۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

پولیتیکو : مقامات ایالات متحده اطلاعات فزاینده ای در مورد توطئه ایران برای ترور ترامپ جمع آوری کرده اند


پولیتیکو : مقامات ایالات متحده اطلاعات فزاینده ای در مورد توطئه ایران برای ترور ترامپ جمع آوری کرده اند - سایت پولیتیکو : ایران سال‌هاست نقشه‌می کشیده تا ترامپ را به خاطر قتل ژنرال قاسم سلیمانی در سال 2020 نشانه رود و این تهدید در حال افزایش است. جامعه اطلاعاتی ایالات متحده شواهد زیادی دریافت کرده است که نشان می دهد ایران به طور فعال بر روی توطئه هایی برای کشتن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، احتمالاً در آستانه انتخابات نوامبر کار می کند.

دو مقام ارشد آمریکایی که با این اطلاعات آشنا هستند، گفتند که دولت بایدن اطلاعاتی را از منابع مختلف، از جمله منابع انسانی، درباره تهدیدات تهران که با اعمال خشونت فیزیکی مرتبط است جمع‌آوری کرده است - آنها گفتند اقداماتی که می‌تواند ترامپ را بکشد، اما جزئیات بیشتری ارائه ندادند.

ایران سال‌ها طرحی را برای مقابله با ترامپ بخاطر قتل ژنرال ارشد ایرانی قاسم سلیمانی در سال 2020 در نظر گرفته است. اما مقامات گفتند اطلاعات در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و مقامات به نیات تهران اطمینان بیشتری پیدا کرده‌اند. آنها همچنین گفتند که ممکن است در هفته های آینده تلاش های بیشتری علیه ترامپ انجام شود.

هر دو مقام ناشناس ماندند تا در مورد اطلاعات حساس صحبت کنند.

سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش داده بود که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد توطئه ایران برای ترور ترامپ دریافت کرده بود، قبل از اینکه توماس متیو کروکس، 20 ساله، رئیس‌جمهور سابق را در راهپیمایی روز شنبه خود در پنسیلوانیا هدف قرار دهد. این دو مقام به پولیتیکو تاکید کردند که هیچ مدرکی وجود ندارد که تیراندازی روز شنبه با ایران ارتباط داشته باشد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی از اظهار نظر خودداری کرد. کمپین ترامپ بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

ما مکرراً و به طور مداوم به افکار عمومی و کنگره در مورد وجود این تهدیدها اطلاع داده ایم. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی، افزود: ما بارها در بالاترین سطوح دولت خود برای ایجاد و اجرای یک پاسخ جامع به این تهدیدات ملاقات کرده‌ایم. ما منابع فوق‌العاده‌ای را برای تهیه اطلاعات بیشتر درباره این تهدیدها، ایجاد اختلال در افراد درگیر در این تهدیدها و هشدار مستقیم به ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.»

ایران به طور سنتی انتخابات ایالات متحده را تهدید می کند و این کار را عمدتاً از طریق اطلاعات غلط آنلاین و کمپین های نفوذ انجام می دهد. مقامات آمریکایی طی سال‌ها نسبت به تلاش‌های تهران برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا هشدار داده‌اند و اقداماتی را برای مجازات مسئولین انجام داده‌اند.

در 9 ژوئیه، آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی، بیانیه عمومی نادری را ارائه داد و به دخالت ایران در تظاهرات ایالات متحده مرتبط با غزه اشاره کرد.

هاینس گفت: « ایران به دنبال فرصت‌طلبی از اعتراضات جاری نسبت به جنگ در غزه است.» ما بازیگران مرتبط با دولت ایران را مشاهده کرده‌ایم که به‌عنوان فعالان آنلاین ظاهر می‌شوند و به دنبال تشویق اعتراض‌ها و حتی حمایت مالی از معترضان هستند.»

در حالی که مقامات مدت‌هاست خشم ایران را پس از حمله به سلیمانی دنبال می‌کنند، تهدیدهای فیزیکی به خشونت ناشی از تهران – آنهایی که می‌توان تأیید کرد – تا حدی غیرعادی است.

یکی از مقامات گفت که از اطلاعاتی که ایالات متحده جمع آوری کرده است مشخص است که ایران فعالانه در حال توطئه است - و دولت تلاش می کند تا چنین حملاتی را خنثی کند. با این حال، عوامل ایرانی همچنان یک موضوع نگرانی برای مقامات اطلاعاتی و امنیت ملی هستند - عواملی که بسیاری از آنها بخشی از سازمان‌هایی مانند حزب‌الله هستند که توانایی انجام حملات در مقیاس بزرگ به آمریکایی‌ها را دارند.

سایت پولتیکو، ۱۶ ژوییه ۲۰۲۴، به قلم ارین بانکو( ERIN BANCO)-


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7