۱۳۹۴ تیر ۱۲, جمعه

دستگيري و شلاق زدن دست كم 900تن به خاطر روزه نگرفتن دادستان جنايتكار قزوين: مجازات روزه خواران براي جلب رضايت خامنه اي است

بنا بر رسانه هاي خبري حكومتي، نيروهاي سركوبگر تنها در شيراز، تبريز و همدان و ايلام 900تن را به بهانه روزه خواري دستگير كرده و شلاق زده اند.

بنا بر اذعان علي كشاورز، معاون دادستان شیراز 500 نفر در اين شهر به بهانه روزه خواري بازداشت شده اند. از این تعداد ظرف 24 ساعت براي 480 تن حكم صادر شد که بیشتر این مجازاتها شلاق بوده و توسط دژخيمان «واحد اجرای احکام» اجرا شد. بسياري از اين احكام به ويژه در مورد جوانان در ملأعام اجرا شده است.علاوه بر اين نزديك به 3000تن تحت عنوان «تذكرلساني يا كتبي» مورد بازجوييهايي خياباني يا آزار و اذيت بسيجيان سركوبگر قرار گرفته اند.

به گفته اين مقام رژيم  تنها در شيراز «20 دستگاه دولتی و غیر دولتی» و 248 تیم گشتی زير عنوان«مبارزه با روزه خواری» اين طرح سركوبگرانه را پيش مي برند.

همچنين به گفته رسول مرادي، فرمانده انتظامی همدان مزدوران بسيجي 100تن را به خاطر روزه نگرفتن بازداشت كردند. به گفته جانشين وي 700 گروه از بسيجيان و نيروهاي سركوبگر رژيم براي «امر به معروف و نهي از منکر براي برخورد با روزه خواري در ملأعام در همدان تشكيل شده است».

در تبريز در روز اول تيرماه، ۹۲ دختر و پسر جوان در هتل بین‌المللی «شهریار» این شهر بازداشت شدند. بسياري از بازداشت شدگان مسافر بودند كه مطابق مقررات اسلامي مشمول شرايط روزه داري نبودند.

در ايلام تنها در اولين هفته ماه رمضان مأموران نیروی انتظامی  200نفر را بازداشت كردند و در فاصله يك روز احكام وحشيانه شلاق زدن به آنها صادر شد.

اسماعيل صادقي نيارکي، دادستان قزوين نيز در روز 2تيرماه گفت: «روزه خواران در همان روز دستگيري نه تنها حکم دادگاه را دريافت مي کنند بلکه حکم دادگاه برايشان اجرا مي شود تا اقدامات انجام شده رضايت... مقام معظم رهبري ... را به دنبال داشته باشد».

  تشديد بيسابقه ابعاد سركوب در جامعه، به بهانه روزه خواري نشانگر هراس فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران از خيزش مردمي است كه اكثريت قريب به اتفاق آنها توان تأمين ابتدايي ترين نيازهاي اوليه زندگي خود و خانواده هايشان را ندارند. به خصوص در شرايطي كه حلقه بحرانهاي مختلف داخلي و خارجي به ويژه بن بست مذاكرات اتمي به نحوي فزاينده بر گردن رژيم تنگتر مي شود. آخوند صديقي، از آخوندهاي نزديك به خامنه اي در نمايش جمعه 5تير ضمن ابراز نگراني نسبت به نتيجه مذاكرات اتمي گفت: «سرنوشت آینده کشور در میان است این یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی است».