۱۳۹۹ فروردین ۹, شنبه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران -شورش در زندان سقز و فرار زندانیان



اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران -شورش در زندان سقز و فرار زندانیان



عصر جمعه ۸فروردین ۱۳۹۹، زندانیان زندان سقز کردستان دست به شورش زدند. این شورش در اعتراض به خودداری رژیم ضدبشری آخوندی از آزاد کردن زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا صورت گرفت. بخش زیادی از زندانیان پس از درگیری با پاسداران و مأموران سرکوبگر زندان موفق به فرار شدند.

خبرگزاری فارس سپاه پاسداران ۸فروردین اذعان کرد که ۸۰زندانی موفق به فرار شده‌اند. متعاقباً نیروهای سرکوبگر با سراسیمگی در سطح شهر مستقر شده و درصدد دستگیری مجدد زندانیان فراری هستند. رژیم برای کنترل اوضاع ناگزیر نیروهایی را از شهرهای اطراف به سقز گسیل داشته است.

بعدازظهر پنجشنبه ۷فروردین ۱۳۹۹، نیز زندانیان بندهای ۷و ۹ زندان تبریز که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند. گارد ضدشورش ‌زندانیان بی‌دفاع را وحشیانه با شلیک مستقیم هدف قرار دادند و حداقل ۷تن از زندانیان مجروح شدند. زندانیان شورشی شماری از زندانبانان را خلع‌سلاح کرده و با گارد ضدشورش درگیر شدند. و شماری از زندانیان فرار کردند.

پیش از این نیز زندانیان زندان مرکزی الیگودرز و زندان خرم‌آباد دست به شورش زده و شماری از آنها موفق به فرار شدند. تعدادی از زندانیان در اثر شلیک نیروهای سرکوبگر کشته و یا مجروح شدند. رژیم آخوندی برخلاف هیاهوی تبلیغاتی‌اش در حالی‌که ویروس کرونا در زندانها شیوع پیدا کرده است، نه تنها از آزاد کردن زندانیان ولو به‌طور موقت خودداری می‌کند، بلکه مستمراً زندانیان جدیدی را بدون قرنطینه کردن وارد زندان می‌کند. تاکنون شماری از زندانیان مبتلا به کرونا در زندان تهران بزرگ (فشافویه) و زندان ارومیه و دیگر زندانها در اثر مبتلا شدن به کرونا جان‌ باخته‌اند.

خانم رجوی، بار دیگر نسبت به بروز یک فاجعه بزرگ انسانی در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم آخوندی هشدار داده و خواهان اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای آزادی صدها هزار زندانی،‌ به‌ویژه زندانیان سیاسی برای ممانعت از یک تراژدی انسانی شدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸فروردین ۱۳۹۹(۲۷مارس ۲۰۲۰)

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # 
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  #نوروز _مبارک
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم#
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#COVID2019
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق ایران