۱۴۰۳ مهر ۲۵, چهارشنبه

محکومیت جنایت علیه مهاجران و پناهجویان ستمدیده افغان در منطقه سراوان توسط خانم مریم رجوی

                     خانم مریم رجوی: محکومیت جنایت علیه مهاجران و پناهجویان ستمدیده افغان

خانم مریم رجوی: جنایت علیه مهاجران و پناهجویان ستمدیده افغان در منطقه سراوان توسط مأموران و پاسداران جنایتکار خامنه‌ای، ضدانسانی و نقض آشکار حقوق اولیه بشر به‌ویژه حقوق‌بشر انسان‌دوستانه است ضمن تسلیت و همدردی با خواهران و برادران افغان، ملل متحد و مراجع مدافع حقوق‌بشر را به محکوم کردن جنایتهای رژیم آخوندی در مورد پناهجویان افغان و رسیدگی به وضعیت آنان در ایران فرا می‌خوانم 

**

اخبار رسانه ها درباره کشتار پناهجویان افغانستان بدستور رژیم آخوندی 

کشتار پناهجویان افغانی  -سایت اطلاعات روز [متعلق به افغانی ها] توضیح مربوط به منبع در زیر خبر آمده است.

گزارش‌‌ها حاکی است که «ده‌ها» پناه‌جوی افغانستانی در مرز ایران و پاکستان توسط نظامیان ایرانی تیرباران شده‌اند.

یکی از پناه‌جویانی که جان سالم بدر برده می‌گوید که این رویداد در مرز کلگان سیستان و بلوچستان ایران رخ داده است.

او شمار کل این گروه از پناه‌جویان را حدود ۳۰۰ نفر می‌داند و می‌گوید که «از این جمع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر زنده مانده‌اند». این پناه‌جو مدعی است که از دوستانش ۱۰ تا ۱۲ نفر کشته شده‌اند.

خبرنگار روزنامه اطلاعات روز ده‌ها تصویر از اجساد و افراد زخمی دریافت کرده است. جان‌باختگان و زخمیان عمدتا جوانان هستند. محل ثبت ویدیو این روشن نیست.

رسانه «حال وش» که خبرهای سیستان و بلوچستان ایران را پوشش می‌دهد، گزارش داده است که شامگاه یک‌شنبه (۲۲ میزان) نظامیان ایرانی در منطقه‌ی مرزی کلگان سراوان، در کمین بر یک گروه از مهاجران افغانستان که قصد ورود به داخل ایران را داشتند تیراندازی کرده‌اند. سراوان در مرز ایران و پاکستان است.

**

 دویچه وله «تیرباران مهاجران افغان»؛ ایران رد کرد، طالبان تحقیق می‌کنند

به دنبال نشر گزارش‌های تائید ناشده از تیرباران ده‌ها مهاجر افغان از سوی مرزبانان ایران، اداره طالبان از تحقیق خبر داد و نماینده ایران این گزارش را تکذیب کرد.یک پرتال خبری به نام «حال وش» که خبرهای ولایت سیستان و بلوچستان ایران را گزارش می‌دهد، از کشته شدن ده‌ها مهاجر افغان در منطقه مرزی کلگان سراوان در تیراندازی مرزبانان ایرانی خبر داده است. این رسانه ویدیوهایی نیز از قربانیان و بازماندگان نشر کرده است که صحت آن‌ها تائید نشده است.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍