۱۳۹۹ فروردین ۱۸, دوشنبه

درسهایی از شورش در زندانها! ، گفتگو با پرویز کریمیان+ کلیپ


درسهایی از شورش در زندانها! ، گفتگو با پرویز کریمیان+ کلیپ


درسهایی از شورش در زندانها! ، ..یکی از تحولات بسیار مهم که این روزها به دنبال بحران کرونا در کشور ظهور کرده، «شورش و فرار جریان وار زندانیان» در زندانهای سراسر کشوربوده است. علت شورش، گسترش ویروس کرونا در زندان‌های سراسر کشوربود، بخصوص اینکه این وضعیت فاجعه بار، با بی عملی و بی‌تفاوتی، از سوی رژیم مواجه شده، به نحوی که به رغم گسترش ویروس کرونا در زندانها و جانباختن زندانیان، آنها از کمترین الزامات بهداشتی محرومند.
نگاهی داریم به آخرین وضعیت زندانها، و مشخصاً آخرین مورد آن، یعنی زندانهای شیبان و سپیدار اهواز و علت شورش وو یژگی‌های این شورش‌ها بررسی میشود. و اینکه آیا رژیم، توان مقابله با این شورش ها را دارد. و این شورشها، چه درسها و چه تأثیراتی بر روی جامعه ملتهب ایران میگذارد؟
آقای پرویز کریمیان، درگفتگویی با تلویزیون ایران آزاد یه این موضوعات پاسخ میدهد.
پرویز کریمیان: ببینید نه خامنه‌ای نه روحانی نه کل نظام حاکم بر ایران، هیچ کنترلی برای کرونا ندارند. اوضاع از دستشان در رفته است. نه قصد این را دارند نه توانش را که بتوانند این فاجعه را در ایران کنترل کنند. این چیزی است که به عهده خود مردم ایران است. البته این نکته جای بحث جداگانه‌ای دارد. ولی تا آنجا که به اینها برمی‌گردد، کرونا همه چیزشان را برده. فکرمی‌کنند اگر بتوانند، همین کرونا را هم به عامل بقای خودشان تبدیل کنند. البته مردم ایران این را، حتما به عامل نفی و نابودی این رژیم تبدیل خواهند کرد. الان جوانها چه در زندانها چه در شهرها، چه درکارهائیکه توسط جوانان شورشی انجام می‌شود.
در مورد زندانها، از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در ۱۰ زندان کشور شورش شد. از خرم آباد شروع شد و در الیگودرز ادامه پیدا کرد تا آخرین موردش که خیلی واضح بود، زندان سپیدار و شیبان اهواز در ۱۲ فروردین بود .حالا اول علت اینکه چی هست، این را اضافه کنم که این شورش حتما ادامه خواهد داشت. اگر یکی دو روز، یا تا مدتی نباشد، حتما باز استمرار خواهد داشت. دلیلش را می‌توانیم بحث کنیم که یک موضوع ادامه‌دار است. نه یک موضوع اتفاقی وتصادفی. البته اخبار دیگری در زندانهای دیگری هم هست که نشان می‌دهد این فعالیت‌ها وجود دارد و استمرار خواهد یافت.

پرسش: شورش زندانیان، چه تأثیر در بین مردم ایران دارد؟

کلیپ کنفرانس

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran