۱۳۹۷ اردیبهشت ۸, شنبه

تصمیم آمریکا در مورد مهلت برجام و دغدغه‌ها، ادعاها و واقعیتها


ضرب‌الاجل آمریکا

تصمیم آمریکا در مورد مهلت برجام و دغدغه‌ها، ادعاها و واقعیتها


در میان غوغای ابراز وحشت از تصمیم آمریکا در پایان مهلت برجام، چند روزی است که نغمه جدیدی از طرف دولت روحانی شنیده می‌شود. سران دولت روحانی مدعی‌اند که در رابطه با این موضوع هراسی ندارند و برای هر تصمیمی که دونالد ترامپ در پایان مهلت برجام بگیرد آماده هستند و گزینه‌های متعددی روی میز دارند. اما با توجه به آن‌چه که مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی می‌گویند و می‌نویسند، به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت این قبیل ادعاها تنها ژست‌هایی میان‌تهی و حرفهایی برای خالی‌نبودن عریضه و سرخ‌کردن صورت با سیلی است. آن‌چه می‌ماند، هراس و وحشت سردمداران و مهر‌های نظام و سردرگمی در این رابطه است که در صورت خروج آمریکا از برجام با عواقب آن چکار کنند و چه راه‌کاری دارند. در چنین فضایی است که آخوند صادق لاریجانی به همه مسئولان هشدار می‌دهد خود را برای چنین شرایطی آماده کنند و «به‌هوش باشند و توجه داشته باشند» زیرا «می‌خواهند با جنگ روانی با عملیات روانی وضعیت کشور را به‌هم بریزند. شما می‌بینید با بحث برجام آمریکایی‌ها چگونه داره بازی می‌کند و عملیات روانی می‌کند». «آمریکا در طول این چند سال از ناحیه برجام چه تسهیلاتی برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده بود که حالا میگه من با خروجم می‌خواهم این تسهیلات رو بردارم، می‌خواهند تاثیر‌گذاری کنند در صحنه داخلی». (تلویزیون رژیم ۳اردیبهشت ۹۷)
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی نیز در نشست خبری ۳اردیبهشت ۹۷ با اشاره به مهلت برجام و تهدید این کشور مبنی بر خروج از برجام می‌گوید: «همه این اتفاقاتی که تهدیداتش را می‌شنویم ما اینها را افسانه و واهی ندانیم. ما باید برای همه شرایط آماده بشویم. بالاخره یک سری از کشورها هستند که عداوت و دشمنی‌شان نسبت به انقلاب اسلامی و مردم ما غیرقابل کتمان هست». (تلویزیون رژیم ۳اردیبهشت ۹۷)
روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای ۳اردیبهشت نیز ضمن زیر ضرب بردن ساده‌انگاری آخوند روحانی و اعضای دولتش در زمینه بی‌اهمیت نشان‌دادن مهلت برجام، هراسش را از سررسید آن با عنوان «طرفداران مذاکره موشکی حالا چه می‌گویند؟» بیان می‌کند و در این زمینه می‌نویسد: «راستی این توافق مشترک که مقامات آمریکایی از آن سخن می‌گویند چیست؟ رویکرد فعلی آمریکا و ۳کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در تقابل با توان موشکی ایران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بار دیگر خیانت یا ساده‌لوحی کسانی را که خواستار مذاکره موشکی با غرب و تحدید خودخواسته توان دفاعی کشور بودند به تصویر می‌کشد».
این ابراز هراسها در شرایطی است که به گفته آن نماینده مجلس ارتجاع (احمد امیری فراهانی) «مجموع جمعبندی آقای رئیس‌جمهور این بود که ما برای همه اینها برنامه داریم هیچ مشکلی پیش‌رو نخواهد آمد».
پیش از این نیز سران دولت روحانی چنین ادعاهایی می‌کردند، از جمله جهانگیری مطرح کرد که در این رابطه «دغدغه‌‌یی ندارد»، جواد ظریف هم مدعی است در صورت خروج آمریکا از برجام رژیم فعالیت هسته‌یی را از سرمی‌گیرد و علی‌‌اکبر صالحی گفت برای غنی‌سازی ۲۰درصدی «هر زمان نظام تصمیم بگیرد، مانند یک ارتش آماده حرکت هستیم»!
در میان این اظهارات ضدونقیض آن‌چه که واقعیت دارد هراس و دلنگرانی است و نه چیز دیگر. همان‌طور که اشاره شد ادعای پوشالی و غیرواقعی روحانی که «هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد» و... همه و همه برای سرخ‌کردن صورت با سیلی و روحیه دادن به نیروهای وارفته رژیم است.


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.