۱۳۹۵ اردیبهشت ۳, جمعه

توطئه علیه جان زندانی سیاسی علی معزی و فراخوان به تشکیل هیأت حقیقت یاب بین المللی



منبع : همبستگی ملی ایران ،22 آوریل 2016
لینک :

  توطئه علیه جان زندانی سیاسی علی معزی و فراخوان به تشکیل هیأت حقیقت یاب بین المللی


مقاومت ایران عموم مجامع مدافع حقوق بشر به ویژه گزارشگر ویژه حق حیات و دستگیریهای خودسرانه و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران را به اقدامی عاجل برای رسیدگی به وضعیت زندانی سیاسی آقای علی معزی که در معرض خطر حذف فیزیکی است فرا می خواند و خواستار تشکیل یک هیأت حقیقت یاب بین المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت زندانهای قرون وسطایی رژیم و وخامت شرایط زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی است.
بعد از ظهر اول اردیبهشت زندانی سیاسی علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی که در بند هشت زندان اوین به سر می برد دچار مسمومیت شدید و سر درد شد و بر اثر عدم رسیدگی پزشکی حالش به وخامت گرایید.
شکنجه گران ساعاتی بعد صرفاً برای حفظ ظاهر وی را به بهداری اوین منتقل کردند اما ساعت ۲ بامداد بدون رسیدگی جدی و مشخص کردن علت مسمومیت او را مجدداً به بند بازگرداندند.
 سر به نیست کردن زندانیان سیاسی با دارو و غذای سمی از روشهای رایج رژیم آخوندی است. زندانی سیاسی شاهرخ زمانی، روز ۲۲شهریور ماه گذشته به نحو مشکوکی در زندان گوهردشت جان باخت. ولی الله فیض مهدوی، امیرحسین حشمت ساران، منصور رادپور و افشین اسانلو، از دیگر زندانیانی هستند که به نحوی مشکوک در زندان کشته شدند. پزشکی قانونی رژیم با اعلام دلایل واهی سعی در توجیه مرگ آنها کرده است.
آخوند لاریجانی رئیس قضاییه آخوندها در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران، مرگهای مشکوک زندانیان سیاسی را انکار کرد و آن را «سخن نامربوط» خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲ آوریل ۲۰۱۵)