۱۳۹۵ تیر ۵, شنبه

رژیم ایران در لیست سیاه گروه بین‌المللی مبارزه با پولشویی



 منبع : ایران آزاد فردا ، 25 ژوئن 2016 








خلیج آنلاین چاپ لندن با عنوان ”رژیم ایران در لیست سیاه گروه بین‌المللی مبارزه با پولشویی ”نوشت: «روز جمعه گروه کار مالی (اف آ تی اف) رژیم ایران را در لیست کشورهای بسیار خطرناک در زمینه پولشویی باقی گذاشت، که به موجب آن به مدت ۱۲ماه برخی اقدامات علیه این رژیم انجام می‌گیرد».
خلیج آنلاین افزود: «نام رژیم ایران و شبه‌نظامیان وفادار به آن در منطقه و در رأس آنها حزب‌الله لبنان در اکثر گزارشهای پولشویی و پشتیبانی مالی از تروریسم قرار دارد. کنگره آمریکا تصمیم خود را برای صدور گزارشی در ارتباط با فعالیتهای جنایتکارانه شبه‌نظامیان حزب‌الله به‌خصوص درباره تجارت مواد مخدر و سفید سازی مالی اعلان کرده است».
این منبع افزود: «این گزارش به سلسله جنایاتی که اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و وزارت خزانه‌داری درباره آنها تحقیق کرده‌اند استناد کرده است به‌ویژه آنچه که درباره پروژه‌یی است که با نام «کاساندرا» شناخته می‌شود و فعالیتهای شبکه بین‌المللی وابسته به شبه‌نظامیان حزب‌الله را هدف قرار داده است که با توزیع مقادیر زیاد کوکایین و خرید و فروش آن در ایالات متحده و اروپا و پولشویی و تجارت سلاح رابطه دارد».

خلیج آنلاین در پایان نوشت: «قرار است که این گزارش عامل اساسی مشخص کردن این موضوع باشد که آیا شبه‌نظامیان حزب‌الله به‌عنوان یک «سازمان جنایی فرامرزی» طبقه‌بندی بشود؟ که در این صورت به اقدامات و مجازاتهای بیشتری علیه آن منجر خواهد شد».