۱۴۰۳ تیر ۲۶, سه‌شنبه

ایلاف لندن – نظام میرمحمدی حقوق دان وکارشناس مسایل ایران : گردهمایی سالانه مقاومت ایران


                ایلاف لندن – نظام میرمحمدی حقوق دان وکارشناس مسایل ایران  : گردهمایی سالانه مقاومت ایران


مقاومت ایران همه ساله فعالیت های یکساله خود را طی برنامه‌ای تحت عنوان «گردهمایی سالانه مقاومت ایران» به اطلاع ایرانیان و هواداران مقاومت می‌رساند. گردهمایی امسال به شیوه‌ای متفاوت از سالهای گذشته به اجرا درآمد که به اجمال به آن می‌پردازم.

روز اول:

روز شنبه، 29 ژوئن 2024، اجلاس جهانی ایران آزاد 2024 با عنوان "به سوی جمهوری دموکراتیک" در پاریس، فرانسه برگزار شد. همزمان، ده‌ها هزار ایرانی مقیم خارج در شهر برلین آلمان تجمع کردند تا از قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، جدایی دین از دولت و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنند.

در اجلاس جهانی ایران، به همراه تظاهرات ایران آزاد 2024، سخنرانان برجسته‌ای حضور داشتند که به موضوعاتی همچون انتخابات نمایشی ریاست جمهوری در ایران، تهدیدات رژیم موجود، آلترناتیو ممکن و ضرورت اتخاذ سیاست‌های صحیح برای آینده‌ای مرفه برای ایران پرداختند. از جمله می‌توان به حضور و سخنرانی مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و مایک پمپئو وزیرخارجه سابق و جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و بسیاری از سیاستمداران تراز اول کانادا و اروپا اشاره کرد.

روز دوم:

در روز دوم اجلاس جهانی ایران آزاد 2024 که در 30 ژوئن برگزار شد، رهبران جهان، همراه با قانون‌گذاران و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان در این اجلاس حضور یافته و سخنرانی کردند. این رویداد با "نه" و تحریم گسترده انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم ایران، همزمان شد که خواسته آنها برای آزادی در ایران را تکرار کردند. این اجلاس به صورت زنده برای ایرانیان و هزاران واحد مقاومت به رهبری سازمان مجاهدین خلق مستقیما پخش شد.

روز سوم:

در اول ژوئیه، روز سوم اجلاس جهانی ایران آزاد 2024، رهبران، قانون‌گذاران، قضات، حقوقدانان برجسته و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان گرد هم آمدند تا وضعیت حقوق بشر در ایران، به ویژه اعدام‌های فراقضایی و ناپدید شدن‌های سیستماتیک را بررسی کنند. این اجلاس که خانم مریم رجوی نیز در آن حضور داشت، سخنرانان بر موضوع کشتار زندانیان سیاسی در ایران و سرکوب سیستماتیک که طی چهار دهه گذشته توسط رژیم ایران ارتکاب شده است، تمرکز داشت.

یکی از سخنرانان این روز فرزند یکی از اعدام شدگان در قتل عام تابستان ۱۹۸۸ بود که در آن سی هزار زندانی سیاسی توسط هیئت هایی موسوم به «هیئت مرگ» با حکم فراقضایی خمینی اعدام شدند. این سخنران خانم امینه قرایی نام داشت و راجع به اعدام پدرش بنام مهدی قرایی صحبت کرد. سخنرانی وی بسیار نافذ و تأثیرگذار بود بنحویکه همه حاضران در اجلاس با او ابراز همبستگی کردند و همراه با او به یاد قربانیان قتل عام ۱۹۸۸ گریستند.

خانم امینه در بخشی از سخنرانیش گفت:

یک‌ساله بودم که پدرم به‌جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد. چند ماه بعد من نیز به همراه مادرم دستگیر شدم. برغم سن خیلی کمی که داشتم بین زندانیان شکنجه شده راه می‌رفتم. صدای شکنجه شدگان را ۲۴ساعته از اتاق شکنجه می‌شنیدم. دوستان مادرم، دختران نوجوان ۱۳- ۱۴ساله و زنان جوان را از همان محل برای اعدام می‌بردند. ۲تن از دوستان مادرم در زمان اعدام باردار بودند.

۵ساله بودم که پدر و مادرم از زندان آزاد شدند و برای اولین بار در کنار آنها بودن را تجربه کردم.۶ساله بودم که مجددا پدرم به‌جرم تماس تلفنی با یکی از هواداران سازمان مجاهدین خلق دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شد.

خانم امینه که از یادآوری دوران کودکیش و رنج و عذابی که تحمل کرده بود بسیار برآشفته بود فریاد می‌زد که با ما چه کردید؟!

۲سال از زندانی شدن پدرم گذشت،‌‌ تابستان داغ ۱۹۸۸ فرا رسید. جلوی زندان در انتظار ملاقات و دیدار با پدر بودم. اما زندانبانان گفتند که پدرم و دوستانش ممنوع‌الملاقات شده‌اند! سه ماه متوالی به امید دیدار پدرم جلوی زندان حضور پیدا میکردم اما موفق به دیدار او نمی‌شدم تا اینکه در ماه اکتبر ۱۹۸۸ از ارگانهای امنیتی و زندان با پدر بزرگم تماس تلفنی گرفتند و خبر اعدام پدرم را به او دادند بدون اینکه نشانی از پیکرش و یا محل دفنش و یا حتی تکه‌ای از لباس‌هایش را بعنوان یادگار او به ما بدهند.

شما چه کردید با ما؟ با عزیزان ما چه کردید، مگر آنها چه می‌خواستند؟ آنها فقط آزادی، برابری، رفاه و آسایش را برای همه مردم ایران می‌خواستند...

اما امروز؛ در برابر شما مجاهدین خلق ایران و شما خواهرمریم عزیزم ایستاده‌ام و سوگند یاد می‌کنم که بالاترین افتخار زندگیم شناخت مجاهدین و بودن در کنار آنها است. شما که پرچم‌دار جنبش دادخواهی هستید و آنرا به یک خواسته ملی تبدیل کرده‌اید و اجازه نخواهید داد قطره‌ای از خون جوانان شهید راه آزادی در همدستی استعمار و مماشات با ارتجاع به‌یغما برود و تا محاکمه و به عدالت سپردن همه آمران و عاملان قتل عام ۱۹۸۸ از پای نخواهیم نشست.

صحبت‌های بسیار متأثر کننده خانم امینه با کف زدنهای ممتد و مکرر و گریه حضار همراه بود.

حمایت 4000 قانون‌گذار از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی:

بیش از 4000 پارلمانتر از 84 پارلمان از 50 کشور، در بیانیه‌ای حمایت خود از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی را اعلام کردند و خواستار قراردادن سپاه پاسداران (IRGC) در لیست سازمانهای تروریستی شدند. این حمایت جمعی شامل اکثریت از 34 مجلس قانونگذاری از سراسر جهان بود و بر اجماع جهانی برای حمایت از تغییر دموکراتیک در ایران تاکید دارد.

نامه مشترک 80 برنده جایزه نوبل به رهبران جهان:

۸۰ برنده جایزه نوبل در نامه‌ای مشترک به رهبران جهان، از جمله رئیس جمهور آمریکا جو بایدن، دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش، رئیس شورای اروپا چارلز میشل، نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو، نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران ابراز کردند و خواستار اقدام فوری برای حمایت از خواسته‌های مردم ایران برای دموکراسی شدند. این نامه همچنین به رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ارسال شده است.

برندگان نوبل در نامه خود به بیش از 4000 قانون‌گذار از پارلمان کشورها و 125 رهبر سابق جهان که از برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای آینده ایران حمایت کرده‌اند، پیوستند. این برنامه شامل حق رای و انتخابات آزاد، بازار و سرمایه‌گذاری ملی، جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی، دینی و قومی، سیاست خارجی صلح‌آمیز و ایران غیرهسته‌ای است.

نظام میرمحمدی -  حقوقدان ـ کارشناس مسایل ایران


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7