۱۳۹۷ تیر ۱۴, پنجشنبه

تایمز: جمهوری اسلامی جنگجویان طالبان را آموزش نظامی می‌دهد





تایمز: جمهوری اسلامی جنگجویان طالبان را آموزش نظامی می‌دهد


صدها جنگجوی طالبان در اردوگاه نظامی کرمانشاه و برخی دیگر از نقاط ایران آموزش نظامی می‌بینند. نیروهای ویژه سپاه پاسداران وظیفه آموزش نظامی این نیروها و از جمله آموزش نحوه ساخت بمب را برعهده دارند.رژيم ایران در بهار سال جاری و در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر حضور و نقش خود در افغانستان افزوده است. آموزش نظامی جنگجویان طالبان شامل عرصه‌های بس متفاوتی می‌شود.در این دوره‌های آموزشی از جمله شیوه ساختن بمب، کار با جنگ‌افزارهای متفاوت، هدایت ماموریت‌های نظامی و تاکتیک‌های جنگی را می‌آموزند.به گزارش نشریه "تایمز" صدها جنگجوی طالبان در اردوگاه نظامی کرمانشاه و برخی دیگر از نقاط ایران آموزش نظامی می‌بینند. نیروهای ویژه جمهوری اسلامی وظیفه آموزش نظامی این نیروها و از جمله آموزش نحوه ساخت بمب را برعهده دارند.نشریه "تایمز" روز دوشنبه ۲ ژوئیه (۱۱ تیرماه) با انتشار گزارشی، از آموزش نظامی کادرهای طالبان در خاک ایران خبر داده است.بر اساس این گزارش آموزش جنگجویان طالبان برعهده نیروهای ویژه تحت فرماندهی سپاه پاسداران است. دامنه، کیفیت و همچنین مدت این آموزش نظامی از آن حکایت دارد که جمهوری اسلامی به حضور خود در جنگ نیابتی با آمریکا در افغانستان افزوده است.نشریه تایمز اعلام کرده است که تنها در اردوگاه کرمانشاه ۵۰۰ تا ۶۰۰ جنگجوی طالبان در مراحل مختلف سرگرم آموزش نظامی هستند.
نقش دوگانه‌ی ایران
در این نشریه به مواضع دوگانه ایران در افغانستان اشاره شده است. جمهوری اسلامی ایران از یکسو در مبارزه علیه داعش شرکت دارد و از این منظر در کنار دولت مرکزی افغانستان ایستاده است و از سوی دیگر با آموزش نظامی نیروهای طالبان، در مبارزه علیه دولت مرکزی این کشور نقش ایفا می‌کند.پس از کاهش نفوذ پاکستان در افغانستان و کاهش حمایت این کشور از نیروهای طالبان، جمهوری اسلامی ایران بر گستره‌ی فعالیت خود در افغانستان افزوده است.نشریه "تایمز" در ادامه نوشته است که جمهوری اسلامی از نیروهای طالبان درخواست کرده که از یکسو، همه توان نظامی خود را علیه اهداف و مواضع نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به کار گیرند و از سوی دیگر، با نیروهای داعش پیکار کنند.جمهوری اسلامی ایران در بهار سال جاری و در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر حضور و نقش خود در افغانستان افزوده است. آموزش نظامی جنگجویان طالبان شامل عرصه‌های بس متفاوتی می‌شود.
جنگجویان طالبان در این دوره‌های آموزشی از جمله شیوه ساختن بمب، کار با جنگ‌افزارهای متفاوت، هدایت ماموریت‌های نظامی و تاکتیک‌های جنگی را می‌آموزند


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد