۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

گزارش سالانة وزارت خارجة آمريكا: محكوميت تروريسم و مداخلات رژيم آخوندي در منطقه

وزارت خارجة آمريكا با انتشار گزارش سالانة خود، بار ديگر رژيم آخوندي را يك حكومت حامي تروريسم معرفي كرد.
در اين گزارش تأكيد شده كه رژيم هم‌چنان فعاليت‌هاي تروريستي و مداخلات خود را هم در كشورهاي خاورميانه، به‌ويژه عراق و سوريه و هم در ساير نقاط جهان ادامه مي‌دهد و تلاش بر گسترش آن دارد. اين گزارش به گوشه‌يي از اقدامات نيروي تروريستي قدس در پشتيباني از عوامل تروريست و شبه نظاميان رژيم در عراق و لبنان و ديگر كشورهاي منطقه اشاره كرده است.
در اين گزارش، از جمله آمده است: «(رژيم) ايران از نيروي قدس سپاه پاسداران براي اجراي اهداف سياست خارجي و فراهم‌آوردن پوش براي عمليات اطلاعاتي و بي‌ثبات‌كردن در خاورميانه استفاده كرده است. نيروي قدس سپاه پاسداران مهم‌ترين ابزار رژيم براي پرورش و حمايت تروريست‌ها در خارج كشور است.»
در گزارش سالانه وزارت خارجة آمريكا هم‌چنين تأكيد شده است، به‌رغم قطعنامه‌هاي مكرر شوراي امنيت كه از رژيم خواهان تعليق فعاليت‌هاي حساس توسعة اتمي مي‌شوند، رژيم ايران از التزامات بين‌المللي خود تبعيت نمي‌كند.
تينا كايدانوو Tina Kaidanow هماهنگ‌كنندة ضد تروريسم وزارت خارجة آمريكا طي كنفرانس مطبوعاتي دربارة ارائة گزارش سالانة اين وزارت‌خانه تأكيد كرد كه تحريم‌هاي مرتبط با تروريسم عليه رژيم ايران از جمله قرار داشتن نام سپاه در ليست تحريم‌ها، ربطي به مسئلة اتمي و مذاكرات ندارد و تحت تأثير آن قرار نخواهد گرفت.
وي هم‌چنين، گفت: «داعش و القاعده تنها تهديدات جدي‌يي نيستند كه آمريكا و متحدانش با آن مواجهند. رژيم ايران نيز به حمايت و پشتيباني از گروه‌هاي تروريستي در جهان ادامه ميدهد. اين حمايت و پشتيباني اساساً از طريق نيروي قدس سپاه پاسداران... انجام ميشود».
واكنش پرسوزوگداز وزارت خارجه رژيم
وزارت خارجه رژيم آخوندي در واكنش به گزارش سالانه وزارت خارجه آمريكا در مورد تروريسم رژيم، اين گزارش را كاملاً مردود عنوان كرد و با وقاحت مدعي شد، رژيم آخوندي در سه دهه گذشته بزرگترين قرباني تروريسم بوده است.
سخنگوي وزارت خارجه رژيم افزود: حضور و فعاليت آزادانه تروريستها در آمريكا و ديگر كشورهاي حامي آنها، ادعاي آمريكا در مبارزه عليه تروريسم را به چالش كشيده است.