۱۴۰۳ تیر ۱۷, یکشنبه

مسعود پزشکیان اصلاحاتچی یا تدارکاتچی سرکوب؟! - مسعود پزشکیان کیست؟ سوابق سرکوب پزشکیان


                                     مسعود پزشکیان کیست؟ سوابق سرکوب پزشکیان

مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور خامنه‌ای منصوب شد. چهره‌ای که در بین سران حاکمیت کمتر شناخته شده است. مسعود پزشکیان کیست و چه پروسه‌ای را در سرکوب در حاکمیت ملایان داشته است؟پزشکیان متولد ۷ مهر ۱۳۳۳ در شهر مهاباد می‌‌باشد. دارای دیپلم صنایع غذایی و طبیعی است. از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۲ تحصیلات خود را ادامه داده و دارای مدرک پزشکی، جراح عمومی و فوق تخصص جراحی قلب است.

پزشکیان در طول تحصیل همواره در «انجمن اسلامی» دانشگاه‌های محل تحصیلش فعالیت زیاد داشته است. انجمنی که خطوط حاکمیت را در دانشگاه‌ها پیش می‌برد.

سوابق سرکوب مسعود پزشکیان در زمینه تحمیل حجاب اجباری

در سال ۹۳ وی اذعان داشت که از عاملان پاکسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از استادان و دانشجویان مخالف نظام و آغاز «انقلاب فرهنگی» بوده است. وی از عوامل اجرای حجاب اجباری و سرکوب در روزهای آغازین پس از انقلاب ۵۷ بوده است. زمانی که هنوز هیچ قانونی در مورد نوع پوشش در حاکمیت ملایان وجود نداشته است. وی در ۶ آذر ۱۳۹۳ گفته بود زنان را بلافاصله پس از انقلاب ۵۷ مجبور می‌کرده است که با پوشش روسری و مانتوی بلند و شلوار در دانشگاه حاضر شوند!

 یک کاربر ایکس، در مورد این اظهارات پزشکیان، نکات تکان‌دهنده‌ای را در مورد مسعود پزشکیان توئیت کرده است. وی در مورد اظهارات پزشکیان در ۶ آذر ۹۳ نوشته است «من و پزشکیان در دانشگاه تبریز هم دوره بودیم، کاملا راست می‌گوید قبل از تهران و همه جا با چاقو و زنجیر به ما حمله کردند و یک روز که برای کار در بیمارستان نزدیک دانشکده پزشکی رفتم، دوستانش با کلت تهدیدم کردند که باید حجاب داشته باشم. پزشکیان برای ترساندن ما که در دانشگاه نیروی اصلی بودیم سه دانشجو را دزدید و جسد مسعود صالحی راد را به ما تحویل داد در حالیکه هر دو چشمش را از حدقه بیرون آورده بودند.» (مسئولیت نقل قول، بر عهده نامبرده است)

وی بارها پیش از این اعلام داشته بود که مدافع «گشت ارشاد» است، هر چند این روزها در این مورد، برای حفظ ظاهر رنگ عوض کرده و سخنان موازی بر زبان می‌راند!

پزشکیان نماینده ۵ دوره مجلس خامنه‌ای، حتی مجلس «خالص‌سازی» شده

از سال ۱۳۸۶ نماینده مجلس خامنه‌ای بوده است. در آن دوره از سلمان خدادای نماینده دیگر مجلس، که به اتهام تجاوز و آزار جنسی به خانمی متهم شده بود دفاع کرد. دفاع پزشکیان از خدادای و اعتبارنامه وی در شرایطی صورت گرفته بود که مدارک مستدل مبنی بر تجاوز وجود داشت!

وی در مجلس نهم و دهم نیز به عنوان نماینده مجلس خامنه‌ای منصوب شد. در این دو دوره، وی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خامنه‌ای بوده است.

در مجلس دهم خامنه‌ای، وی با حمایت اصلاح‌طلبان قلابی به عنوان نائب رئیس اول مجلس منصوب شد و تا سال ۹۹ در این منصب بود. این در حالی است که وی در سال ۱۳۹۰ اعلام کرده بود «۱۰۰ بار گفته‌ام و باز هم می‌گویم که اصلاح‌طلب نیستم»!

در مجلس یازدهم خامنه‌‌ای نیز مسعود پزشکیان عضو کمیسیون‌های بهداشت و تلفیق برنامه هفتم بود.

در مجلس دوازدهم نیز ابتدا اعلام شد که پزشکیان رد صلاحیت شده است. اما به سفارش خامنه‌ای صلاحیتش تایید شده است. مجلسی که خالص‌سازی‌شده‌ترین مجلس خامنه‌ای لقب گرفته است.

پزشکیان حد فاصل سال‌های ۷۳ تا ۷۹ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده و در دولت دوم خاتمی نیز وزیر بهداشت بوده است.

در سال ۱۳۹۲ برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد ولی به نفع رفسنجانی کناره گرفت. همچنین در سال ۱۴۰۰ کاندید ریاست‌جمهوری شد اما صلاحیتش توسط شورای نگهبان خامنه‌ای به نفع رئیسی رد شد. ۳ سال بعد، حالا وی صاحب چنان «صلاحیتی» شده که جانشین رئیسی شده است! چگونه؟ ابهامات زیادی در این باره وجود دارد.

مسعود پزشکیان مدافع سرسخت خامنه‌ای و سپاه پاسداران

مسعود پزشکیان از مدافعان سرسخت خامنه‌ای و سپاه پاسداران است و بارها به این موضوع اذعان کرده است. در عمل نیز بارها این امر را ثابت کرده است. وی «شک به اصل ولایت فقیه و زیر علامت سوال بردن اصل ولایت فقیه را جایز» نمی‌داند! وی اعلام داشته بود «ولایت فقیه همه آن چیزی است که زندگی، اعتقاد و باورمان را از آن داریم»! «و اگر بر اساس آن عمل کنیم مشکلی پیش نمی‌آید»!

وی در جریان رقابت‌های انتخابات اخیر نیز گفت که نه تنها خامنه‌ای را «قبول دارد بلکه ذوب در اوست و کسی حق توهین و بی‌احترامی به خامنه‌ای را ندارد»!

در مورد دفاع از سپاه پاسداران نیز مسعود پزشکیان کارنامه مشابهی دارد. در واکنش به تروریستی اعلام‌شدن سپاه توسط آمریکا، این اقدام را محکوم کرد. وی همچنین در دفاع از سپاه پاسداران در صحن مجلس لباس سپاه را بر تن کرد. در مقابل سوالی در این مورد نیز، تصریح کرده بود باز هم این لباس را می‌پوشد! وی گفته بود «بدون وجود سپاه پاسداران روی امنیت را نمی‌دیدیم»!

پزشکیان و محکوم‌کردن اعتراضات مردمی سال‌های اخیر

پزشکیان در جریان قیام‌ها و اعتراضات مسالمت‌آمیز سالیان اخیر، کاملا مطلوب خامنه‌ای عمل کرده است. وی اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ را محکوم کرده و آن را به سود «منافقین و دشمنان ایران» [بخوانید خامنه‌ای] دانسته بود.

کتمان شکنجه زهرا کاظمی و سفیدسازی قتل وی

در جریان قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی که در سال ۸۲ در ایران به قتل رسید، مسعود پزشکیان گواهی خلاف واقع صادر و خون‌شویی کرد. وی دلیل مرگ کاظمی را خونریزی درون جمجمه‌ای دانسته بود. اما در کمال شگفتی اعلام داشته بود که شخصا کاظمی را معاینه کرده و هیچ اثری از کبودی و بریدگی روی سر و صورت او ندیده است. اظهاراتی که دقیقا بر خلاف پزشک دیگری است که در این باره نظر به ضرب و شتم و وجود علائم آشکار روی سر و صورت زهرا کاظمی داده بود! وجود جراحات و آثار ضرب و شتم روی سر و صورت کاظمی، حتی توسط کمیسیون اصل نود مجلس وقت حکومت مورد اذعان قرار گرفت ولی پزشکیان آن را لاپوشانی و تکذیب کرد.با این سوابق در سرکوب و «ذوب‌شدگی» در «اصل ولایت فقیه و خامنه‌ای» حالا وی به ریاست جمهوری خامنه‌ای منصوب شده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7