۱۴۰۳ مرداد ۳, چهارشنبه

ایلاف لندن : آیا رژیم ایران از پس چالش‌هائی که پیش رویش است، بر می‌آید؟ : فرید ماهوتچی


                          ایلاف لندن : آیا رژیم ایران از پس چالش‌هائی که پیش رویش است، بر می‌آید؟ : فرید ماهوتچی

رژیم ایران هرگز آنطور که تصور می‌کند نخواهد توانست به راحتی بر وضعیت دشوار و پیچیده‌ای که با آن روبروست، سرپوش بگذارد و مردم ایران و کشورهای منطقه و جهان را با وقایع و تحولاتی که بیشترشان دست‌ساز و ساخته و پرداخته همین رژیم هستند، سرگرم نماید. درست مانند آنچه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر رخ‌داد و (رژیم) تلاش کرد بواسطه آن چنین القاء ‌نماید که همچنان دارای محبوبیت مردمی می‌باشد و اینکه مردم ایران همچنان به این رژیم دل‌بسته‌اند. چرا که میزان مشارکت در انتخابات و نزدیکی آن به حد تحریم (کامل) یک شاخص کیفی به زیان رژیم بود.

تنها وضعیت متلاطم و بسیار سخت و پیچیده در داخل ایران، رژیم را به خود مشغول نساخته بلکه یک چالش و خطر بزرگتر نیز آن را احاطه کرده است. و حتی اوضاعش در کشورهای منطقه، که تحت سلطه و نفوذش قرار دارند، و همچنین تلاش‌هایش به منظور بازی مجدد با کارت‌هایش در عراق و دوستی با جناح‌هائی که تا همین چند وقت پیش، از طرف آنها مورد اتهام‌های مختلف قرار می‌گرفت، تماما به منظور اطمینان از بقای نفوذش می‌باشد و اینکه دیگر چیزی به این رژیم تحمیل نشود. به خصوص که باد رویدادها و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای منافع رژیم نمی‌وزد!

در سوریه، وضعیت رژیم سوریه بیش از پیش سخت گردیده و ائتلاف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با رژیم سوریه موضوع را پیچیده‌تر کرده است بطوریکه اوضاع به سمت سخت‌تر شدن شرایط برای رژیم ایران در همگامی و فعال نگه داشتن نقش و اثرگذاریش، پیش می‌رود. همچنین در لبنان، جنگ غزه که بیش از پیش، دست داشتن رژیم ایران در آن روشن شده است، سایه‌ای بسیار منفی بر لبنان گذاشته و بطور مشخص نارضایتی مردم لبنان را نسبت به نقش پلید این رژیم در سوق دادن وقایع و تحولات به سمت بحران‌های بیشتر که در نهایت به جنگ و ویرانی منتهی خواهد شد، بر‌انگیخته است. اما در مورد یمن، بحث مطول است. بازی حمله به کشتی‌های بین‌المللی به بهانه‌های واهی، روی خوشی برای حوثی‌ها و حتی رژیم ایران نخواهد داشت و بهای آن را دیر یا زود خواهند پرداخت. و رژیم ایران قبل از هر کس، این را بخوبی می‌داند.

در رابطه با برگ فلسطین که رژیم ایران طی 45 سال گذشته آن را در دست داشته و در جهت منافع و اهداف و طرح‌هایش آن را حفظ نموده، شاخص‌ها، نشان نمی‌دهد که تحولات در راستای منافع و اهداف رژیم باشد بخصوص که هر معامله بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در غزه بطور چشم‌گیری نقش و تاثیر رژیم ایران را به حاشیه خواهد راند. و در چنین حالتی (که امری محتمل و امکان‌پذیر است) بازتاب منفی خود را روی رژیم در داخل کشور خواهد گذاشت بطوریکه مردم ایران از رژیم خواهند خواست که این نقش منفی شکست خورده که هزینه آن از جیب مردم ایران پرداخت شده را توضیح دهد. بی‌شک رژیم می‌داند که مردم تنها به ابراز انزجار و بیزاری از این رژیم بسنده نخواهند کرد و الزاما موضعی کمتر از وقایع 25 شهریور 1401 نخواهند داشت!

اما در پهنه بین‌المللی، رژیم همچنان تلاش می‌کند تا به هر شیوه‌ای انزوای بین‌المللی‌اش را در هم بشکند و تحریم‌های اعمال شده بر خودش را کاهش دهد. اما علاوه بر ناتوانی در انجام این کار با تهدیدهای جدی جدیدی مواجه می‌باشد که خود را در وارد کردن اسم سپاه پاسداران درلیست‌ تروریستی نشان می‌دهد. تصمیم دولت کانادا در وارد کردن سپاه پاسداران در این لیست، شاخص مهمی است که ممکن است دیگر کشورهای غربی نیز از آن پیروی نمایند و این موضوع بر روی رژیم که به سپاه پاسداران بطور سرنوشت‌سازی تکیه دارد، تاثیر بسزائی خواهد داشت. به همین خاطر، رژیم ایران در دوران مسعود پزشکیان گزینه و امکاناتی که پاسخ‌گوی چالش‌های گریبانگیرش باشد را ندارد!


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7