۱۳۹۵ شهریور ۹, سه‌شنبه

دزدی و چپاول در شهرداری تهران و فروش ارزان املاک به کارگزاران حکومتی







 منبع : همبستگی ملی ایران ،30 اوت 2016 


لینک 

دزدی و چپاول در شهرداری تهران و فروش ارزان املاک به کارگزاران حکومتی
عوامل رژیم در یک درگیری باندی به دزدی و چپاول در شهرداری رژیم در تهران و فروش ارزان املاک به کارگزاران رژیم و افراد خاص اعتراف کردند.
در این درگیری باندی بعضی از اعضای شورای قلابی شهر تهران، شهرداری رژیم را به تخلف در واگذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از املاک خود متهم می کنند. این اعضا می گویند شهرداری تهران در فروش املاک تا ۵۰ درصد به مدیران شهرداری، بعضی خبرنگاران صداو سیما و تعاونی مسکن قوه قضائیه تخفیف داده است.
 خبرگزاری رسمی رژیم موسوم به ایرنا روز دوشنبه هشتم شهریور با عنوان ”ورود مجلس و قوه قضاییه به پرونده واگذاری املاک در شهرداری نوشت: «سایت معمارنیوز به عنوان نخستین سایتی که گزارش بازرسی کل کشور را منتشر کرده، دیروز لیست مدیرانی که از رانت شهرداری بهره مند شده اند را منتشر کرد. براساس ادعای این لیست، کسانی از اعضای شورا و مشاورین و مدیران آنها متهم به دریافت رانت از شهردار تهران شده اند. به عنوان مثال در یکی از این موارد، یکی از اعضای شورای شهر دو باب خانه را در آجودانیه تهران با ۴۰ درصد تخفیف به رقمی معادل ۲/۱ میلیارد تومان خریداری کرده و در موردی دیگر، قائم مقام ذی حساب شورای شهر، ملکی را در بلوار ارتش با ۳۵ درصد تخفیف با ۲ میلیارد تومان خریده است».
خبرگزاری حکوتی ایرنا افزود: «روز گذشته محمدباقر قالیباف شهردار تهران با تایید واگذاری املاک کار خود و شهرداری را قانونی دانست و گفت: «با اطمینان به مردم می گویم که بحث واگذاری امتیازات پروانه و زمین ‏براساس مرّ مقررات انجام گرفته و تخفیف های داده شده نیز بر همان ‏اساس بوده است‎».
سایت حکومتی انتخاب نیز روز دوشنبه هشتم شهریور با تأیید این غارت و چپاول نوشت: “این روزها فضای رسانه‌ای پایتخت پر شده از خبرهایی مبنی بر واگذاری ۱،۱۰۰،۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش چند هزار میلیارد تومان توسط شهرداری تهران به افرادی خاص، واگذاری‌هایی که ارزش مالی آن توسط احمد حکیمی‌پور یکی از اعضای شورای شهر تهران ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد و به عنوان تضییع حقوق شهروندان یاد شده است و البته قوه قضائیه نیز به این موضوع ورود کرده و سعی در روشن شدن ابعاد ماجرا دارد».
این منبع افزود: «رد پای این رویکرد که دنبال شود به سخنان امروز رئیس شورای شهر تهران می‌رسیم که ضمن انتقاد از رسانه‌ها به دلیل انتشار اخبار مربوط به واگذاری املاک که صد البته نخستین بار توسط خود اعضای شورای شهر عنوان شد؛ خطاب به منتخبان مردم در شورای شهر می‌گوید: «اگر علیه هم حرف بزنیم؛ مطمئن باشید که همه بازنده خواهیم بود».
این منبع در یک درگیری باندی به گوشه یی از بی کفایتی شهرداری رژیم در تهران اعتراف می کند و می نویسد: «این روزها شهر تهران دیگر محل آرامش مردم شهر نیست و حتی نفس کشیدن هم در آن سخت شده است. آلودگی هوا از یک سو و وجود سفیدبالک‌ها از سوی دیگر زندگی و سلامت ساکنان این کلان شهر را به چالش کشیده است. اما این تنها معضل تهران نیست؛ فروش تراکم، ترافیک پرحجم، ساخت‌وسازهای غیرقانونی و غیرمجاز و کارشناسی نشده، از بین بردن باغات شهر، کاشت درختان نامتناسب با شرایط اقلیمی تهران، استخدام روزانه اراذل و اوباش برای برخورد خشونت‌آمیز با دستفروشان، عدم مناسب‌سازی معابر برای معلولان و حوادث تلخ شهری همچون نشست زمین در تقاطع خیابان کلهر ـ نواب و مرگ راننده لودر، مرگ ۲ کارگر زن در آتش سوزی تولیدی، قتل علی چراغی، سقوط ترن هوایی در پارک ارم، تا مرگ دردناک کودک ۵ ساله در پارک کوهسار منطقه ۱۵ تهران و... همه و همه نفس این شهر را بریده‌اند».