۱۳۹۴ تیر ۱۲, جمعه

تشديد تدابير ممانعتي ابزاري شكست خورده براي به زانو درآوردن ساكنان ليبرتي

انجمن نجات ايرن 
سايت دسمان نيوز- كويت 9 تير 94

به قلم صافي ياسري

 از زماني كه كميته فالح فياض مسئوليت كمپ ليبرتي را به عهده گرفت با همه وسايل سعي كرده است كه ساكنان اين كمپ را به زانو در آورد كه البته به نتيجه‌‌اي نرسيده است و همه اقدامات اين كميته از اعمال محاصره پزشكي تا محروم كردن از خدمات تا ممانعت از ورود مواد تداركاتي لازم در اين ماه پرفضيلت و ممانعت از ورود لوازم يدكي براي تعمير و نگهداري دستگاهها همه شكست خورده است و بر عكس, اين اقدامات ظالمانه باعث افزايش اراده و پايداري و مقاومت بيشتر ساكنين شده است. ولي سوالي كه اين‌جا مطرح است اين است كه آيا اين كميته فياض از تكرار اين اقدامات كه نتيجه‌يي جز برانگيختن خشم جهان و اعراب و عراقيان را نداشته است, درس عبرت نمي‌گيرد؟ ؟

 بر طبق اطلاعيه مقاومت ايران صادر شده در روز سه‌شنبه 23ژوئن نيروهاي عراقي بار ديگر مانع شدند كه ساكنان كمپ ليبرتي, مواد و لوازم پايه‌اي اساسي زندگي را كه اين نيروها يك هفته است در جلوي در ورودي كمپ ضبط كرده‌اند, تحويل بگيرند امري كه در اين گرماي شديد عراق منجر به مشكلات زيادي براي مجاهدين ليبرتي شده است. در زير برخي از اين مواد توقيف شده كه جزيي از نيازمنديهاي زندگي روزانه ساكنين هستند و تاكنون اجازه ورودشان به كمپ داده نشده است را ذكر مي‌كنيم:

 حشره‌كش و كرم ضد پشه و كابلهاي برق و اتصالات لوله‌هاي آب در‌اندازه‌هاي مختلف براي تعميرات زيربناهاي كمپ و كليد و پريز برق و لامپ روشنايي و ترانس مهتابي و هواكش و چراغ خودرو و صفحه كلاچ خودروها و لوازم يدكي دوچرخه و پمپ آب و چسب سيليكون براي عايق‌بندي زيربناهاي كمپ و شلنگ آب و باطري و پمپ كولر ميني‌بوس و فيلتر ژنراتورها و باطري ساعت مچي و...

 لازم به ذكر است كه ساكنان اردوگاه به‌طور مستمر براي گرفتن اين مواد به نيروهاي عراقي مراجعه مي‌كنند ولي آنها به دستور كميته دولتي سركوب كه تحت نظر مشاور امنيت ملي عراق است, اين مواد را تحويل ندادند. هم‌چنين روزانه نمايندگان ساكنان جزييات اين مشكل را به اطلاع مانيتورينگ‌هاي يونامي مي‌رسانند و به اين رفتار غيرقانوني اعتراض مي‌كنند ولي آنها اقدام قابل‌توجه‌اي نمي‌كنند.

 ممانعت از ورود وسايل اساسي انساني به اين اردوگاه آن‌هم در ماه مبارك رمضان در گرماي بالاي 40درجه يك عمل ضدانساني و نقض آشكار يادداشت تفاهم امضا شده بين سازمان ملل و دولت عراق در 25دسامبر 2011 و نقض بسياري از قراردادهاي بين‌المللي است كه اين اعمال را اعمالي جنايتكارانه دانسته و آن را مستلزم پيگرد قضايي عليه مسئولين امر مي‌داند.

 مقاومت ايران به سازمان ملل و دولت آمريكا را كه بارها تعهد مكتوب براي سلامت و امنيت ساكنين ليبرتي داده‌اند فراخوان مي‌دهد كه سريعاً براي پايان دادن به اين محاصره ضدانساني اقدام كنند.


 و ما در پايان سؤال مي‌كنيم كه چه توجيهي براي اين ممنوعيت‌ها وجود دارد؟ آيا اين مواد به امنيت عراق و اردوگاه و يا امنيت پليس آسيب مي‌رساند؟ اينها مواد و وسايل عادي هستند و در نتيجه يك جواب براي فهم اين سؤال باقي مي‌ماند كه آن‌هم اين است كه همه اين كارها با دستورات رژيم آخوندها صورت مي‌گيرد.