۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

لئون پانتا، وزیر سابق دفاع ایالات متحده : نارسایی امنیتی درباره سوقصد به ترامپ بویژه با توجه به گزارشات مربوط به تهدیدهای ایران علیه ترامپ، را محکوم کرد.

                                 لئون پانتا، وزیر دفاع وقت ایالات متحده، در پنتاگون در ژانویه 2013. 

لئون پانتا، رئیس سابق سیا، نارسایی‌های امنیتی در مورد سوء قصد به قتل دونالد ترامپ در پنسیلوانیا شنبه گذشته، به ویژه با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر تهدیدهای ایران علیه رئیس‌جمهور سابق، را محکوم کرد. پانتا در پادکست One Decision که به همراه سر ریچارد دیرلاو، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی بریتانیا MI6 مهمانداری می‌کرد، گفت: «به‌ویژه به دلیل آنچه ما متوجه شدیم: اینکه جامعه اطلاعاتی اطلاعاتی را در اختیار سرویس مخفی قرار داده است، نگران‌کننده است. به این نکته اشاره می‌کنیم که ... تهدیدات ترور از سوی ایران، رئیس‌جمهور سابق ترامپ و سایرین وجود دارد، اما آنها در نتیجه آن ظاهراً استقرار حفاظت سرویس مخفی را افزایش داده‌اند.»

اخبار تهدید ایران روز سه شنبه بازتاب گسترده ای داشت.

"و اگر این درست است و آنها هنوز نتوانسته اند یک محیط تعیین کنند، منظورم این است که بهانه این است که به نوعی خارج از محیط رویداد بوده است، این یک حرف بیهوده است."

مدیر سرویس مخفی، کیمبرلی چیتل، در مواجهه با درخواست برای استعفا، باید با سؤالاتی در مورد اینکه چگونه مرد مسلح 20 ساله، توماس متیو کروکس، توانست خود را به سقفی برساند ،علیرغم اینکه توسط چندین شاهد و افسران امنیتی دیده شده.تا از آنجا به محل نمایشگاه شهرستان باتلر شلیک کند.

چیتل روز دوشنبه در صحبت با ABC گفت: «در این مورد خاص، ما پشتیبانی از آن سایت خاص را به اشتراک گذاشتیم و سرویس مخفی مسئولیت محیط داخلی را بر عهده داشت. و سپس ما از همتایان محلی خود برای محیط بیرونی کمک گرفتیم. پلیس محلی در آن ساختمان بود - پلیس محلی در منطقه بود که مسئول محیط بیرونی ساختمان بود.

مقامات محلی این گفته را زیر سوال بردند. روز چهارشنبه، واشنگتن پست گزارش داد که به سرویس مخفی گفته شده است که پلیس محلی منابع کافی برای تماشای ساختمان مربوطه را ندارد.

پانتا، 76 ساله، از سال 1977 تا 1993 نماینده کنگره از کالیفرنیا، از سال 1994 تا 1997 رئیس دفتر بیل کلینتون در کاخ سفید، از سال 2009 تا 2011 رئیس سیا، و تا سال 2013 وزیر دفاع بود که دو سمت آخر هر دو در دوره باراک اوباما بود.

بنابراین صدای او در یک گروه کر نگران کننده در حال رشد است.

ترامپ از ناحیه گوش راستش زخمی شد. یک نفر از راهپیمایان کشته و دو نفر به شدت مجروح شدند. مرد مسلح به ضرب گلوله تک تیرانداز کشته شد. در خودروی او یک ماده انفجاری کشف شد که یک چاشنی در کنار بدنش بود.

پانتا گفت: «از تجربه خودم صحبت می‌کنم، هدف ما از محافظت از رئیس‌جمهور این بود که اطمینان حاصل کنیم که حباب امنی در اطراف رئیس‌جمهور وجود دارد و شامل هر منطقه‌ای می‌شود که یک قاتل احتمالی می‌تواند از آن حمله کند. و بنابراین کاری که انجام می دهید این است که به هر احتمالی در آن منطقه نگاه می کنید و سعی می کنید مطمئن شوید که آن را ایمن می کنید.

و به همین دلیل است که شما تک تیراندازها را در موقعیت بالایی قرار می دهید تا مطمئن شوید که آنها دائماً به دنبال این هستند که قاتلان احتمالی از کجا می توانند حمله کنند. و آنچه واقعاً من را متحیر می کند این است که آیا بینایی آنها به نوعی تداخل داشته است یا چه؟

«اینجا مردی با اسلحه از پشت بام ساختمانی در 150 یاردی رئیس جمهور سابق بالا می رود... چیزی که واقعاً باعث می شود ناتوانی سرویس مخفی در انجام کاری که قرار است انجام دهند بارز شود.

«و ما اکنون وارد قلب این کمپین می‌شویم و قرار است ... تعدادی گردهمایی، تعدادی رویداد سیاسی از هر نوع برگزار شود، و بهتر است به سرعت یاد بگیرند که چه اشتباهی رخ داده است، تا مطمئن شوند که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.»

پس از ترور، جو بایدن خواستار کاهش لفاظی های مبارزات انتخاباتی شده است. در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی، ترامپ با گوش باندپیچی ظاهر شد در حالی که سخنرانان جستن میلی متری او از مرگ را جشن می گیرند.

پانتا گفت: «فراتر از تحقیقات درباره آنچه اتفاق افتاده، فکر می‌کنم این پرسش‌ها را نیز مطرح می‌کند که ما به عنوان یک کشور به کجا می‌رویم، و اینکه آیا این تنها خشونت‌های سیاسی بیشتر را با حرکت به سمت انتخابات افزایش می‌دهد یا نه، یا اینکه هر دو نامزد، دونالد ترامپ و جو بایدن، تصمیم گرفتند که واقعاً مهم است که تلاش کنیم این کشور این نوع خشونت را رد کند و متحدتر شود.

«در رویکرد ما در برخورد با سیاست، من می‌خواهم باور کنم که راه هنوز در این کشور باز و امکان‌پذیر است. اما با توجه به تاریخی که اخیراً پشت سر گذاشته‌ایم، و آنچه را که دیده‌ایم، می‌ترسم در مسیر اشتباهی حرکت کنیم.»

گاردین : یاهو به نقل از گاردین، ۱۸ژوئیه۲۰۲۴ - مارتین پنگلی در واشنگتن


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7