۱۴۰۳ تیر ۲۵, دوشنبه

رئیسی در جلد پزشکیان - سگ زردی که راه شغال را ادامه میدهد

                              رئیسی  در جلد پزشکیان - سگ زردی که راه شغال را ادامه میدهد 

پای پزشکیان در جای پای رئیسی

بر خلاف انتظاری که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خامنه‌ای می‌شد، پزشکیان نشان داد که یک رئیسی دیگر است در جلد جدید. اصلی‌ترین نمودهای این در جلد رئیسی بودن را، در اعلام مواضع، پیرامون سیاست خارجی از سوی پزشکیان می‌توان دید. بلافاصله پس از انتصاب وی، نامه‌نگاری‌هایش با حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، بشار اسد، حمایتش از حماس و جهاد اسلامی، حوثی‌های یمنی و دیدارش با سران آنها ماهیت وی را نشان داد.

کسی که از جبهه جناح مغلوب حاکمیت منصوب شده بود علی‌القاعده می‌بایست مواضعش در سیاست خارجی نه ۱۰۰ در ۱۰۰ مخالف خامنه‌ای که لااقل خنثی می‌بود.

اما منصوب جدید خامنه‌ای در مجریه‌ نشان داد که توفیری بین وی و رئیسی وجود ندارد. اولین تبریکات نیز از سوی گروه‌های نیابتی خامنه‌ای به سوی وی سرازیر شد.

به موازات تماس و تاکید بر تعامل با روسیه و پوتین دیگر نمود از کارکرد مشابه رئیسی منصوب جدید خامنه‌ای بود.

اخیرا نیز ارتباط با حوثی‌های یمنی و تشکر غلیط پزشکیان از دمپایی‌پوشان غیرقانونی یمنی، یعنی حوثی‌ها خبرساز شد.

وی از حوثی‌های یمنی که مجری فعال سیاست‌ها و دخالت‌‌های بالفعل خامنه‌ای در جنگ غزه هستند تشکر کرد.

تشکر وی البته برچسب «حمایت از ملت فلسطین» داشت. وی در تماسی با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی حوثی‌ها، در ۲۴ تیر ۴۰۳، «حمایت رهبر انصارالله» (شاخه نظامی حوثی‌ها) از فلسطین را «تصمیمی شجاعانه» توصیف کرد.

البته حمایت حوثی‌ها و دیگر گروه‌های نیابتی خامنه‌ای نه از ملت فلسطین و نماینده قانونی آنها، بلکه حمایت از حماس و جهاد اسلامی می‌باشد.

حمایت از گروه‌های نیابتی نه از مردم فلسطین

دولت منتخب و قانونی فلسطین یعنی الفتح و سازمان آزادی‌بخش فلسطین، حکومت ایران و خامنه‌ای را همواره مخل منافع مردم فلسطین دانسته‌اند.

از جمله محمود عباس رئیس دولت فلسطین اخیرا پیرامون اظهارات خامنه‌ای به دشمنی ملایان با مردم فسطین به صراحت تاکید کرد.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، پیشتر اظهارات خامنه‌ای، به موازات اظهارات اخیر منصوبش را «آشکارا با هدف قربانی‌کردن خون فلسطینی‌ها» دانسته بود.

پزشکیان در ۲۱ تیر ۴۰۳ در نامه‌ای به اسماعیل هنیه نیز بر «حمایت همه‌جانبه» از حماس تاکید کرده بود.

در ۱۹ تیر نیز، وی در پیامی خطاب به حسن نصرالله «بر ادامه حمایت حکومت ایران» از گروه‌های نیابتی ملایان در منطقه تاکید کرده بود.

البته این پاسخ به اظهارات حسن نصرالله بود. نصرالله پس از انتصاب پزشکیان اعلام کرده بود که «تغییر رئیس‌جمهور در ایران به معنای تغییر در حمایت ملایان ایران از حزب‌الله و دیگر گروه‌های نیابتی نیست»!

میزان این تبادلات و رد و بدل‌شدن پیام‌ها بین وی و گروه‌های نیابتی خامنه‌ای به اندازه‌ای بود که شگفتی بسیاری را برانگیخت.

حتی میزان این پیام‌ها و تماس‌ها خیلی بیشتر از پیام‌ها و تماس‌های پزشکیان با سران کشورها بود که در چنین مواقعی انتصاب رئیس‌جمهور جدید را تبریک می‌گویند.

چنان چه ذکر شد این نوع موضع‌گیری‌ها شگفتی بسیاری از جمله قشر خاکستری را در پی داشت. آنانی که با تبلیغات گسترده و خارج از عرف معمول اصلاح‌طلبان قلابی به چاه پزشکیان و شرکاء افتادند.

پیشینه حمایت پزشکیان از حماس و سپاه پاسداران

اما اگر نگاهی به پیشینه وی در این زمینه بیندازیم، در می‌یابیم که وی پیش از این نیز در این زمینه ید طولایی داشته است.

در سال ۱۳۸۷ و در اولین حضورش در مجلس ملایان، وی به همراه شماری دیگر از نمایندگان خامنه‌ای در مجلس، طرح دوفوریتی را ارائه کردند. این طرح «الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین» (البته غزه و حماس) را توصیه می‌کرد.

پزشکیان پس از حمله حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر ۴۰۲ از این حمله که در ادبیات ملایان با عنوان «طوفان الاقصی» نام برده می‌شود حمایت کرده بود.

وی همچنین در اردیبهشت سال جاری و پیش از مرگ رئیسی، حمله موشکی و پهپادی خامنه‌ای به اسرائیل را ستود و از آن قدردانی کرد.

به موازات پشتیبانی و حمایت از گروه‌های نیابتی خامنه‌ای از سوی منصوبش در مجریه، در داخل کشور نیز وی سیاست مشابهی داشته است. با وجود یدک‌کشیدن اسم اصلاح‌طلبان قلابی، وی بارها از سپاه پاسداران حمایت کرده است.

پوشیدن لباس سپاه پاسداران پس از لیست‌گذاری تروریستی سپاه توسط آمریکا از این جمله است. به موازات وی و شماری دیگر در مجلس خامنه‌ای، طرح «تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا» را ارائه کردند.

وی همچنین بارها قاسم سلیمانی، قاتل مردم کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه را «قهرمان ملی» خوانده بود!

با این پیشینه و پسینه، پرواضح است که سگ زردی که جایگزین شغال سیاه خامنه‌ای شد، فقط پوستین عوض شده است. به بیان دیگر رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای رئیسی دیگری است در جلد پزشکیان.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7