۱۳۹۷ دی ۲۱, جمعه

جان بولتون قصد دارد وفادارترین شخص به خودش را وزیر دفاع کند



جان بولتون قصد دارد وفادارترین شخص به خودش را وزیر دفاع کند


ز هنگامی که ژنرال متیس پنتاگون را ترک کرد، تلاش‌ها برای یافتن جایگزینی برای او ادامه دارد. نام‌های متعددی مطرح شده‌اند که تاکنون هیچ کدام از این افراد رسما به عنوان وزیر دفاع معرفی نشده است.
اخیرا نام یکی از مقامات سابق کاخ سفید مطرح شده که از حیث نزدیکی با مشاور امنیت ملی آمریکا قابل توجه است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بولتون قصد دارد میرا ریکاردل، معاون سابق خود در شورای امنیت ملی، را به عنوان وزیر دفاع معرفی کند.
حداقل دو منبع آمریکایی این خبر را تایید کرده‌اند. منبع نخست، جنیفر گریفین، خبرنگار امنیت ملی فاکس نیوز است. گریفین در حساب توئیتری خود نوشته است که پرونده ریکاردل برای تصدی ریاست پنتاگون تحت بررسی است.
منبع دوم، کورت میلز، خبرنگار امور خارجی مجله نشنال اینترست است که از قول یک منبع آگاه اعلام کرده که بولتون برای انتصاب ریکاردل به جای متیس آماده می‌شود.
ریکاردل یکی از وفادارترین اشخاص به بولتون است. اما اختلاف نظر او با ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، برایش دردساز شد. چندماه پیش، دفتر ملانیا ترامپ، در اقدامی فوق‌العاده، گفته بود میرا ریکاردل باید از منصب خود به عنوان معاون بولتون عزل شود. با موضع‌گیری صریح ملانیا، ریکاردل از شورای امنیت ملی اخراج شد.
مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور