۱۳۹۹ اردیبهشت ۶, شنبه

ایران فاجعه کرونا - وضعیت جامعه ایران در پساکرونا چگونه خواهد بود؟




ایران فاجعه کرونا - وضعیت جامعه ایران در پساکرونا چگونه خواهد بود؟

وقتی کرونا در چین متولد شد باورکردنش سخت بود که با این سرعت بتواند جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد. برخی آن را با آنفلوآنزا مقایسه کردند و برخی دیگر از فاصله‌ی جغرافیایی مدد جستند تا این باور را به خویش بقبولانند که دوری کشورهایشان در نقش منجی برای آنها ظاهر خواهد شد.
اما کرونا نشان داد همه محاسبات و باورهای ناظرانش اشتباه است و جهان پیشرفته‌ی امروزی قدرت این مهمان ناخوانده و شوم را دست کم گرفته است.
چهره جهان به سرعت تغییر کرد شهرها خالی از سکنه شد و مردم به میان خانه‌های خود خزیدند تا از گزند این دشمن خطرناک در امان بمانند. هیچ جنگی نمی‌توانست این میزان از تاثیر را بر عموم کشورهای جهان غلبه دهد.
چرخ‌های صنایع از گردش افتادند، کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ چراغ‌های خود را خاموش کردند. می‌شود گفت جهان به تعطیلات اجباری رفت.
در این بین کشورهای که حاکمان آن برگزیدگان مردمانش بودند، در پی چاره‌جویی برآمدند. دولت‌ها پا پیش گذاشتند تا مردم کشورشان از این عارضه، با کمترین تلفات عبور کنند.
بسته‌های معیشتی و کمک‌های دولتی در نظر گرفته شد تا شهروندان در خانه، در بند معیشت خود نباشند و نگرانی از تامین معیشت آنها را به خیابان‌ها نکشاند و چرخی برای چرخه‌ی شیوع بیشتر کرونا نشود.
در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه اما وضعیت متفاوت بود. سال‌های سال است که مردم ایران، تاوان بی‌کفایتی سران نظام را می‌دهند.
اقتصاد و معیشت مردم ایران سال‌هاست که دستخوش ماجراجویی‌های هسته‌ای، موشکی و دخالت‌های نظام در کشورهای منطقه و پیشبرد مطامع واپسگرایانه‌ی آن است.
ثروت مردم ایران سالهاست که از لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و دیگر کشورهایی سر درمی‌آورد که مطامع نظام برای بقا را تامین می‌کنند.
همچنین این ثروت به جیب کشورهایی می‌رود که سیاست مماشات و چشم‌بستن بر روی ماجراجویی‌های نظام را پیشه‌ی خود کرده‌اند.
این سیاست‌های نظام شاید زمانی توسط دیگر کشورها تحمل می‌شد اما پس از آنکه جهان ویرانگری سیاست‌‌های نظام ولایت فقیه را به چشم دید، تصمیم گرفت در مقابل آن بایستد.
وقتی دیده شد که نظام شتابان به سوی بمب هسته‌ای برای تضمین بقای خودش می‌رود، وقتی که هزار بار خطرناکتر از آن، دخالت‌ها و تروریسم نظام در خاورمیانه خونین دیده شد، وقتی برنامه‌های موشکی نظام در راس اولویت‌هایش قرار گرفت تا با آن دیگران را تهدید کند، جهان فهمید که باید در مقابل نظام سد بست.
ثروت‌های مردم ایران پیش از این، برای این مطامع هزینه شده بود و همچنان هزینه می‌شد. این سیاست‌ها تحریم‌های سنگینی را برای نظام در پی داشت که منجر به فروپاشی کامل اقتصادی آن شد.
وقتی کرونا به ایران آمد شاید آخرین میخ بر تابوت وضعیت اقتصادی نظام محسوب شد. جهان اتفاق نظر دارد که جهان پساکرونا هیچ شباهتی به پیشاکرونا نخواهد داشت.
پیش‌بینی شد سالم‌ترین و شکوفاترین اقتصادها نیز دچار سونامی‌های عظیم خواهند شد مانند آنچه بر سر قیمت نفت شاهد آن بودیم، حال در این بین، وضعیت نظام و سیستمی مانند ولایت فقیه روشن است.
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران