۱۳۹۷ فروردین ۴, شنبه

استقبال از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه و ضرورت ارجاع پرونده جنایتهای رژیم به شورای امنیت






استقبال از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه و ضرورت ارجاع پرونده جنایتهای رژیم به شورای امنیت


مقاومت ایران از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه ملل‌‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران قویاً استقبال میٰ‌کند و ضمن گرامیداشت یاد گزارشگر فقید عاصمه جهانگیر، خواستار تشکیل کمیته تحقیق از سوی ملل‌‌متحد پیرامون جنایتهای رژیم آخوندی به‌ویژه قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و ارجاع این پرونده به شورای امنیت و قرار دادن مسئولان آن در مقابل عدالت است. خانم جهانگیر در گزارشهای خود بر ضرورت یک تحقیق جامع و بی‌طرف در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷ تأکید کرده بود.
در روز جمعه ۳فروردین ۱۳۹۷(۲۳مارس۲۰۱۸) شورای حقوق بشر ملل‌‌متحد به‌رغم تلاشهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران و پاره‌‌یی از کشورهای ناقض حقوق بشر، طی قطعنامه‌یی مأموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران را به تصویب رساند.
قطعنامه با یادآوری قطعنامه‌های محکومیت رژیم آخوندی در شورا و مجمع عمومی ملل‌‌متحد و  همکاری نکردن رژیم با درخواستهای این قطعنامه‌ها از گزارش و توصیه‌های گزارشگر ویژه استقبال کرده و نگرانی جدی خود را نسبت به نقضهای مطرح‌شده در گزارش و همچنین نسبت به اجازه ندادن به گزارشگر برای سفر به ایران ابراز می‌کند.
سکوت و بی‌‌عملی در برابر رژیم ایران که در صدر ناقضان حقوق بشر در جهان امروز قرار دارد، و به‌طور مستمر قطعنامه‌‌های ملل‌‌متحد را نقض می‌کند، بی‌‌اعتنایی به معیارها و استانداردهای جهان‌شمول حقوق بشری است که فلسفه وجودی ملل‌‌متحد را تشکیل می‌دهد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ فروردین ۱۳۹۷ (۲۳مارس ۲۰۱۸)

#ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم #نوروز مبارک #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید