۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

فریاد وحشت اعضای مجلس از وضعیت انفجاری جامعه




فریاد وحشت اعضای مجلس از وضعیت انفجاری جامعه



شرایط انفجاری جامعه و گسترش آتش قیام که هر روز از جایی شعله می‌کشد و چشم‌انداز به‌هم‌پیوستن این شعله‌ها، سراپای رژیم و همه نهادهای آن را در وحشت فرو برده است.
یکی از این نهادها مجلس ارتجاع است که از همه جای آن می‌توان ناله‌های وحشت از قیام مردم ایران را شنید. به‌ویژه آن هنگام که باندهای متخاصم تلاش می‌کنند تقصیر این شرایط را به گردن رقیب بیاندازند تا به خیال خود آماج خشم و نفرت عمومی واقع نشوند.
مهرداد بائوج لاهوتی، یکی از اعضای مجلس ارتجاع، در جلسه علنی روز ۱۳تیر ۹۷ دولت روحانی را مقصر بروز مشکلات گریبان‌گیر نظام و مشکلات مردم دانست و گفت: «آقای دکتر روحانی، همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریمها برنمی‌گردد ما ۳ماهه اول امسال آیا نفت را از نظر تعداد بشکه کمتر فروختیم؟ قیمت نفت که ۵۵دلار بود کمتر فروختیم؟ نرخ ارز که ۳۵۰۰تومان مشخص کرده بودیم کمتر فروختیم؟ آقای دکتر روحانی مشکلات نقدینگی امروز پدر این کشور را درآورده. بارها و بارها در همین مجلس ما داد زدیم داد زدیم فریاد زدیم آقا اینها خائن نیستند. اینها نقدینگی پول دارند شما اینها را هدایت بکنید به طرف نیاز جامعه. نکردید این نقدینگی رفت به طرف ارز رفت به‌طرف طلا و جاهای دیگه امروز این بلاها را سر کشور آورده ما مشکل مدیریت داریم در کشور مشکل مدیریت داریم دوستان همکاران ساختار اقتصادی تیم اقتصادی آقای دکتر روحانی تیم اقتصادی قوی نیست که بتواند این بحران کشور را مدیریت بکند باید در آن صورت بگیرد.
من از آقای دکتر لاریجانی می‌خواهم خواهش بکنم اگر آقای دکتر روحانی ما طی نامه‌یی ازشون استدعا کردیم در تیم اقتصادی خودشان تجدیدنظر بکنند اگر کردند کردند اگر نکردند ما باید مجلس این کار را بکنیم».
علی مطهری در پاسخ به او می‌گوید: «آقای لاهوتی ببینید ما هم موافق اینکاریم ولی خب دوستان امضاهایشان را پس‌می‌گیرند و منتفی می‌شود دیگر».
مجلس ارتجاع برای تبرئه خود، روحانی و وزیران او را برای سؤال و استیضاح به مجلس فرامی‌خواند و زیر برگه سؤال و استیضاح را هم بیش از ۲۰۰تن از اعضای مجلس امضا می‌کنند، بعد دولت با همدستی علی لاریجانی وارد می‌شود و اغلب امضا کنندگان را یا با تهدید یا با تطمیع و رشوه مجبور به پس‌گرفتن امضاهایشان می‌کند.
با این وجود بعضی از نمایندگان با صراحت به تنفر مردم از خودشان اعتراف می‌کنند، از جمله این‌که کوروش کرم‌پور، به‌اصطلاح نماینده از فیروزآباد، می‌گوید: «مردم به بعضی از ماها به‌شدت بی‌اعتماد شده‌اند چه کرده‌ایم که دیگر مردم بعضی از ماها را از جنس خود نمی‌دانند»؟
همایون هاشمی، یکی دیگر از نمایندگان نیز چنین اعتراف می‌کند: «باور بفرمایید این عرض بنده را حتماً همکاران محترم تأیید می‌کنند واقعاً دیگه ما روی رفتن به منطقه را نداریم. امروز ملت ما نیازمند کمکهای ما هستند، اگر هزینه‌‌یی هست و پولی هست که باید از مسیر قانون بر سایر نقاط جهان هزینه شود اولویت با مردم ما مردم خرمشهر و تک‌تک مردم این سرزمین است».
ملاحظه می‌شود که این نمایندگان مجلس آخوندی هستند که علناً اعتراف می‌کنند در وحشت از روبه‌رو شدن با مردم به‌سر می‌برند. باز همین وحشت است که آنها را وا می‌دارد به نظام هشدار بدهند به جای این‌که پولهای همین مردم محروم را در نقاط جهان صرف صدور ارتجاع و گسترش تروریسم در منطقه کند صرف مردم خرمشهر و سایر نقاط کشور کند که اولویت با‌ آنها است.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد