۱۳۹۹ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

مصاحبه تلویزیون الحدث با دبیرکل شورای عشایر عربی الشیخ ثائر البیاتی در مورد تحرکات شبه نظامیان در عراق



مصاحبه تلویزیون الحدث با دبیرکل شورای عشایر عربی الشیخ ثائر البیاتی در مورد تحرکات شبه نظامیان در عراق

شیخ ثائر البیاتی دبیرکل شورای عشایر عربی:  شبه نظامیان  بر اساس توافقی  خانواده‌های داعش  را از کمپ «حول» به مناطقشان منتقل کرده و اماکن مسکونی برایشان تامین نموده‌اند و این در کادر توافقی است که با فرماندهان داعش انجام شده. و میتوان گفت که امروز عراق با کنترل شبه نظامیان و داعش در معرض یک طوفان قرار دارد.
مجری:‌ شما دو موضوع بسیار مهم را خاطرنشان کرده و گفتید که شبه نظامیان حزب الله عراق دو دولت یعنی اردن و عربستان را بعنوان دشمن طبقه بندی کرده اند. به اردن از طریق کرامه و طریبیل میتوانند دست پیدا کنند و به عربستان نیز میتوانند از طریق عرعر و  صحرای نخیب برسند. بگذارید از صحرای نخیب شروع کنیم. شبه نظامیان حزب الله تا چه حد در این صحرا حضور دارند و منطقه عرعر چه میزان با مرزهای عربستان فاصله دارد؟‌
شیخ ثائر البیاتی: در حال حاضر این شبه نظامیان در نزدیک مرزها حضور دارند. برخی مراکز مرزی قدیمی در آنجا وجود دارد که کنترل آن را بدست گرفته و امنیت آنرا تامین کرده اند و بادیه نشینانی که در آن مناطق حضور داشتند را بیرون رانده اند تا تحرکاتشان و آنچه منتقل میکنند فاش نشود. شایان یادآوریست که اینها مناطقی است که تنها صحرا نشینان در آن ساکن هستند که آنها نیز جابجا شده اند. لذا مناطقی امن برای شبه نظامیان قلمداد میشود. کما اینکه نزدیک به اماکنی از عربستان که مورد هدف میباشند قرار دارند. هدف از این طرح محاصره همه جانبه عین الاسد و هدف قرار دادن آن از محورهای مختلف است. نکته دوم اینکه در نزدیک مرزهای عربستان میتوانند به سمت مراکزی در این کشور و مراکز حضور نیروهای آمریکایی در عربستان و یا تاسیسات نفتی آن موشک پرتاب کنند و برخی طرفهای وفادار به رژیم ایران را متهم نمایند که از صحرای سماوه و .. اینکار را کرده اند.  این مرزها متشنج است و اگر یک ائتلاف بین المللی واقعی یا یک دولت واقعی عراقی وجود داشه باشد که خواستار ثبات کشور باشد میتواند بر این منطقه کنترل پیدا کند. امروز سوال جامعه عراق اینست که صفت حزب الله در عراق چیست؟ آیا اینها شبه نظامیانی در کادر حشدالشعبی هستند یا شبه نظامیانی خارج از چارچوب دولت عراق هستند. و این موضوع بر اساس اظهاراتشان به اثبات رسید که آنها به تصمیمات حشد الشعبی و دولت عراق ملتزم نیستند.
مجری:‌ صحبت و تفسیر شما در مورد صحرای نخیب و عرعر رفتارهای احتیاطی را از سوی نیروهای مرزی عربستان در این منطقه ضروری میسازد. بگذارید به اردن منتقل شویم. آنها میتوانند از طریق کرامه و طریبیل و بطور مشخص از  مرزهای ارتباطی در مقابل این دو گذرگاه دست پیدا کنند. همچنین یک جاده بسیار مهم تجاری در دیالی وجود دارد که از این منطقه عبور کرده و به اردن میرسد . سوال اول اینست که الان چه کسی کنترل این جاده را در دست دارد؟‌ اجازه دهید خبر فوری که الان بدستمان رسید را بخوانم: فرماندهی نیروهای مسلح در رابطه با تصمیم تیپهای حشد الشعبی با عادل عبدالمهدی موافقت نکرده است. نظرتان در رابطه با این خبر فوری چیست؟
الشیخ ثائر:‌ هیچ نهاد عراقی وجود ندارد. امروز هر کس بر اساس میل و مزاج خودش یا بر اساس توجیهات خارجی یا داخلی یا حزبی صحبت میکند. عادل عبدالمهدی در یک وادی و نهادهای عراقی در وادی دیگر و جامعه در یک وادی و تظاهرات در یک وادی و سیاستمداران عراقی که ماشاالله با همدیگر بر سر مناصب و موقعیتها با همدیگر میجنگند.
مجری:‌ بگذارید به جاده تجاری مهم برگردیم که در آن میلیونها دلار خوابیده. جاده‌ای بین دیالی و کرامه و طرابیل و اردن. چه کسی بر آن کنترل دارد. زیرا اگر آنها بر این جاده کنترل پیدا کنند اردن زیان خواهد کرد.
شیخ ثائر: اجازه دهید موضع اردن را به شما مطرح کنم. اولا که مرزهای ایران و عراق بطور کامل تحت کنترل سپاه پاسداران و حزب الله و شبه نظامیان دیگر است. این مرزها باز است تا بر اساس توافق سلاح و مواد مخدر یا مواد تجاری منتقل شود. اما  آنها گذرگاهی در دست ندارند که از طریق طریبیل یا کرامه به اردن برسند. اما از گذرگاه طریبیل و کرامه استفاده میکنند تا پوشی برای آنچه از سوریه وارد میکنند ایجاد نمایند. نکته مهم اینست که بازکردن این مسیر و رفت و آمد کمرشکنها و خودروهای تجاری یک پوش به آنها میدهد ...
مجری: میبخشید که شما را قطع میکنم ولی یک خبر مهم اکنون روی صفحه مانیتور هست مبنی بر اینکه فرماندهی نیروهای مسلح بر ضرورت حفاظت از یکپارچگی حشد الشعبی و سرسپردن همه تیپهای آن به فرامین فرماندهان آن. آیا بنظر شما این امری عادی است؟
شیخ ثائر: مشکل اینجاست که آیا هیئت حشد الشعبی بر اساس قانون اساسی عراق قانونی شده است. این هیئت اساسا بر خلاف قانون اساسی عراق قانونی شده. و فرماندهی نیروهای مسلح که از تیپهای حشد خواستار سر سپاری به فرماندهان حشد شده سوال اینست که چه کسی حشد الشعبی را فرماندهی میکند؟‌ آیا فالح الفیاض یا ابوتراب یا ابوحسن نصرالله حشد را فرماندهی میکند؟‌ الان احزاب تحت اسم حشد الشعبی دارای نیروهای شبه نظامی هستند. این حشد که پولهای کلانی به آن اختصاص میابد به چه کسی میرسد. این میلیارها که به حشد اختصاص داده میشود متعلق به کیست؟‌ اصلا آنها چقدر نیرو دارند. این نیروها چه کسانی هستند . این نیروها تحت کنترل چه کسی هستند. آیا نخست وزیر میتواند یا رئیس جمهور یا رئیس پارلمان به این نیروها انتقاد کند؟
مجری‌:با تشکر از دبیرکل شورای عشایر عربی الشیخ ثائر البیاتی 



پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران