۱۳۹۷ تیر ۳, یکشنبه

اعتراض مردم به وضعیت نرخ ارز وصعود سرسام آور نرخ آن در تهران




اعتراض مردم به وضعیت نرخ ارز وصعود سرسام آور نرخ آن  در تهران


بنابر گزارش‌ها از تهران بهای دلار آمریکا در بازار غیررسمی تهران بار دیگر با ثبت رکوردی جدید به بیش از ۸۷۰۰ تومان رسید و شماری از کاسبان در مرکز تهران، در اعتراض به نابسامانی بازار ارز، دست به راهپیمایی در «خیابان جمهوری» زدند.
خبرگزاری ایسنا بهای هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران در روز یکشنبه را ۸۷۰۰ تومان گزارش کرده اما منابع غیررسمی این رقم را ۹ هزار تومان ذکر کرده و در عین حال گفته‌اند که خرید و فروش دلار عملا متوقف شده یا دادوستدهای اندکی صورت می‌گیرد.
همچنین بنابر گزارش‌ها، بهای یورو به بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ تومان و بهای پوند به حدود ۱۲ هزار تومان رسیده است.
به نوشته ایسنا، بازار سکه در بورس نیز روز یکشنبه با افزایش روبه‌رو شد و پس از آنکه هر سکه طلا، تحویلی در ماه شهریور، به قیمت سه‌میلیون و دویست‌هزار تومان عرضه شد مدیریت این نهاد موقتا سفارش خرید را متوقف کرد.
همزمان شماری از کانالهای تلگرامی و رسانه‌های ایران، از جمله ایلنا و وبسایت خبری «جماران»، با انتشار ویدئوهایی گزارش داده‌اند که دو مجتمع خرید «علاءالدین» و «چارسو» که عمدتا به خریدوفروش موبایل و وسایل دیجیتال اختصاص دارد روز یکشنبه شاهد تجمعاتی اعتراضی بود.
بنابر گزارش‌، کسبه این پاساژها «در اعتراض به نابسامانی وضعیت ارز» عصر یکشنبه مغازه‌های خود را تعطیل کردند و شماری از آنان نیز در خیابان‌های اطراف راه‌پیمایی کردند.
به نوشته وبسایت «جماران»، معترضان که در مسیر خیابان جمهوری به سوی میدان بهارستان حرکت می‌کردند شعارهایی از قبیل «دلار ۱۰ تومانی / نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر می‌دادند.
بنابر همین گزارش، نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن تجمع‌کنندگان کرده است.
خبرگزاری ایسنا روز شنبه به نقل از دلال‌ها و صرافان گزارش داده بود که از جمله دلایل افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی، «افزایش قیمت در بازار رسمی» و «عدم عرضه ارز طی روزهای اخیر از سوی بانک مرکزی» بوده است.
دلار بالا رفت، مسکن کساد شد/افزایش قیمت سکه
خبر التهاب مجدد دلار در اولین روز هفته در حالی به گوش رسید که سیگنال‌هایی از قرار گرفتن بازار مسکن در مسیر رکود دریافت شد.
به گزارش ایسنا، هیجانات بازار ارز هنوز فروکش نکرده است. بعد از آن‌که نرخ دلار قاچاق در هفته‌ی گذشته در محدوده ۷۴۰۰ تومان بود، طبق گزارشات میدانی، ابتدا مرز ۸۰۰۰ تومان را شکست و سپس به ۷۸۰۰ تومان برگشت. اما اولین نشانه‌ها از بازار مسکن که در سومین ماه از سال ۱۳۹۷ حاکی از افت ۶۶ درصد معاملات دارد؛ چرا که توان مردم به قیمت‌های فعلی مسکن نمی‌رسد و عمده خرید و فروشها در اردیبهشت ماه از سوی سرمایه‌گذارانی بوده که حالا مجددا به سمت بازار ارز رفته‌اند.
قیمت یورو نیز امروز یکشنبه ۹۵۵۸ تومان و قیمت پوند نیز ۱۰۸۷۲ تومان اعلام شد.
افزایش سرسام آور قیمت سکه ادامه دارد
در حالی که بازار طلا و ارز در ماه اخیر چند روزی را با آرامش پشت سر گذاشته بود، از صبح امروز دوباره اوج گرفته و هم اکنون نرخ سکه از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم گذشت.
به گزارش اخبار بانک به نقل از میزان، قیمت هر گرم طلا خام ۱۸ عیار امروز در بازار به ارزش ۲۵۲ هزار و ۱۱۰ تومان معامله شد.
امروز در بازار سکه تمام بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سکه امامی ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد