۱۳۹۵ مهر ۶, سه‌شنبه

نامه خانم ماریا کاندیدا آلمیدا، معاون دادستان كل پرتغال: از فراخوان خانم رجوي براي انجام تحقيقات در مورد قتل عام67 حمايت مي كنم


تاریخ :27سپتامبر 2016 

منبع : افتابکاران 

نامه خانم ماریا کاندیدا آلمیدا، معاون دادستان كل پرتغال: از فراخوان خانم رجوي براي انجام تحقيقات در مورد قتل عام67 حمايت مي كنم

در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 در ایران، به عنوان یک متخصص حقوق و کسی که در بالاترین سطح سیستم قضایی در کشور خود کار کرده است، نسبت به بی عملی و سکوت جامعه جهانی به اعدام ناحق ۳۰،۰۰۰ مرد و زن و حتی نوجوانان، بسیار شوکه و عصبانی هستم. 
مطلع شدم وزیر فعلی دادگستری در دولت روحانی، یکی از اعضای سه نفره “هيأت مرگ” در قتل عام سال 67 بوده. بنابراین، غیر دقیق نیست که بگوییم امروز، اعدام های جمعی هنوز هم ادامه دارند، چرا که از اعدام جمعي ۲۵ زندانی در یک روز و گروه های ۷ یا ۱۲ نفره دیگر توسط رژیمِ اعدام در ایران مطلع می شویم. 
من از فراخوان خانم مریم رجوی برای انجام تحقیقات در مورد اين قتل عام حمایت میکنم و از مجمع عمومي و شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست میکنم اين تحقیقات را عملي كنند. به امید آن كه عاملان در نهایت به دست عدالت سپرده شوند