۱۳۹۵ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

_صالح القلاب علیه رژیم ایران




منبع : همبستگی ملی ایران ،21 آوریل 2016
لینک :
 العربیه_صالح القلاب علیه رژیم ایران

فراخواندن سفیر اردن از ایران، پیامی روشن و قاطع به رژیم تهران بود که دست از دخالت در امور کشورهای عربی بردارید. صالح القلاب وزیر سابق تبلیغات اردن در مصاحبه با تلویزیون العربیه علت این اقدام و پیامدهای آن را تشریح می کند.
طبعا این اقدام اردن دلایل مختلفی دارد. فراخواندن سفیر در کار دیپلماتیک یک موضع قوی و قاطع است. احیانا سفیر فراخوانده میشود و دیگر باز نمیگردد و گاها خط پایان محسوب میشود. دشمنی رژیم ایران با تمام امت عربی است. دشمنی این رژیم فقط با کشورهای عرب نیست. اگر فرقه گرایی و دخالتهای رژیم ایران خطرناک تر از بمب اتمی است و از هرآنچه که رژیم ایران مانند موشک به آن دست میزند، خطرناکتر است. زیرا در جوامع ما فرقه گرایی را نفوذ می دهد. جنگ فرقه گرایی که اکنون در عراق و سوریه و بعد هم در یمن جریان دارد خطرناکترین چیزی است که عربها و کشورهای عربی با آن مواجه هستند.


وزیر سابق تبلیغات اردن می گوید: رژیم ایران با کل ارتش خود در سوریه وارد شده، ابتدا پاسداران و گروههای مزدور و فرقه گرای وارداتی از همه جا بودند. اما الان ارتش رسمی حضور دارد. این به چه معناست؟ این فقط سوریه نیست بلکه رژیم ایران در تمام منطقه دخالت میکند. یمن و کشورهای خلیج فارس هم صحنه دخالت این رژیم هستند.
 چرا رژیم ایران در امور داخلی عراق دخالت میکند و این کشور را اشغال کرده است؟ الان شیعیان در عراق نیز بپا خاسته اند.
 سران رژیم فرقی با هم ندارند حتی این روحانی که میگویند معتدل است. هیچکدام از آنها منافع مشترک و روابط تاریخی مشترک و برادرانه با کشورهای عربی را نمیخواهند.
چرا اوباما با چنین رژیمی تعامل می کند؟ چرا روسها در حالیکه رژیم ایران علیه کشورهای عربی وارد جنگ شده به این رژیم موشک میدهند؟.

ما باید به موضع استراتژیک خود در رابطه با رژیم ایران ادامه دهیم. باید یک موضع استراتژیک عربی واحد اتخاذ کنیم.