گرامیداشت عاشورای حسینی - ۱۴۰۵ - سخنرانی مریم رجوی
مریم رجوی: در ایام قیام امام حسین، تصاویر شهیدان قیام دیماه را بر ضد یزید زمانه در همه جا بالا ببرید .
سلام بر تو، ای خون خدا و فرزند خون او! ای خون جاری دوران، ای خون جوشان در رگهای عدالت و ای یگانه بیهمتا سلام برتو و بر آن جانهایی که در آستانت فرود آمدند و با تو تا مرز جاودانگی همسفر شدند.
ای فروغهای جاودان و خاموشنشدنی آن غروب خونین!
سلام بر شما از ژرفای دل ما، سلامی که پایان نمیپذیرد تا آن دم که نفس در سینه داریم و تا آنگاه که شب و روز در رفت و آمد است.
روز شهادت امام حسین برای ما هم روز سوگ عظیم است بهخاطر از دست دادن پیشوای آرمانی و تاریخیمان؛ و هم روز درخشش یک الگوی جاودان برای انقلاب و برای رهایی است.
پیام او فدای حداکثر برای شکستن بنبستهاست. خلقی که به این پیام رو میآورد و از بها پرداختن دریغ نمیکند، شکست ناپذیر میشود و موانع را از سر راه برمیدارد.
آخوندها، شاهان و حاکمان ستمگر در هر دورهیی بسیار کوشیدهاند که پیام عاشورا را مسخ کنند و روح شورش و خونخواهی و آزادیطلبی را از آن بگیرند. اما قیام حسین علیهالسلام وجدان حقطلبی و ظلمستیزی در جامعه بوده و هست از نسلهای دوردست تا امروز.
عاشورا که در عواطف تودههای مردم ما عمیقاً رسوخ کرده، سرمایه مبارزاتی، انسانی و معنوی جامعه و ملت ماست. سرمایه بشریت در زنجیر و تشنه عدالت و آزادی است. سرمایهیی است همیشه جوشان. سرمایهیی است که زوال نمیپذیرد و گرد شاه و شیخ بر آن نمینشیند.
این نسلهای پیدرپی که در برابر دیکتاتوری سرخم نمیکنند، این قیامهای ادامهدار، این عزم خروشان برای بهدست آوردن آزادی که با هیچ سرکوب و کشتاری فروکش نمیکند، همه الگوی حماسه جاودان حسین (ع) را پیشاروی خود دارند.
همه از کربلا سرمشق گرفتهاند که آری با فداکاری میتوان سد ظلم و استبداد را درهم شکست و میتوان تعادلقوای نابرابر را دگرگون کرد برای جامعه ایران، عاشورای حسینی بهطور تاریخی، الگوی زنده پایداری در سختی و داغ و درد است.
الهام ایستادگی در برابر «جبار گردنکشی» است که بهقول امام حسین "بر ضعیف سختگیر است و فرمانروایی است که خدا را نمیشناسد”. همان جبار گردنکش، این دشمن خدا و خلق که در ماه دی هزاران جوان و نوجوان را بهقتل رساند، مجروحان را روی تخت بیمارستان هدف قرار داد و خیابانها را با خون فرزندان ایران رنگین کرد.
اما مادران و پدران داغدار، خاکسپاری هر شهید را به مراسم تجدید عهد و ادای سوگند برای ادامه راهشان بدل کردند. این راه و رسمی است که از عاشورا جوشیده و زینب کبری آن را پایهگذاری کرده است.
نفرین مادران داغدار و لعنت تاریخ بدرقه کننده خامنهای شد که حکومتاش را با کیسههای سیاه پرخون به پایان برد. حالا پسر او که همدستش در همان کشتار بود، به اعدامهای ضحاکوار روزانه پناه برده است.
اما هر شهیدی که به خاک میافتد و هر سری که بالای دار میرود، بذری است که از آن، درخت آزادی میروید. هشت مجاهد خلق و دهها شورشگر قیام که در هفتههای اخیر سربهدار شدهاند، در امتداد نبرد کربلا به میدان آمدهاند.
سخنانشان در بیدادگاهها را بشنوید که میگویند برای براندازی ولایت فقیه بهپا خاستهاند، وصیتنامهها و پیامهایشان را بخوانید، سرودخوانیشان در قتلگاه قزلحصار در آستانه حلقآویز را گوش کنید.
این قطره، قطره خونهای به زمین ریخته در عاشوراست که باز به حرکت درآمده است. آنها نمردهاند. بلکه امیدهای زنده مردم سرکوبشدهاند. آنها نمردهاند. بلکه جنگاور و خروشان در صف اول قیامها باز میآیند. باشد که روز بزرگ دادخواهی فرا برسد.
به قول مسعود «به راستی که اگر سیدالشهدا تماماً و مطلقاً بر هر چه ستمگری و مانع کمال انسان، شوریده است پس قصاص خون او را فقط آن هنگام میتوان باز پس گرفته دانست که فرا راه کمال بشری هیچ دستانداز ستمگرانهیی نبوده و همواری اجتماعی تکامل، بهغایت تأمین شده باشد».
باشد که هموطنانمان بهویژه جوانان دلیر، یاد شورشگران و مجاهدان سربهدار و یاد یاران شهید خود در قیام دی را در ایام قیام امام حسین گرامی بدارند.
باشد که عکس شهیدان قیام را در هر کجا که میتوانند بر ضد یزید زمانه، نصب کنند، باشد که عزاداران حسینی، امسال فریاد خشم و انتقام شهیدان قیام دی و مجاهدان سربهدار باشند و از آه مادران، سوز دل داغدیدگان و فریاد زندانیان تحت شکنجه توفان خروشان قیام را به حرکت درآورند.
🟢 #نه_شاه_نه_شیخ
🍏# مجاهدین_خلق ایران # کانونهای شورشی
🌳 # مریم رجوی #ایران
