۱۳۹۶ بهمن ۲۹, یکشنبه

تلویزیون فرانس 24:کنفرانس امنیتی مونیخ و رویارویی نتانیاهو و ظریف




کنفرانس امنیتی مونیخ و رویارویی نتانیاهو و ظریف
 تلویزیون فرانس 24 

مجری : نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه ایران بایکدیگر بمب هایی را روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ رد و بدل کردند درلحظه ای که بنیامین نتانیاهو قطعه ای از آنچه را که او گفت یک پهپاد ایرانی بود که توسط اسرائیل یک هفته پیش سرنگون شده بود, این سخنان توسط جواد ظریف تحت عنوان سیرک مسخره که حتی استحقاق پاسخگویی ندارد رد شد.

خبرنگار ما در این رابطه گزارش می دهد:

خبرنگار فرانس ۲۴ از کنفرانس امنیتی مونیخ:  نخست وزیر اسرائیل برای نشان دادن منظور خود در مجامع جهانی شیوه خود را دارد ۵ سال پیش بنیامین نتانیاهو سرتیترهای مربوط به سازمان ملل را به خود اختصاص داد با نشان دادن تصویر بمبی که تهدید اتمی ایران را نشان می داد, در مونیخ نیز او قطعه ای از آنچه را که گفت از یک پهپاد ایرانی بود که همین هفته گذشته توسط هواپیمای اسرائیلی سرنگون شده بود را نشان داد او آنرا بدست گرفته و در حالی که با وزیر خارجه ایران را خطاب قرار می داد گفت:

 نتانیاهو: آقای ظریف آیا این را تشخیص می دهی! باید تشخیص بدهی, این متعلق به شماست, شما می توانید باخود حامل پیامی به مستبدین تهران باشید, اراده اسرائیل را آزمایش نکنید!

خبرنگار :‌اسرائیل در 10فوریل فیلم سرنگون کردن یک پهپاد ایرانی را به نمایش گذاشت که جدی ترین درگیری از زمان شروع جنگ در سال 2011 بوده است. بعد اسرائیل اهداف ایران را در عمق سوریه مورد حمله قرار دادکه یکی از جتهای خود سرنگون شد . این اولین درگیری مستقیم میان ارتش اسرائیل و ایران است .

اسرائیل از آنزمان چندین هشدار شدید در مورد افزایش شرکت ایران در مرزهایش در سوریه  ولبنان صادر کرده است.

وقتی که وزیر خارجه ایران لحظاتی بعد از نتانیاهو برای سخنرانی پای پودیوم رفت اظهارات رهبر اسرائیل را رد کرد:

 جواد ظریف : شما همین امروز صبح شاهد  اسراری مسخره( ظریف توپوق می زند.مترجم)  یک سیرک مسخره بودید, که ارزش پاسخگویی ندارد....



مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید