۱۳۹۵ شهریور ۸, دوشنبه

شکاف و شقه و دیگر هیچ




منبع : ایران اسرار ،29 اوت2016 

شکاف و شقه و دیگر هیچ

حدت و شدت تضادهای درونی رژیم و جنگ باندها به گونه‌یی است که مناسبت موسوم به هفته دولت در رژیم را تحت الشعاع قرارداده و به هفته تشدید تشتت درونی رژیم و جنگ امامان جمعه خامنه‌ای علیه روحانی و دولتش تبدیل شده است.

ائمه جمعه خامنه‌ای به جای این‌که حفظ ظاهر کنند و حداقل دستاوردی برای دولت روحانی سرهم‌بندی کنند، عملاً با عنوانهای گوناگون دولت او را زیر حمله گرفته‌اند.

البته بر کسی پوشیده نیست که درب جنگ باندها در حال حاضر بر محور نمایش انتخابات آتی می‌چرخد و به همین دلیل هم هست که بر تنور ضعفهای دولت روحانی می‌دمند، ضعفهایی که البته مربوط به این دولت و آن دولت نیست ولی عجالتاً می‌توان برای منافع باندی به حساب دولتی که سرکار هست ریخت.

به‌رغم این‌که خامنه‌ای در دیدار با روحانی و اعضای دولتش به‌مناسبت هفته دولت، اصل برجام و مذاکره‌کنندگان هسته‌یی را مورد تأیید قرارداد، اما آخوند صدیقی در نمازجمعه 5شهریور تهران ضمن حمله به روحانی با برجسته کردن بحران برجام و حقوق های نجومی به روحانی هشدار داد و دست آخر او را تهدید به پرده‌برداری از مسائل پشت پرده کرد.

وی با بیان این‌که نیازهای کشور خیلی زیاد است، دست آوردهای دولت را ناچیز شمرد و به روحانی گوشزد کردکه دور دومی برای دولت وی ممکن است در کار نباشد: ”اگر این فرصت را از دست بدهید معلوم نیست بار دیگر این روزها و فرصتها برای شما پیش بیاید تا بار دیگر بتوانید خدمتی به مردم عرضه کنید.

ملاحظه می‌شود که امام جمعه نمره موقت تهران در راستای پیش رفتن خط باند خامنه‌ای در مورد تک دوره کردن دولت روحانی صریحتر از این نمی‌توانست به او هشدار بدهد.

روزنامه حکومتی آرمان6شهریور 95 در مطلبی تحت عنوان «دولت روحانی سیبل تریبون‌داران» نسبت به حملات به دولت روحانی در نمازجمعه‌ها شکایت کرده و نوشته است: «همزمان با هفته دولت، شاهد آن هستیم که هجمه‌ها علیه دولت تدبیر و امید بیش از پیش افزایش داشته است. در این میان، آنچه اسباب تحیر است، شنیدن انتقادات از تریبون عمومی است. این‌که در هفته دولت به یک‌باره چند صدا از تریبونها در انتقاد از پاستور شنیده شود، محل تأمل است. تریبون‌داران، دایره انتقاد خود را از کنسرت گشودند تا از پرونده هسته‌یی و برجام انتقاد کنند... در همان زمان و ساعت در تهران.. صدیقی بود که تأکید داشت «برجام را خیلی بزرگ نکنید» و اگر کمی به خطبه‌های شرق کشور یعنی مشهد توجه شود در آنجا بر طبل مخالفت دیگری کوبیده و... علم‌الهدی از تلاش دولت برای راضی نگه‌داشتن عده‌یی لاییک و بی‌دین سخن می‌گوید. امام جمعه مشهدمقدس با بیان این‌که دولت مراقب باشد آرم «ولنگار فرهنگی» بر پیشانی‌اش نخورد, گفت: ... رأی خوشایند یک قشر لاییک می‌خواهند در اجرای ارزش‌های دینی دچار ولنگاری شوند تا جایی که برای خوشایند اینها حتی توهین به روحانیت وابسته به مقام ولایت را صورت می‌دهند و این درست نیست و این ولنگاری قابل اغماض نیست.. «

نویسنده مقاله این روزنامه وابسته به باند رفسنجانی – روحانی خودش را به نادانی می‌زند وبا حیرت می‌پرسد «این چند نوع سخن از تریبونی که سال‌هاست برای اقشاری از جامعه به‌عنوان مرجع شناخته می‌شود به چه معناست و آیا این سؤال نباید در اذهان شکل بگیرد که موضوعات هر هفته که باید از تریبون نماز جمعه بیان شود چگونه تعیین و با تمامی ائمه جمعه هماهنگ می‌شود تا تناقضاتی در بیانات ائمه جمعه در جامعه شکل نگیرد؟»

درصورتی که این امر واضحی است که مرجع هماهنگی این تریبون ها شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خامنه‌ای است که مستقیم از بیت او خط و دستور می‌گیرند ولی شقه و شکاف و جنگ و جدال برای کسب قدرت کار خودش را می‌کند به‌نحوی که یک روز هم در این رژیم وحدت و یکسانی و هماهنگی درونی، آرزویی واهی است.

واقعیت این است که بحران درونی در رژیم ولایت‌فقیه به‌دلیل ماهیت ضد‌مردمی آن از یکطرف و ایستادگی و مقاومت بی‌نظیر در افشای این ماهیت از جانب مقاومت مردم ایران از طرف دیگر، شرایطی را به‌وجود آورده است که نه صحبتهای  ولی‌فقیه ارتجاع  و نه هفته‌های کذایی در رژیم که قاعدتاً باید تا حدی وحدت آفرین باشند، نه تنها نمی‌تواند حتی اندکی آتش شقه درونی را کم کند، بلکه درست به عکس، همینها حربه‌ای می‌شوند برای تشدید جنگ باندها که لاجرم ضعیف‌تر شدن بیش از پیش رژیم را به همراه دارد.