۱۴۰۳ مرداد ۳, چهارشنبه

حمله وتهاجم پلیس آلمان به مراکز تروریستی رژیم آخوندی در بیش از ۵۰نقطه در آلمان وانعکاس گسترده آن در رسانه های آلمان وجهان

حمله وتهاجم  پلیس آلمان به مراکز تروریستی رژیم  آخوندی در بیش از ۵۰نقطه در آلمان وانعکاس گسترده آن در رسانه های آلمان وجهان 

آلمان – اشپیگل : یورش به مسجد آبی در هامبورگ - وزیر کشورفزر مرکز اسلامگرایان وفادار به ایران را ممنوع کرد

یورش به مسجد آبی در هامبورگ - وزیر کشورفزر مرکز اسلامگرایان وفادار به ایران را ممنوع کرد

سایت اشپیگل آلمان

مقامات مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) را ایستگاه خارجی رژیم در تهران می دانند. طبق اطلاعات اشپیگل، وزارت کشور فدرال اکنون این مرکز را تعطیل کرده است.

به قلم: انسگار زیمنس و ولف ویدمن اشمیت

مسجد آبی همچنان در طرح گردش در سایت های گردشگری وجود دارد. ...

مقامات امنیتی دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به مسجد آبی و انجمن حامی آن، مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) دارند. آنها آن را ایستگاه خارجی رژیم ایران در آلمان و جولانگاه افراط گرایی می دانند.

شبهات تایید شده است

در پاییز، 800 افسر پلیس مرکز و باشگاه های مرتبط با آن را در چندین ایالت فدرال جستجو کردند و اسناد، رایانه ها، تلفن های همراه و مقادیر زیادی پول نقد را ضبط کردند.

بر اساس اطلاعات اشپیگل، این چهارشنبه وزارت کشور فدرال تحت رهبری نانسی فزر (SPD) مرکز اسلامی هامبورگ را ممنوع کرد. پس از ارزیابی شواهد، شبهه این وزارتخانه تایید شده است: این مرکز به تبلیغ اندیشه های اسلام گرایی- حاکمیت استبدادی، یهودی ستیزی و خصومت با اسرائیل و حمایت از سازمان تروریستی حزب الله وابسته به رژیم ایران که در آلمان ممنوع شده است، می پردازد.

بر اساس دستور ممنوعیت وزارت کشور، مرکز اسلامی هامبورگ بر خلاف نظم قانون اساسی و ایده تفاهم بین المللی اقدام می کند. فعالیت‌های انجمن و سازمان‌های زیرمجموعه آن که اکنون نیز ممنوع شده‌اند، مانند انجمن اسلامی بایرن و مرکز فرهنگ اسلامی در فرانکفورت آم ماین، نیز «با قوانین جزایی مغایرت دارد».

از صبح زود، مقامات مجدداً مرکز اسلامی هامبورگ و همچنین بیش از 50 ساختمان و اتاق دیگر را در مجموع 8 ایالت فدرال جستجو کرده اند: هامبورگ، برلین، برمن، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن، مکلنبورگ-فورپورمن، هسن و باواریا ...

** سایت بیلد آلمان

یورش به گروه های نفرت پراکن در برلین و هامبورگ. دولت علیه پیام غیررسمی نفرت آخوندها اقدام می کند. در اوایل صبح، تعداد زیادی از خدمات اورژانس علیه مسجدی در نزدیکی رودخانه آلستر هامبورگ اقدام کردند. همزمان، وزارت کشور فدرال به اصطلاح مرکز اسلامی در هامبورگ را ممنوع می کند. این مرکز گرداننده مسجد است و به طور قطعی افراط گرا محسوب می شود. همزمان، یورش‌هایی به پنجاه و سه ملک در هشت ایالت فدرال انجام می‌شود که سی فقره از آن‌ها فقط در هامبورگ است.

**

آسوشیتدپرس ۲۴ژوئیه- آلمان حملاتی را انجام می دهد و گروهی را که متهم به ارتباط با ایران و حمایت از حزب الله هستند ممنوع می کند

برلین (AP) - دولت آلمان روز چهارشنبه سازمانی را که متهم به 'پایگاه' حکومت دینی ایران، ترویج ایدئولوژی رهبری آن و حمایت از گروه شبه نظامی حزب الله لبنان است، ممنوع کرد. پلیس به 53 ملک در سراسر کشور از جمله یک مسجد برجسته در هامبورگ یورش برد.

ممنوعیت مرکز اسلامی هامبورگ یا IZH و پنج سازمان فرعی در سراسر آلمان به دنبال جست و جوهای ماه نوامبر انجام شد. نانسی فایزر، وزیر کشور گفت که شواهد جمع‌آوری‌شده در تحقیقات «شبه‌های جدی را تا حدی تأیید کرد که امروز دستور ممنوعیت را صادر کردیم».

فایزر در بیانیه‌ای گفت که IZH «یک ایدئولوژی اسلام‌گرای افراطی و توتالیتر را در آلمان ترویج می‌کند» در حالی که این سازمان و سازمان‌های فرعی آن «همچنین از تروریست‌های حزب‌الله حمایت می‌کنند و یهودی‌ستیزی تهاجمی را گسترش می‌دهند».

این وزارتخانه اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نماینده مستقیم «رهبر انقلاب اسلامی»، ایدئولوژی انقلاب اسلامی را به شیوه‌ای تهاجمی و ستیزه‌جویانه منتشر می‌کند و به دنبال ایجاد چنین انقلابی در جمهوری فدرال آلمان است. ”

مسجد امام علی با کاشی‌های آبی متمایز در هامبورگ، برجسته‌ترین تأسیسات این گروه، از جمله املاکی بود که بامداد چهارشنبه توسط پلیس مورد حمله قرار گرفت. همچنین حملاتی در برلین و شش ایالت دیگر آلمان صورت گرفت.

همچنین در گزارشی دیگر آسوشیتدپرس روز چهارشنبه درباره حمله پلیس به مراکز تروریستی رژیم در آلمان مینویسد:

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۳مرداد نوشت: آلمان حملاتی را انجام می‌دهد و گروهی را که متهم به ارتباط با رژیم ایران و حمایت از حزب‌الله هستند ممنوع می‌کند.

دولت آلمان روز چهارشنبه سازمانی را که متهم به پایگاه [افراط‌گرای اسلامی] رژیم ایران و حمایت از گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان است، ممنوع کرد. پلیس به ۵۳موقعیت در سراسر کشور از جمله یک مسجد برجسته در هامبورگ یورش برد.

ممنوعیت مرکز اسلامی هامبورگ یا IZH و پنج سازمان فرعی در سراسر آلمان به‌دنبال جست‌وجوهای ماه نوامبر انجام شد.

نانسی فایزر، وزیر کشور گفت امروز دستور ممنوعیت را صادر کردیم.

فایزر در بیانیه‌یی گفت که IZH «یک ایدئولوژی افراطی و توتالیتر را در آلمان ترویج می‌کند» در حالی که این سازمان و سازمانهای فرعی آن «هم‌چنین از تروریست‌های حزب‌الله حمایت می‌کنند و یهودی‌ستیزی را گسترش می‌دهند».

مسجد امام علی با کاشی‌های آبی متمایز در هامبورگ، برجسته‌ترین تأسیسات این گروه، از جمله املاکی بود که بامداد چهارشنبه توسط پلیس مورد حمله قرار گرفت. هم‌چنین حملاتی در برلین و شش ایالت دیگر آلمان صورت گرفت.

تلویزیون ARD آلمان در گزارشی از حمله پلیس این کشور به مراکز تروریستی رژیم گفت:

افسران پلیس به منطقه حمله کردند و در ساعت ۶ صبح به مسجد دسترسی پیدا کردند. محل، تفتیش و داراییها مصادره می‌شود. مرکز اسلامی هامبورگ برای مدت طولانی تحت‌نظر دفتر حفاظت از قانون اساسی بوده است. آخرین باری که یک حمله به آنجا انجام شد نوامبر گذشته بود. مقامات تصور می‌کنند که این نوعی گسترش رژیم آخوندی در تهران است.

وزیر کشور آلمان نانسی فزر fezer در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: وزارت کشور فدرال امروز مرکز اسلامی هامبورگ و سازمانهای زیرمجموعه آن در سراسر کشور را ممنوع کرد زیرا این مرکز یک سازمان افراط‌گرای اسلامی است که اهداف ضد قانون اساسی را دنبال می‌کند. سازمانهای فرعی ممنوع شده عبارتند از «آکادمی اسلامی آلمان»، «انجمن حامیان یک مسجد ایرانی-اسلامی در هامبورگ»، «مرکز فرهنگ اسلامی» در فرانکفورت، "انجمن اسلامی باواریا"در مونیخ و"مرکز اسلامی برلین که داراییهای آنها مصادره می‌شود. برای این منظور و برای روشن شدن سایر سازه‌های احتمالی، بر مبنای احکام دادگاه تفتیش در ۵۳ ملک مربوط به این مراکز در هامبورگ، برمن، برلین، نیدرزاکسن، مکلنبورگ-فورپومرن، هسن، نوردر این-وستفالن و بایرن از ساعات اولیه صبح انجام شده است (سایت وزیر کشور آلمان ۳ مرداد).

**

سایت تاگس شاو، کانال یک آلمان : مسجد آبی بسته شد - مرکز اسلامی هامبورگ ممنوع شد

مجری: اجازه بدهید از هولگر اشمیت، کارشناس ما در زمینه تروریسم در بادن بادن بپرسیم. اتهام اصلی همانطور که شنیدیم گسترش نفرت و کار فعال علیه تفاهم مردمی است. منظور از این عبارت دقیقا چیست؟

هولگر اشمیت، کارشناس تروریسم: موضوع مربوط به اقدامات داخلی است که در مسجد آبی موعظه می شود. زیرا مقامات امنیتی می گویند تفاوت بسیار بزرگی بین نحوه ظاهر شدن مرکز اسلامی هامبورگ، نحوه ظاهر شدن مسجد آبی در جهان خارج و آنچه در مسجد و سازمان های وابسته به آن تبلیغ و ابلاغ می شد، وجود داشت. و گفته میشود که حمایت سرسختانه ای از سیاست های رژیم ایران در آنجا انجام می شود و نفرت پراکنی علیه علیه اسرائیل صورت می گیرد. و این خواسته که اسرائیل از نقشه جهان حذف شود. و به نوعی بازوی گسترش یافته پخش تبلیغات بوده است. و طبق قانون تشکیل انجمن، صدور چنین ممنوعیتی امکان پذیر است. و نوعی بازوی تبلیغاتی بله واقعاً گسترده. و طبق قانون انجمن در صورت وجود مدارک مربوطه امکان صدور چنین ممنوعیتی وجود دارد. و وزارت کشور فدرال معتقدند که اطلاعات را جمع آوری کرده است و بنابراین خود را در موقعیتی می بیند که این ممنوعیت را برای انجمن ها صادر کند.

مجری: و گفته می شد امام مسجد آبی سال ها پیش با تهران ارتباط داشت. دقیقا چطور بوده است؟

هولگر اشمیت، کارشناس تروریسم: بله، نه فقط یک امام، نه فقط یک واعظ. همیشه افرادی بوده‌اند که مقامات امنیتی به وضوح تصور می‌کردند که نه تنها توسط رژیم ایران فرستاده و انتخاب شده‌اند، بلکه با دستور کار بسیار روشنی آمده‌اند. و شهر هامبورگ قبلاً سعی کرده است از ابزارهای قانون مهاجرت برای واکشن نشان دادن به افراد با اخراج آنها استفاده کند. اما وقتی به مقامات امنیتی به طور کلی نگاه می کنیم، معلوم می شود که این فقط افراد نیستند، بلکه کل ساختار هستند که این گونه فکر می کنند. دفتر حفاظت از قانون اساسی در هامبورگ، اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، بارها اشاره کرده است که چگونه این نفوذ ایدئولوژیک باید در آنجا ارزیابی شود. اما باید دلایل محکمی برای این ممنوعیت انجمن‌ها وجود داشته باشد، و این دلایل به‌ویژه از جستجویی که در نوامبر سال گذشته در مرکز اسلامی هامبورگ صورت گرفت، پدیدار شد.

واکنش رژیم : از سوی مدیر کل غرب اروپا؛ سفیر آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، سفیر آلمان امروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان امروز از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه‌های دینی اسلام، ترویج اصل گفتگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار داشت: متأسفانه آنچه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

مدیر کل غرب اروپا افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشاندار و طرفداران خشونت و افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب، تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملاً ترویج خشونت و افراط‌گرایی است.

سفیر آلمان در این نشست احضار تصریح کرد که مراتب را فوراً به مقامات ذیربط در آلمان منعکس خواهد کرد.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7