۱۳۹۵ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

اطلاعيه – ایران: تجمع بازنشستگان صنعت فولاد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا و توقف بیمه درمانی



منبع : ایران افشاگر ،21 آوریل 2016
لینک :

 اطلاعيه – ایران: تجمع بازنشستگان صنعت فولاد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا و توقف بیمه درمانی

روز سه شنبه ۳۱فروردین تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت فولاد در مقابل مجلس رژیم برای سومین روز متوالي ادامه یافت. آنها که عموماً به همراه خانواده هايشان از اصفهان به تهران آمده اند به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود طی چهار ماه گذشته اعتراض دارند، شعار می دادند:«عدالت، عدالت، هيهات مناالذله» و بر روی دست نوشته‌هایی که با خود حمل می کردند، نوشته بود: «هر وعده که دادند به ما باد هوا بود، هر نکته که گفتند فریب بود و ریا بود».
نيروهاي سرگوبگر با پاره کردن بنرها و پلاکاردهای معترضان و ایجاد رعب و وحشت در ميان آنها تلاش کردند مانع گسترش این حرکت اعتراضی و پیوستن مردم به آن شوند.
بازنشستگان صنعت فولاد پیش از این در ۱۵ اسفند سال گذشته با تجمع در برابر ساختمان استانداری اصفهان خواستار حقوق پایمال شده خود شدند. آنها با سر دادن شعار «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن» انزجار خود از سیاست صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم و به هدر دادن سرمایه های مردم محروم ایران برای مداخلات جنگ‌افروزانه در سوریه را بیان کردند.
در روزهای ۱۵ و۱۶ آذرماه گذشته نیز کارگران بازنشسته فولاد اصفهان همراه با همکارانشان در کرج و تهران در مقابل دفتر روحانی رئیس جمهور ملایان و وزارت دارایی رژیم دست به تجمع زدند.
متوقف کردن بيمه درماني کارگران توسط صندوق بازنشستگي از دیگر مشکلات کارگران است. این در حالی است که کارگران پس از پرداخت ۳۰سال حق بیمه در سنین کهولت بسا بیش از گذشته به این خدمات نیازمندند.
رژيم آخوندی طی سالیان مبالغ هنگفتی را تحت عنوان حق بیمه از صندوق بازنشستگي بيش از يك ميليون و دويست هزار عضو اين صندوق كسر کرده است. اما به خاطر چپاول موجودی این صندوق، اکنون سران رژیم از كسري بودجه سه هزار ميليارد توماني دم می زنند و برای تأمين این مبلغ به اعمال فشار و اخاذي از کارگران بازنشسته که در شرايط بسيار سختي به سر مي برند روي آورده اند.
شوراي ملي مقاومت ايران
كميسيون كار 
اول ارديبهشت ۹۵ (۲۰آوريل ۲۰۱۶)