۱۳۹۴ تیر ۲۷, شنبه

انجمن نجات ايران .بولتن خبري اتحاد زندانيان سياسي متعهد به سرنگون

انجمن نجات ايران
بازداشت فعالان عرب اهوازي در عيد فطر
نيروهاي امنيتي شب گذشته 25 تیرماه 94 (١٦/٧/٢٠١٥) با هجوم به منطقه شبيشه در شمال اهواز، ١٧ منزل را مورد بازرسي قرار داده و چندين تن را دستگير كردند.
بنا به گزارش فعالان حقوق بشر، تعدادي از شعراي منطقه در بين بازداشت شدگان بودند از جمله بشیر ظبی، عیسی عنگودی، حبیب عنگودی وطعمه عنگودی.
بنا به همين گزارش ،امروز 26 تیر نيز نيروهاي اداره اطلاعات شوش چندين تن را در حومه شهر شوش بازداشت كردند، اسامی برخی از بازداشت شدگان به قرار زیر است :عبدالزهرا كعبي فرزند محمد ،امين سليم فرزند عويد، سالم كناني فرزند فرحان، مهدي چبيشاط فرزند عماد و هادي حسيني فرزند سيد حسين
منابع محلي تاكيد كردند كه دليل بازداشتها، دعوت بعضي از فعالان عرب از مردم براي اقامه نماز عيد فطر امروز جمعه در اهواز صورت گرفته است.
اكثر كشورهاي اسلامي امروز جمعه ، 25 تیر را به عنوان عيد اعلام نمودند ولي رژیم ايران فردا را عيد فطر اعلام كرده است. بنا بر تعاليم اسلامي روزه گرفتن در روز عيد فطر حرام مي باشد. در سالهاي اخير ايران چندين بار در حالي كه مردم روزه بودند در هنگام ظهر عيد فطر را اعلام نموده است كه يكي از دلائل بي اعتمادي مردم نسبت به نظام بوده است. لهذا اكثر مردم عرب اهواز وكردهاي كردستان و بلوچستان در اين زمينه ابتداي ماه رمضان و پايان آن را به كشورهاي اسلامي همجوار اقتدا مي كنند.
............................
وخامت وضع جسمی بهنام ابراهیم زاده و انتقال وی به بیمارستان
بهنام ابراهیم زاده زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، و فعال کارگری، بعلت وخامت اوضاع جسمانی و آرتروز گردن و نخاع به بیمارستان موسوم به امام خمینی تهران منتقل شد و تحت معالجه قرار گرفت و امروز مجدداً به زندان برگردانده شد تا در چند روز آینده طبق دستور پزشکان مورد عمل جراحی قرار گیرد.
بهنام ابراهیم‌زاده از فعالان شناخته شده کارگری و فعال دفاع از حقوق کودک است. وی از سال ٨٩ در بازداشت بسر می‌برد.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در خصوص وضعیت جسمی‌اش گفت: «بهنام ابراهیم‌زاده به لحاظ جسمانی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. وی به علت شکنجه‌های درون زندان و اعتصاب غذا‌های طولانی مدت که در اعتراض به این فشار‌ها داشته است، آسیب جسمی بسیاری دیده است. نگرانی از وضعیت فرزندش نیما که به بیماری سرطان مبتلاست، خود فشار بر بهنام را مضاعف کرده است
.................................
حمله اسیدپاشی چهار زن بوکانی را هدف قرار داد
علی‌اسماعیل‌نژاد، فعال سیاسی و برادر یکی از قربانیان اسیدپاشی گفت : نهادهای امنیتی در پشت این حوادث قرار دارند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه سه شنبه 24تیر، چهار زن کُرد اهل بوکان مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند و در نتیجه آن به شدت مجروح شدند.
خبرنگار کُردپا در شهر بوکان گزارش داد: این چهار زن کُرد که در بلوار کردستان (سه راه سنگینی) بوکان مشغول پیاده‌روی بوده‌اند از سوی سرنشینان یک خودروی پراید مورد این حملات قرار گرفته‌اند.
سوسنه اسماعیل‌نژاد یکی از قربانیان اسیدپاشی در بوکان
یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: یکی از قربانیان اسیدپاشی سوسنه اسماعیل‌نژاد دانشجوی رشته عمران و از مسئولان کتابخانه "مانگ" می‌باشد.
این منبع افزود: سوسنه از ناحیه شانه و پشت دچار مصدومیت شده و بلافاصله از سوی شهروندان به مراکز درمانی انتقال یافته است.
در این حادثه، سه زن دیگر نیز مصدوم گردیدند که یکی از آنها همسر شورش فیضی‌نژاد فرزند هنرمند رشید فیضی‌نژاد می‌باشد و دو دختر دیگر فرزند محمود معروفی هستند.
علی‌اسماعیل‌نژاد، فعال سیاسی و برادر سوسنه ضمن تایید این خبر به آژانس کُردپا اعلام کرد: نهادهای امنیتی در پشت این حوادث قرار دارند.
این فعال سیاسی خارج از کشور گفت: پیشتر نیز، خانواده‌ام از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران تحت فشار قرار گرفته بودند.
اسماعیل‌نژاد بر این باور است مکانی که در آن حادثه اسیدپاشی روی داده، مکانی پر رفت و آمد و شلوغ بوده و افراد عادی توانایی اسیدپاشی در آن را ندارند.
قابل ذکر است که امروز پنج شنبه شهروندان بوکانی بنا به فراخوان فعالان حقوق زنان تجمعی را در فلکه فرمانداری این شهر در اعتراض به اسیدپاشی علیه زنان برگزار کردند.
این تجمع آرام در فضایی امنیتی در مقابل فرمانداری و فلکه فرمانداری برگزار شده و نیروهای امنیتی از راه‌های مختلف درصدد ممانعت از برگزاری این تجمع بودند.
بنا به گزارش خبر گزاری فرات حدود سی نفر از کسانی که در این تجمع شرکت کرده بودند بازداشت شدند!
..................................
احمد شهید : اينك زمان تمركز روي حقوق بشر ايران است
ژنو ـ 15 ژوئيه 2015
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد ، احمد شهید روز گذشته به دولت جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین المللی فراخوان داد كه از فرصتي كه با توافق برنامه هسته اي ايران ايجاد شده است استفاده كنند و موضوع شرايط حقوق بشر در ایران را رسيدگي كنند.
اقاي شهيد گفت : ” اين اميد قلبي من است كه نتيجه موفقيت آميز مذاكرات هسته اي كه ميتواند لغو تحريمهاي اقتصادي را امكانپذير كند ، به رئيس جمهور حسن روحاني اجازه دهد كه روي ديگر وعده هاي انتخاباتي اش متمركز شود بخصوص آنها كه مربوط به بهره مندي تمامي مردم ايران از حقوق بشر ميباشد .
گزارشگر ویژه از رژیم ایران خواست تا از هیچ تلاشی در پرداختن به نگرانی هاي طولاني مدت حقوق بشر كوتاهي نكند كه بارها و بارها توسط مکانیسم های حقوق بشر سازمان ملل، به ویژه درمورد افزایش اعدام های سال گذشته ،و افزایش محدودیت آزادی بیان و تجمع هاي مسالمت آمیز، حقوق زنان ، تبعیض علیه اقلیت های مذهبی و قومی، و محاكمه هاي در حال انجام روزنامه نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر ، مطرح شده است.
آقاي شهيد مجددا به مقامات ايران درخواست داد تا با تعامل سازنده و معنا داري اجازه سفر و ديدار او از كشور را بدهند و تصريح كرد كه تمايل به همكاري با مقامات ايراني در مقابله با چالش هاي حقوق بشر در ايران دارد ....................................
یورش های وحشیانه دژخیمان خامنه‌ای به زندانیان بند ۸ اوین و تفتیش وسایل آنها
دژخیمان خامنه ای طی دو یورش ظرف کمتر از 24 ساعت طی شب گذشته و امروز صبح ، به تفتیش وسایل زندانیان پرداختند.
بر اساس خبرهای رسیده ساعت 12شب چهارشنبه 24 تیر اولین یورش به این بند صورت گرفت و تا ساعت 1 بامداد پنجشنبه ادامه یافت.دژخیمان در این یورش وحشیانه و در ماه مبارک رمضان، زندانیان را از خواب بیدار کرده و به راهروها منتقل کردند و تا ساعت یک نیمه‌شب به اذیت و آزار و بازرسی پرداختند.
یکی از دراویش زندانی به نام رضا انتصاری در اثر این فشارها دچار ناراحتی قلبی شد و به بیمارستان منتقل گردید.
بدنبال آن ساعت 10صبح امروز پنجشنبه 25تیر، بار دیگر گارد دژخیم زندان اوین به بند هشت یورش برد. در این حمله دژخیمان زندانیان روزه دار را در هوای گرم به هواخوری فرستادند و کلیه وسایل زندانیان را وحشیانه به هم ریخته و تفتیش کرد
....................................
اتحاد زندانيان سياسي متعهد به سرنگونی