۱۴۰۳ مرداد ۴, پنجشنبه

سایت سنای آمریکا - لیندزی گراهام قانونی را برای پایان دادن به حمایت مالی از رژیم تروریستی ایران معرفی می کند


           سایت سنای آمریکا -  لیندزی گراهام قانونی را برای پایان دادن به حمایت مالی از رژیم تروریستی ایران معرفی می کند

گراهام قانونی را برای پایان دادن به حمایت مالی از رژیم تروریستی ایران معرفی می کند

واشنگتن – سناتور آمریکایی لیندزی گراهام (جمهوریخواه از کارولینای جنوبی) امروز قانونی را ارائه کرد تا کشورها را برای حمایت مالی از ایران مورد حسابرسی قرار دهد. در دوره دولت ترامپ، صادرات نفت خام ایران به 300 هزار بشکه در روز کاهش یافت. با این حال، بر اساس گزارش یوآنی (متحد علیه ایران اتمی)، تحت دولت بایدن، ایران تنها در اکتبر 2023 روزانه نزدیک به 1.4 میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

قانون تعرفه‌های تروریسم 2024 رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند تا کشورهایی را که نفت خام یا فرآورده‌های نفتی را از ایران خریداری، تجارت، مصرف یا وارد می‌کنند شناسایی کند و متعاقباً بر محصولات وارداتی از این کشورها به ایالات متحده تعرفه وضع کند.

سناتور گراهام گفت: «پس از بحث‌های فراوان با رئیس‌جمهور ترامپ، من قوانینی را برای اعمال تعرفه بر کشورهایی که فرآورده‌های نفتی از ایران خریداری می‌کنند، معرفی می‌کنم. از اینکه کسانی که این رژیم تروریستی را غنی می کنند بهایی را بپردازند، زمان زیادی گذشته است و هیچ بهایی بهتر از تعرفه بر محصولاتی که وارد ایالات متحده می شود وجود ندارد. در روز اول، پرزیدنت ترامپ فشار حداکثری را دوباره بر ایران اعمال خواهد کرد. تعرفه ها بر کشورهایی که به تروریسم و آیت الله قدرت می بخشند، نقطه خوبی برای شروع است.»

از زمان انقلاب ایران در سال 1979، جمهوری اسلامی ایران دست به اقدامات تروریستی بین المللی زده و به طور مستمر آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان و شرکای ایالات متحده را تهدید کرده است. ایران از 19 ژانویه 1984 به عنوان کشور حامی تروریسم بر اساس قوانین ایالات متحده شناخته شده است. رژیم ایران میلیاردها دلار از سود نفت را برای تامین مالی نیروهای نیابتی مانند حماس و حزب الله استفاده می کند. آیت الله به سمت بمب هسته ای نیز می شتابد. اخیرا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که ایران زمان گریز هسته‌ای خود را - مدت زمانی که برای تولید اورانیوم با درجه تسلیحات کافی برای ساخت بمب هسته‌ای لازم است - به تقریباً یک تا دو هفته کاهش داده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7