۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

خوشحالی پوتین و سلیمانی و داعش از خروج بریتانیا ازاتحادیه اروپا







 منبع : آفتابکاران به نقل از گاردین ، 26 ژوئن 2016 

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا واکنش های مختلفی از رهبران کشورهای مختلف داشته که از یک سو هراس آشکار برخی را در پی داشته و از سوی دیگر تهران و مسکو به سختی توانستند شادی خود از آن را پنهان کنند.
به گزارش «انتخاب»، یک مسئول ارشد نظامی (سپاه) در پایتخت ایران پیش بینی کرد اسکاتلند و ایرلند به زودی از " حکومت استبدادی پادشاهی به اصطلاح بریتانیای کبیر" آزاد می شوند.
رئیس جمهور روسیه، ولادمیر پوتین این گمانه ها را رد کرد که دستی در خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و عواقب آن داشته بوده است.
شهردار مسکو هم عنوان کرد: « بدون انگلیس در اتحادیه اروپا، کشور دیگری نخواهد ماند که سرسختانه تحریم ها علیه روسیه را دنبال کند».
بازپرس تجاری رئیس جمهور روسیه هم گفت: این خارج شدن باعث دورشدن آنگلوساکسون ها از جمله آمریکا از اتحادیه اروپا می شود.

یکی از مجری های شبکه دولتی روسیه با اشاره بر کاهش ارزش استرلینگ در بازار مبادلات ارزهای خارجی گفت: شوخی نیست. پوند الان روبل جدید شده.
واکنش داعش به خروج انگلیس
در پی رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، داعش در بیانیه‌ای نسبت به این مساله ابراز خرسندی و حامیان خود را به حمله علیه برلین و بروکسل دعوت کرد.
به گزارش ایسنا، به گزارش روزنامه دیلی میل، گروه تروریستی داعش در بیانیه خود اعلام کرده از این جدایی که نتایج اقتصادی به دنبال داشته و اتحادیه اروپا را متوجه پیامدهایی می‌کند خوشحال است.
نگرانی رژیم از خوشحالی آمریکا
خبرگزاری حکومتی مهر: بر خلاف ابراز نگرانی های اعلامی کاخ سفید، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به ضرر چین و موجبات افزایش سهم آمریکا از بازارهای اروپا و انگلیس و وابستگی امنیتی این کشورها به واشنگتن خواهد شد.
شاید بتوان گفت مخالفت های واشنگتن با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سیاست اعلامی واشنگتن باشد تا واکنش های دیگر متحدان واشنگتن در اروپا را برنیانگیزد و سیاست عملی این کشور خلاف ادعای ظاهری آن باشد، سیاست هایی که در عین حال در دراز مدت به نفع لندن که دنباله رو سیاست های واشنگتن می باشد نیز خواهد بود.
شکاف حاصل شده در اتحادیه اروپا و شکاف های بیشتر احتمالی در آینده نیز موجب کاهش نقش جهانی این اتحادیه خواهد شد امری که موجبات سلطه بیشتر آمریکا در تصمیم گیری های جهانی به نیابت از غرب خواهد شد.

شاید آینده نزدیک علت حمایت «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری خواه آمریکا که هر روز به کاخ سفید نزدیکتر می شود را بیشتر نمایان کند، کاندیدایی که همچون «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا، اروپا را پیر و فرطوط نامید.