۱۳۹۴ تیر ۱۶, سه‌شنبه

قاسم سليماني 4000 پاسدار به عراق اعزام ميكند

انجمن نجات ايران
بيانيه شماره 1084
سايت هيئت نت (ارگان هيئت علماي مسلمين) 5 ژوئيه 2015
گزارشهاي مطبوعاتي از منابع آگاهي در مورد ورود حدود 4هزار نفر از نيروهاي سپاه پاسداران ايران به عراق در هماهنگي با دولت فعلي بهمنظور حمله به شهرهاي استان الانبار اطلاع ميدهد.  اين گزارشها در مورد موافقت  حيدر عبادي با آنچه اخيراً در مورد ورود 4هزار نفر مجهز به زرادخانههاي نظامي براي مشاركت در نبرد الانبار توضيح داده است. اين موضوع در اثر فشارهايي حاصل شد كه فرماندهان شبه نظاميان به اسم (بسيج مردمي) وارد كردند. 
در همين رابطه روزنامه (عكاظ) عربستان در مورد يك مسئول دولتي كه آن را بلندپايه توصيف نمود نقلقول كرد و گفت, ترتيبات نظامي ايراني عراقي در مورد وارد شدن لشكرهايي از سپاه پاسداران ايران به عمق خاك عراق در حاليكه مانند جنگي زميني است, بهطور كامل صورت گرفته است. وي خاطرنشان ساخت اين ترييبات در حين ديدار اخير العبادي از تهران صورت گرفت. 
به گفته مسؤلي كه اسم خود را فاش نساخت, اجلاس سه جانبه كه تهران از آن تعريف كرده است و بهزودي بين كشورهاي عراق, سوريه و ايران برگزار ميشود, شاهد يك اعلام رسمي در مورد ورود لشكرهاي سپاه پاسداران ايران به خاك عراق خواهد بود. در حاليكه عبدالسلام مالكي نماينده كنوني از فراكسيون (دولت قانون) اذعان كرد اين اجلاس ذكر شده: “ائتلاف جديدي را براي مبارزه با تروريسم تشكيل خواهد داد.“ 
هيأت علماي مسلمين ناقوس خطر را به صدا در ميآورد چرا كه اگر اين اخبار درست باشد دخالت ايران به يك دخالت رسمي تبديل خواهد شد و ما شاهد شبه اشغال نظامي عراق توسط ايران خواهيم بود. اين منجر به بهم زدن تعادل منطقه ميشود و عراق و كشورهاي اطراف آن را به تونلي تاريك وارد ميكند.  تمامي اين موضوعات, موضع قاطع جامعه جهاني را ميطلبد و همچنين اينكه كشورهاي منطقه مواضع بازدارنده بيشتري اتخاذ كنند و اينكه پيروان سياست نيز اگر ضروري بود همين كار را انجام دهند, وگرنه ايران اين شرايط را تبديل به غولي ميكند كه هر آنچه در برابرش قرار گرفته است را ميبلعد و كشورهاي كوچك خليج اولين قربانيان آن پس از عراق خواهند بود.