که گزارشگر ویژه بر این باور است که جنایات علیه بشریت، و بطور خاص کشتار هزاران زندانی سیاسی به شیوه اعدام‌های خودسرانه و با ترتیبات مختصر و خارج از روند قضائی، شکنجه و فشار و ناپدیدسازی اجباری و دیگر اعمال ضد بشری بر علیه زندانیان سیاسی، از پایان ژوئیه تا پایان سپتامبر 1988 در ایران، یک نسل‌کشی را بوجود آورده است. همچنین جنایت علیه بشریت بخاطر ناپدیدسازی‌های اجباری همچنان ادامه دارد.

جاوید رحمان در گزارش خود پیرامون اعدام هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران توسط رژیم ایران در سال 1981 می‌نویسد: «بین ژوئن تا دسامبر 1981 هزاران‌ تن بدون محاکمه ویا پس از محاکمه‌های ظالمانه اعدام شدند اغلب کشته شدگان بدلیل اینکه به سازمان مجاهدین خلق وابسته بودند و یا اینطور تصور می‌شد که وابسته‌ هستند مورد هدف قرار گرفتند. صدها تن از کسانی که اعدام شدند کودکان بودند از جمله فاطمه مصباح 13 ساله که آشکارا از سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌نمود. وی در روز 16 سپتامبر 1981 در تظاهراتی در تهران بازداشت و پس از 4 روز تیرباران شد».

*به قلم حسین عابدینی - معاون مدیر دفتر شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7