۱۴۰۳ مهر ۲۵, چهارشنبه

هشدا رمقامات امریکا به رژیم آخوندی درباره ترور ترامپ - ترور ترامپ یک اقدام جنگی است

  هشدا رمقامات امریکا به رژیم آخوندی درباره ترور ترامپ -   ترور ترامپ یک اقدام جنگی است



**

وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره تهدیدات رژیم ایران هشدار داد

بر اساس گزارش سالانه تهدیدات وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) که در ۲۴مهر توسط انستیتو صلح آمریکا منتشر شد، رژیم ایران هم‌چنان قصد دارد مقامات آمریکایی مرتبط با ترور قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، را هدف قرار دهد. قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ توسط آمریکا کشته شد و از آن زمان رژیم ایران به‌دنبال انتقام از عاملان این عملیات بوده است.

این گزارش هم‌چنین اشاره می‌کند که تهران به فعالیت‌های خود در جهت هدف قرار دادن ناراضیان ایرانی مقیم آمریکا و منتقدان جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد. این اقدامات شامل تهدید و فشار بر افراد و گروه‌هایی است که به مخالفت با رژیم ایران می‌پردازند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این گزارش تأکید کرده که رژیم ایران نه تنها از طریق اقدامات مستقیم امنیتی بلکه با استفاده از اطلاعات نادرست و فعالیت‌های تبلیغاتی سعی در قطبی کردن جامعه آمریکا دارد. به‌ویژه در آستانه انتخابات ۲۰۲۰، ایران تلاش کرد با انتشار روایات تفرقه‌افکن، رأی‌دهندگان آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهد و اعتماد عمومی به فرآیند انتخاباتی را تضعیف کند.

**

واشنگتن تایمز : مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان به ایران هشدار داد: ترور ترامپ یک اقدام جنگی است

– به قلم لیندزی مک فرسون

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گفت، هرگونه تلاش از سوی ایران برای ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، اقدامی جنگی خواهد بود. هشدار نماینده جمهوریخواه از ایالت لوئیزیانا که در ایکس منتشر شد، به دنبال گزارشی در واشنگتن پست مبنی بر این است که پرزیدنت بایدن به شورای امنیت ملی کاخ سفید دستور داده به دولت ایران بگوید که از توطئه علیه آقای ترامپ و دیگر مقامات سابق ایالات متحده دست بردارد و هرگونه اقدام علیه جان نامزدی حزب جمهوری خواه به عنوان یک اقدام جنگی تلقی می شود.

آقای جانسون در ایکس نوشت: «در حالی که رئیس جمهور بایدن فقط از طریق کارکنان ارتباط برقرار میکند، اجازه دهید این پیام از سوی رئیس مجلس به وضوح شنیده شود: هرگونه سوء قصد از سوی ایران علیه رئیس‌جمهور ترامپ به عنوان یک اقدام جنگی تلقی خواهد شد».

بیانیه آقای جانسون بسیار مهم است زیرا کنگره بر اساس قانون اساسی قدرت اعلام جنگ را دارد.

واشنگتن تایمز برای اظهار نظر با شورای امنیت ملی کاخ سفید تماس گرفت.

آقای بایدن درخواست کمپین ترامپ برای انتقال هواپیماها و وسایل نقلیه نظامی به سراسر کشور را در هفته‌های پایانی رقابت‌ها به دلیل تهدیدهای ایران به ترور علیه وی تایید کرده است....

**

رویترز: آمریکا به ایران هشدار می دهد که از توطئه علیه ترامپ دست بردارد

گرارش از:استیو هالند

تصویر:نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری و رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، در 24 سپتامبر 2024 در تئاتر جانی مرسر در ساوانا، جورجیا، ایالات متحده سخنرانی مبارزات انتخاباتی خود را انجام داد. رویترز/مگان وارنر

واشنگتن، ۱۴ اکتبر (رویترز) - یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت، ایالات متحده به دولت ایران هشدار داده است که تمام توطئه‌ها علیه دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را متوقف کند و گفته است که واشنگتن هرگونه اقدام به جان او را یک اقدام جنگی می‌داند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مرتباً در مورد تهدیدها مطلع شده و به تیم خود دستور داده است تا به توطئه های ایران علیه آمریکایی ها رسیدگی کند.

به گفته این مقام، مقامات ارشد ایالات متحده به دستور بایدن پیام هایی را به بالاترین سطوح دولت ایران ارسال کرده و به تهران هشدار داده اند که تمام توطئه ها علیه ترامپ و مقامات سابق آمریکایی را متوقف کند.

این مقام گفت: به ایرانی ها گفته شده است که واشنگتن آن را به عنوان یک اقدام جنگی در نظر خواهد گرفت، اگر تلاشی علیه جان ترامپ انجام شود.

ایران مداخله در امور آمریکا را رد کرده است. تهران نیز به نوبه خود می‌گوید واشنگتن برای دهه‌ها در امور این کشور مداخله کرده است و به رویدادهایی از کودتای ۱۹۵۳ علیه نخست‌وزیر تا کشته شدن فرمانده نظامی خود در سال ۲۰۲۰ در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا اشاره می‌کند.

در ژانویه 2020، ترامپ پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر برنامه ریزی حملات قریب الوقوع به دیپلمات ها و نیروهای مسلح ایالات متحده در عراق، لبنان، سوریه و سایر نقاط خاورمیانه، دستور حمله هوایی ایالات متحده را صادر کرد که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد نظامی وقت ایران شد.

ترامپ، یک جمهوری خواه، پس از شکست در انتخابات 2020 از بایدن، اکنون به دنبال بازگشت به کاخ سفید است. ترامپ اکنون در رقابت با کامالا هریس معاون رئیس جمهور در رقابت برای انتخابات 5 نوامبر است.

ستاد انتخاباتی او در 24 سپتامبر اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره تهدید ادعایی ایران به ترامپ اطلاع داده اند.

کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده سال‌هاست که تهدیدات ایران علیه ترامپ را از نزدیک دنبال می‌کند و نسبت به «عواقب شدید» در صورت حمله تهران به هر شهروند آمریکایی هشدار داد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شان ساوت (Sean Savett) گفت که، ما این موضوع را یک موضوع امنیت ملی و داخلی می دانیم که دارای بالاترین اولویت است و ایران را به دلیل این تهدیدات وقیحانه به شدت محکوم می کنیم. اگر ایران به هر یک از شهروندان ما، از جمله کسانی که به خدمت به ایالات متحده ادامه می دهند یا کسانی که قبلا خدمت کرده اند حمله کند، ایران با عواقب شدید آن مواجه خواهد شد.

او گفت: «سازمان‌های مربوطه به‌طور مستمر و سریع جزئیات امنیتی رئیس‌جمهور سابق را با اطلاعات تهدیدات در حال تحول ارائه می‌کنند».

ساوت گفت: «علاوه بر این، پرزیدنت بایدن دستور خود را مبنی بر اینکه سرویس مخفی ایالات متحده باید هر منبع، توانایی و تدابیر حفاظتی مورد نیاز برای مقابله با این تهدیدات در حال تحول علیه رئیس جمهور سابق را دریافت کند، تکرار کرده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍