۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

اعتصاب رانندگان کامیون در یازدهمین روز+فیلم




اعتصاب رانندگان کامیون در یازدهمین روز

  • 7/1

رانندگان کامیون امروز چهارشنبه ۱۱مهر۹۷،
رانندگان کامیون امروز چهارشنبه ۱۱مهر۹۷، یازدهمین روز اعتصاب سراسری خود را سپری می‌کنند. این اعتصاب هم‌اکنون در شهرهای ایلام، یزد، همدان، اهواز، زرین شهر، آباده، اصفهان، اراک و قصر شیرین ادامه دارد. اعتصاب تا کنون به ۲۷۰شهر از ۳۱استان کشور گسترش یافته است.

اعتصاب کامیونداران - اراک ۱۱مهر۹۷
روز دوشنبه نهم مهرماه نزدیک به ۲۰۰تریلی اعتصابی در حال رژه از عسلویه به سمت شیراز بودند که هنگام ورود به شیراز، مأموران سرکوبگر رژیم راه را بسته و مانع ورود آنها به شهر شدند. اما رانندگان تسلیم نشده و شروع به اعتراض کردند. این اعتراض به‌سرعت تبدیل به درگیری بین رانندگان اعتصابی با مأموران رژیم شد.
اعتصاب کامیونداران - کارخانه سیمان اصفهان ۱۱مهر۹۷

اعتصاب کامیونداران - اشترجان - ۱۱مهر۹۷
از سوی دیگر رژیم درمانده آخوندی اقدام به کندن پلاکهای کامیونهای اعتصابی در برخی از شهرها از جمله در اران و شهر توره (بین بروجرد و ملایر)کرده است.
اما این اقدامات در عزم و اراده کامیون‌داران برای ادامه اعتصاب خللی ایجاد نکرده است.
اعتصاب کامیونداران - آباده - ۱۱مهر۹۷

حمایت سایر اقشار از اعتصاب رانندگان کامیون
اقشار مختلف مردم با صدور بیانیه‌هایی از اعتصاب کامیون‌داران حمایت کردند از جمله جنبش جوانان بپا خاسته تهران، جمعی از ماشین سازان و فلزتراشان تهران، جمعی از فارغ‌التحصیلان در استان کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کسبه بازار موبایل تهران، جمعی از بازاریان و کسبه کرمانشاه، جوانان کرد، و جمعی از گچ کاران ساختمانی در اردبیل از اعتصاب سراسری رانندگان زحمتکش کامیون و خودروهای سنگین حمایت کردند.

تهدیدهای مقامهای رژیم ایران علیه رانندگان اعتصابی
پاسدار اشتری، سرکرده جنایتکار نیروی انتظامی، در ادامه وحشت رژیم از اعتصابات گسترده کامیونداران، به تهدید علیه کامیون‌داران متوسل شد و گفت:
«اشتری: ‌کسانی که مخل نظام و امنیت هستند و خصوصاً کسانی که در بین راهها مانع میشن که کامیونها و تانکرهایی که باید نیازمندی و مایحتاج مردم رو به‌دست شون برسونه کسانی که مخل این حرکت و این نظم هستند بدانند با اقتدار و قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.
کسی که راه را ببنده حکمش، حکم سختی هست و نیروی انتظامی کسانی که در این زمینه اخلال کردن شناسایی کرده بخشی شون رو دستگیر کرده،‌بخشی شون رو در روزهای اتی ما دستگیر خواهیم کرد و وضعیت الحمدالله وضعیت خوبی! هست.»


آخوند صادق لاریجانی سردژخیم قوه قضاییه رژیم نیز وحشت خود را از ادامه اعتصاب کامیون‌داران اعتصابی نشان داد و با توسل به تهدید «اشد مجازات» گفت:
«اینجا کار نیروی انتظامی است کار دستگاه قضایی است باید با تمام شدت و حدت با کسانی که با امنیت مردم و امنیت حمل‌‌ و نقل می‌خواهند این امنیت را تخریب کنند برخورد بشود و برخورد قاطع بشود».

همزمان آخوند جنایتکار اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی رژیم گفت:
«کسانی که این اقدامات رو انجام میدند، به‌خصوص اونهایی که تهدید می‌کنند کامیون‌داران را و اونها که احیانا مزاحمشون میشند در مسیر و جلوگیری می‌کنند از تردد اونها بدانند که مجازات بسیار سختی به‌دنبال اونها هستش»

پیش از این آخوند منتظری، دادستان کل رژیم نیز کامیون‌داران را تهدید به اعدام کرده بود:
«بسیاری از این مواردی که افرادی بخواهند سر راه کامیوندارها را بگیرند و مشکلاتی برای آنها ایجاد بکنند یا با آنها در گیری ایجاد بکنند اینها مشمول مقررات و حکم قطاع و طریق خواهند بود و مجازات قطاع طریق طبق قانون بسیار شدید هست گاهی منجر به مجازات اعدام هم خواهد شد».


فراخوان مریم رجوی به حمایت از رانندگان کامیون

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به اعتصابگران در سراسر ایران تهدیدهای رذیلانه آخوندها علیه رانندگان شریف و زحمتکش را نشان‌دهنده بحران فزاینده رژیم آخوندی توصیف کرد و گفت آخوندهای حاکم بزرگترین قطاع الطریق تاریخ ایران هستند که نه می‌خواهند و نه می‌توانند به‌ درخواستهای برحق رانندگان اعتصابی‌ پاسخ دهند. وی تمامی مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام برای آزادی دستگیر ‌شدگان فراخواند و از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به حمایت از اعتصابگران بشتابند. وی افزود: تحقق این خواستها تنها با استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم امکانپذیر است. رژیمی که زحمتکشان را به‌خاطر اعتصاب تهدید به اعدام می‌کند، باید از جامعه جهانی طرد شود.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChangeصور