۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

هدف از نبرد با دیکتاتوری مذهبی در ایران - دراستانه قیام سال ۱۴۰۱: عبدالرحمن گورکی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی


هدف از نبرد با دیکتاتوری مذهبی در ایران  - دراستانه دومین سالگرد قیام  ۱۴۰۱: عبدالرحمن گورکی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی

ایران .. در پرتوی سالگرد قیام بزرگ مردم ایران!

در حال نزدیک شدن به دومین سالگرد قیام قهرمانه مردم ایران هستیم که از 26 سپتامبر 2022 به دنبال قتل ژینا امینی (مهسا)، کرد و اهل سقز در کردستان ایران، شروع شد و در آن بیش از 750 تن از جوانان ایرانی به دست پاسداران رژیم ولایت فقیه آخوندی به شهادت رسیدند!در دو سالی که گذشت، جهان با محوریت ایران، تحولات زیادی را پشت سر گذاشت و اکنون آنچه در تاریخ ایران به ثبت رسیده این واقعیت است که «وضعیت هرگز به گذشته برنخواهد گشت و حکومت ولایت فقیه به پایان خود نزدیک شده است». پایانی که آغاز حاکمیت مردم بر مردم، یعنی دمکراسی و برابری علیه یک سیستم دیکتاتوری در پی دارد. زیرا که مردم ایران علیه هرگونه دیکتاتوری بوده و هستند. مردم ایران رژیم دیکتاتوری شاه را سرنگون کردند و اکنون زمان سرنگونی دیکتاتوری مذهبی فرا رسیده است!

در این دو سال:

· رژیم دیکتاتوری مذهبی به ضعیف‌ترین نقطه خودش رسیده و سرنگونی‌اش حتمی است. مردم ایران بیش از هر زمان دیگری به محقق‌کردن خواسته‌ها و آرزوهای خود نزدیک شده و «دوست و دشمن» خود را دریافته‌اند. آنها حرف آخر را خواهند زد و به کمتر از سرنگونی دیکاتوری رای نخواهند داد. مردم ایران «پروژه روی کار آوردن ابراهیم رئیسی» را که به کام ولی فقیه «شیرین» آمده بود، تبدیل به «جام زهر» دیکتاتوری ایران کردند. به همین دلیل است که بعداز کشته شدن ابراهیم رئیسی، «پیروزی مردم بر دیکتاتوری» رقم خورد و چشم‌اندازی «روشن» در حال نزدیکتر شدن است.

· ترفند‌های رژیم حاکم و آلترناتیوتراشی‌های حامیان «مماشات با دیکتاتوری مذهبی» در سطح جهانی به بن‌بست رسیده است. افراد و جریاناتی که (به ناگهان) به صحنه سیاسی ایران آورده شده بودند رسوا شده و هر کدام گویای این واقعیت شدند که آنها، نه تنها ریشه در جامعه ایران نداشته و ندارند، بلکه آمده بودند چیزی «دریافت کنند» و مردم ایران را از خواسته اصلی‌شان که «سرنگونی دیکتاتوری» است، به انحراف بکشانند. بنابراین شعارهای پر زرق و برق «دیکتاتوری پسند»، که هر کدام شقه‌کردن صفوف قیام مردم سراسر ایران و به حاشیه راندن «آلترناتیو دمکراتیک» را نشانه رفته بودند، رنگ باخت و شعارهای اصلی مردم «ماندگار» شدند!

· یگانه آلترناتیو دمکراتیک در برابر این رژیم که هم ریشه در جامعه ایران دارد و هم حمایت طیف وسیعی از جامعه جهانی را با خود دارد، هم قدرت و توان مدیریت جامعه ایران دارد و هم نیرو و تشکیلات و برنامه برای رهایی مردم و ایران دارد، هم برنامه روشن و نقشه مسیر و راهنمای عمل دارد و هم در میدان عمل اجتماعی و سیاسی آزمایش پس داده و مورد اعتماد مردم است، هم «ارگان رهبری‌کردن قیام» را دارد و هم صلاحیت برآمده از مبارزه با دو دیکتاتوری دارد، حقانیت و جایگاه خود را به اثبات رسانیده است.

وظایف ایرانیان و احزاب سیاسی اصیل ایرانی

اکنون دو سال بعداز آغاز خیزش سراسری و انقلابی مردم ایران، این «واقعیت» بیش از هر زمان دیگری پیش روی ایرانیان است که باید برای پیروزی بر دیکتاتوری در ایران، «وحدت نیروها»‌ را پیرامون «نیروی اصلی میدان نبرد» تقویت نمود. نیرویی که در میدان عمل اجتماعی به اثبات رسانده که «یگانه هماورد اصلی رژیم حاکم بر ایران» بوده و توانسته هم در داخل ایران و هم در خارج ایران، حقانیت مبارزه خود و مردمش را به اثبات برساند.

جایگاه و جدیت هر فرد ایرانی و هر نیروی ایرانی در میدان مبارزه با دیکتاتوری، در دوری و نزدیکی به این نیرو سنجیده می‌شود. به گفته خانم مریم رجوی که در گردهمایی امسال مقاومت ایران اعلام کرد، هر کس که جمهوری و حاکمیت جمهور مردم و آزادی و دموکراسی می‌خواهد، ابتدا باید دیکتاتوری‌های شاه و دیکتاتوری ولایت فقیه را براندازد. به همین دلیل است که مرزبندی مشخص امروز ایران، نه گفتن به هر نوع دیکتاتوری در ایران و منجمله دیکتاتوری شاه و دیکتاتوری مذهبی است.

اصل پایه‌یی

هر فرد و جریانی که خواهان سرنگونی دیکتاتوری در ایران است، عضوی از این «وحدت نیروهای جبهه مردم» و دوست مردم و مقاومت ایران است. این یک اصل پایه و خدشه‌ناپذیر است! به همین دلیل است که دشمنی‌کردن با مقاومت ایران، جز گام نهادن در مسیر اثبات دیکتاتوری در ایران نیست!

هدف از مبارزه با دیکتاتوری

به گفته خانم مریم رجوی که در گردهمایی امسال مورد تاکید قرار دادند، هدف این نیست که قدرت دیگری را جایگزین قدرت موجود شود. بلکه هدف این است که این قدرت و حاکمیت به ‌صاحبان واقعی یعنی جمهور مردم ایران منتقل گردد که در سه جمله خلاصه می‌شود. اتکاء به مردم ایران و نیروی رزم‌آور آن با شعار «کس نخارد»، مرزبندی با دو دیکتاتوری شاه و دیکتاتوری مذهبی که توسط آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت ایران نمایندگی می‌شود و برپایی یک «جمهوری دمکراتیک» با شاخص «جدایی دین از دولت».

بنابراین، ملاک و معیار هر فرد یا نیروی ایرانی، در دوری و نزدیکی و التزام آن به این مبانی مبارزاتی و نقشه مسیر آینده خلاصه می‌شود. طبیعی است که انبوهی چالش‌ها و موانع بر سر راه وجود داشته باشد. زیرا دیکتاتوری و متحدانش، به اشکال مختلف تلاش خواهند کرد که این مبانی و نقشه مسیر را به شکست بکشانند و دیکتاتوری در ایران ادامه یابد! اما نیروی متعهد و مسئول و مردمی، وظیفه خود می‌داند که در مقابل آنها بایستد و نگذارد که قیام و انقلاب مردم ایران به انحراف کشیده شود. مانند آنچه در قیام 1401 شاهد آن بودیم. از قبیل «حجاب»، «خشونت‌طلبی»، «مذهب»، «ملیت» و ...

سخن آخر،

مقاومت، حق مشروع مردم تحت ستم ایران و رمز پیشروی و پیروزی بر دیکتاتوری و سکوی نیل به امید و آزادی است. اگر مقاومت نباشد، همه چیز در سکون و دیکتاتوری در بقاء خواهد بود. مقاومت یعنی تهاجم به دیکتاتوری و عبور از خشونت، مذهب، ملیت، حجاب، گرایش سیاسی و مذاکره و مماشات با دیکتاتوری و النهایه پرداختگری و فداکاری برای رسیدن به آزادی ایران و ایرانی.

عبدالرحمن گورکی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7