۱۳۹۹ اردیبهشت ۶, شنبه

ایران آبستن قیام وسرنگونی - اوج اعدام زندانیان در شرایط کرونا




ایران آبستن قیام وسرنگونی - اوج اعدام زندانیان در شرایط کرونا 

خامنه‌ای که بر اثر عملکرد ضد انسانی خود در مواجهه با کنترل ویروس کرونا، باعث کشتار و قتل‌عام بسیاری از هموطنانمان گشته است، بروشنی چشم انداز قیام توده‌ای و شعله کشیدن دوباره قیامی آتشین را در برابر خود می‌بیند. به همین دلیل،  حتی در شرایط پیک کرونا که روزانه صدها نفر در ایران بر اثر ابتلای به این بیماری می‌میرند، دست از شکنجه و اعدام زندانیان بر نمی‌دارد.
روز سه شنبه دوم اردیبهشت ۹۹، سازمان عفو بین‌الملل، با انتشار بیانیه‌ای، اعدام شایان سعید‌پور توسط نظام آخوندی را بشدت محکوم نمود و در بیانیه‌اش آورده است: «مجازات اعدام، مجازاتی به‌غایت بی‌رحمانه، غیرانسانی و رذیلانه است. استفاده از این مجازات علیه افرادی که در زمان وقوع جرم، زیر ۱۸‌سال سن داشته‌اند، طبق قوانین بین‌المللی، تحت هیچ شرایطی جایز نیست». همان طور که در گزارش سالانه اعدام عفو بین‌الملل آمده، ایران یکی از معدود کشورهای باقیمانده در جهان است که همچنان از مجازات اعدام علیه این دسته از افراد استفاده می‌کند. این رویه‌ مشمئزکننده است و باید متوقف شود.
صبح روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۹۹، زندانی در زندان گوهردشت (رجایی شهر) اعدام شدند. همچنین  در این روزیک زندانی ۳۰‌ساله بنام لقمان احمدپور در زندان سنندج اعدام شد. او اهل بانه ، متاهل و پدر دو فرزند بود که از ٣‌سال پیش در این زندان بود. قرار است طی روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت نیز، ۵ زندانی دیگر در زندان سنندج اعدام گردند. اسامی این زندانیان به شرح زیر است:۱- واحد (بهنام) فیضی اهل بانه۲- رامیار مخلص اهل بانه٣_عدنان میرکی اهل دهگلان٤_ سینا محمدی اهل دهگلان٥- احمد عبدالله‌پور اهل سنندج.
در سال گذشته، رژیم ۲۹۷نفر را اعدام نمود که ۷نفر آنها کودک و ۱۸نفر آنان زنان بودند. براساس اخبار گردآوری و ثبت‌شده، رژیم در شهرهای مختلف ایران، به بهانه‌های مختلف تعداد ۱۱۷۳۰۷نفر را بازداشت نموده است. آمار دستگیری‌های در سال ۹۸ به میزان، ۵/۶ برابر دستگیری‌های سال۱۳۹۷ افزایش داشته است. در سال۱۳۹۸ بیشترین دستگیری‌ها در ماه آذر با ۲۱۰۴۲نفر و کمترین دستگیری‌ها در ماه اسفند با ۲۸۱نفر بوده است.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز، روزچهارشنبه ۳ اردیبهشت۹۹، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعدام دو کودک مجرم، در فاصله۴‌روز در ایران واکنش نشان داد و مجددا ازمقامات حکومت ایران خواست که به تعهدات بین‌المللی حقوق بشری خود احترام بگذارند.
سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین گزارش خود که روز سه شنبه ۳ اردیبهشت۹۹منتشر شد، اعلام نمود که: «طی ۴۰‌سال گذشته، حداقل ۸۶۰روزنامه‌نگار و شهروند-خبرنگار، توسط رژیم ایران اعدام یا زندانی شده‌اند». در گزارش این سازمان، از رژیم ایران به‌عنوان یکی از سرکوبگرترین کشورها طی ۴۰‌سال اخیر یاد شده است.
این گزارشات پی‌درپی نشاندهنده آنست که آنچه بر سر جوانان، روشنفکران، سیاسیون، و ملت ایران می‌آید، از چشم مردم ایران و نهادهای بین‌المللی مخفی نبوده و همچنان این اعمال جنایتکارانه را دنبال و محکوم می‌نمایند. اما سوال اینجاست که خامنه‌ای، تحت چه فشار و اجباری قرار دارد که دست از اعدام و کشتار در زندانها بر‌نداشته و حتی دراین شرایط به میزان آن افزوده است؟
از ابتدای شروع سال جدید، خبر شورش و فرار زندانیانر از زندانهای مختلف کشور، توجه مردم ایران و جهانیان را بخود جلب نمود و همه هشیار شدند که زندانیان ایران، در شرایط گسترش ویروس کرونا، در وضعیت وخیمی قرار دارند و جان همه آنها در خطر است. در طی یک هفته اول سال، شورش و اعتصاب و فرار در ۱۰زندان کشور، هیمنه و اقتدار خامنه‌ای را فرو ریخت. زیرا که زندانهای کشور، نماد سرکوب و سلطه آخوندهای حاکم است و این حکومت، با نیروهای سرکوبگر و زندانهایش هست که چتر اختناق و سرکوب را بر کل جامعه پایدار نگه‌داشته است. نظام آخوندی که از میزان نا آرامی و شورش شوکه شده بود، سعی نمود با مستقر نمودن گاردهای جدید در مقابل زندانها، جلوی این حرکت پیش‌رونده را بگیرد.
از این رو بود که قاضی صلواتی ، سریعا برای تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان گذشته، دادگاهی فوری و غیر‌علنی تشکیل داده و سه تن از آنها، به نام‌های امیر‌حسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی را به اعدام محکوم کرد. ساعت چهار بامداد شنبه ٢٣ فروردین ٩٩ مصطفی سلیمی زندانی سیاسی در زندان سقز را که پس از فرار دوباره دستگیر شده بود را اعدام نمودند. به زندانی سیاسی سعید سنگر، که ۲۰سال گذشته را در زندان بوده، حکم جدید ۱۵‌ساله‌ای را به وی ابلاغ نمودند.
در حالیکه بخاطر شیوع کرونا در کشور، حکم آزادی زندانیان به قضائیه رژیم ابلاغ شد، رئیسی جنایتکار طبق رهنمود خامنه‌ای، به آزادی و مرخصی فرستادن زندانیان عادی اقدام نمود اما از مرخصی فرستادن یا آزادی زندانیان سیاسی خودداری کرد.
این اقدامات نشاندهنده آنست که خامنه‌ای بشدت از شرایط پیش‌ روی جامعه در هراس است. یعنی بخوبی می‌داند که فقر و بیکاری مردم در شرایط کرونا و پنهانکاریهای آنها در اعلام آمار، یا رسیدگی به مردم، ارتش گرسنگان را در آستانه قیامی فراگیر و بنیان‌کن قرار داده است. نظام ولایت فقیه که قصد هیچ‌گونه رسیدگی مالی و کمک درمانی به مردم عاصی ندارد، می‌داند که اگر خشم فروخفته مردم سر باز کند و دوباره به خیابانها بریزند، دیگر توان مقابله با آن را ندارد و دودمانشان را بر باد خواهند داد و ریشه این حاکمیت را خواهند سوزاند. به همین دلیل، با اینکه می‌داند چنین اعدامها و سرکوبهایی در این شرایط به ضرر او هستند، اما چاره‌ای جز این ندارد.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران