۱۴۰۳ تیر ۳۱, یکشنبه

توطئه قتل ترامپ تروریزم حکومتی ایران را وارد چه سراشیبی می سازد؟ - جهان دیر متوجه شد که در ایران تروریست ها بر سرنوشت یک ملت حاکمند


                    جهان دیر متوجه شد که در ایران  تروریست ها بر سرنوشت یک ملت حاکمند

روز ۲۴تیرماه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای کنونی جمهوریخواهان در جریان یک کمپین انتخاباتی مورد سوءقصد قرار گرفت. اگرچه سوءقصد کننده بلافاصله توسط نیروهای امنیتی مورد هدف قرار گرفت و جان باخت اما هفت گلوله‌ای که توسط این جوان آمریکایی شلیک شد، یک پرونده مسکوت مانده را فعال ساخت؛  تروریسم دولتی ایران. به فاصله  یک روز بعد از ترور ترامپ، سی ان ان به نقل از مقام‌های سرویس امنیتی آمریکا از آگاهی نسبت به طرح رژیم ایران برای ترور ترامپ گزارشی منتشر کرد. این گزارش دمیدن در آتشی بود که بلافاصله گر گرفت و پرونده تروریزم رژیم تهران به صدر گزارش‌ها و تحلیلهای روز رساند.

تشدید دراماتیک جنگ!

در چنین وضعیتی بود که روزنامه نیویورک تایمز (۲۶تیر۴۰۳) نوشت: چند مقام روز سه‌شنبه گفتند که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا یک توطئه ترور احتمالی رژیم ایران علیه پرزیدنت سابق دونالد ترامپ را در هفته‌های قبل از شلیک یک مرد مسلح در آخر هفته گذشته دنبال می‌کردند. اما افزودند که آنها این تهدید را مرتبط با شلیکی که ترامپ را مجروح کرد، نمی‌دانند. در حالی‌که رژیم ایران قبلاً آمریکائیان را هدف قرار داده اما تلاش برای سوءقصد به‌پرزیدنت سابق که کاندیدای ریاست‌جمهوری است، یک تشدید دراماتیک خواهد بود که تهدید جنگ بین دو کشور را دارد و لذا مقامات آمریکایی تلاش داشتند مشخص کنند که این خبر صرفاً تمایل بوده یا طرح مشخصی در کار بوده است.

بنابراین نیویورک تایمزو مقامات مربوطه هنوز ابا دارند که به صورت صریح بر زبان بیاورند که این مقامات تهران هستند که در خاک آمریکا دنبال شکار دشمنان خود هستند!

نیویورک تایمز در عین حال اذعان می کند که : گزارشها حاکی از تهدیدات رژیم ایران علیه مقامات دولت ترامپ نظیر مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی موجب شد که حتی بعد از رفتن آنها از دولت، حفاظت دولتی برای آنها در نظر گرفته شود.

پولیتیکو به زبان دیگری همان گزارش نیویورک تایمز را صحه می گذارد و می نویسد:جامعه اطلاعاتی آمریکا به‌طور فزاینده‌یی شواهدی دریافت کرده که نشان می‌دهد رژیم ایران به‌طور فعال در حال برنامه‌ریزی برای کشتن دونالد ترامپ، در آستانهٔ انتخابات نوامبر بوده است و مقامات به‌اطمینان بیشتری درباره نیات رژیم ایران رسیده‌اند.

اظهارات مقامات آمریکا در مورد تروریزم دولتی ایران بعد از ترور ترامپ

جان بولتن و مارک اسپر دو تن از مقامات ارشد آمریکایی بودند که همکاران سابق ترامپ بودند و اندرباب نقش  رژیم ایران در این اقدامات تروریستی سخن گفتند؛جان بولتون در مصاحبه با سی.ان.ان درباره توطئه رژیم برای ترور ترامپ گفت: از زمانی که ترامپ به‌حق قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را از میان برداشت، رژیم ایران تشنه انتقام از او بوده است. این تهدیدات هم صرفاً پچ پچ در شبکه‌های مجازی نبوده، بلکه واقعیت دارند.

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق، از مقامات دولت ترامپ که به‌دلیل تهدیدات رژیم ایران تحت امنیت دائمی قرار دارد، در یک کنفرانس امنیتی، با اشاره به توطئه خنثی شده علیه بولتون، گفت: «این اقدامات سال‌ها ادامه دارد… و ما باید بهتر از صرفاً اقدامات دفاعی عمل کنیم».

بنابراین سطح انتظارات درجامعه آمریکا از دولت برای برخورد با رژیم ایران افزایش یافته است.

به همین دلیل هم است که رژیم ایران بلافاصله تکذیب کرد.

علاوه بر رسانه‌های آمریکایی،  تروریزم دولتی ایران مورد توجه رسانه های اروپایی هم قرار گرفت.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه (۲۶تیر۴۰۳) در مطلبی با عنوان پیمان رژیم ایران با جنایتکاران در اروپا، با اشاره به‌اسناد به‌دست آمده توسط دستگاه امنیتی آلمان نوشت: رژیم ایران از باندهای تبهکار برای اهداف تروریستی خود استفاده می‌کند تا هر گونه مسئولیتی را انکار نماید و از عوارض دیپلماتیک آن جلوگیری کند.

انفجار تروریستی آمیا

روزنامه فرانسوی لوموند روز ۲۴تیرماه  با اشاره به توطئه ترور آلخو ویدال کوادراس در اسپانیا نوشت:

در ۹ نوامبر سال گذشته، آلخو ویدال کوادراس، رهبر سیاسی اسپانیا، از یک سوءقصد در روز روشن در مادرید جان سالم به در برد. او بلادرنگ رژیم ایران را متهم کرد. مظنون اصلی، مردی از پاریس بزرگ، در ۶ ژوئن در هلند دستگیر شد.

در آمریکای لاتین و آرژانتین نیز در این روزها در سالگرد انفجار تروریستی در بوئنوس آیرس، خبرها و موضع‌گیریها درباره تروریسم دولتی ایران در صدر اخبار است.

ماکسیمیلیانو فرارو نماینده پارلمان آرژانتین و ماریانا استیلمن نماینده پیشین این پارلمان در مقاله مشترکی در اینفوبائه (۲۸تیر۴۰۳) در ۳۰مین سالگرد انفجار آمیا، نوشتند: «همان‌طور که شواهد جمع‌آوری شده در پرونده نشان می‌دهد، حمله به آمیا یک اقدام تروریستی بود که توسط رژیم ایران سازماندهی و هدایت شد. بدون شک، زمان پایان دادن به چند دهه مصونیت از مجازات فرا رسیده است».

این میزان تمرکز رسانه‌ها و افکار عمومی جهان نسبت به تروریزم دولتی ایران بعد از توطئه ترور ترامپ بیانگر آن است که در این زمینه نیز وارد دوران دیگری شدیم. رژیم ایران اکنون در نقطه ای قرار دارد که باید در مقابل هر اقدام مخرب جهانی‌اش پاسخگو باشد. دوران بزن در رو برای سران رژیم ایران پایان یافته است. سیاست مماشات هم دیگر برای چنین یاغیگری‌هایی که نظم جهانی را به خطر انداخته است پاسخگو نیست. همه چیز حکایت از آن دارد که مقامات رژیم  ایران علاوه بر جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی که باید برای آن به پای میز محاکمه کشیده شوند، پرونده تروریزم  دولتی ایران نیز باید همپای جنایت علیه بشریت مورد توجه قرار گیرد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7