۱۴۰۳ مرداد ۱, دوشنبه

آخوندهای جنگ افروز وسرکوبگر وضد مردمی ایران چقدر با بمب اتم فاصله دارند؟ - آیا جهان به آن تن خواهد داد؟



آخوندهای جنگ افروز وسرکوبگر وضد مردمی  ایران چقدر با بمب اتم فاصله دارند؟  - آیا جهان به آن تن خواهد داد؟

بمب اتم آخوندها!‌ آیا جهان به آن تن خواهد داد؟

در مورد دسترسی حکومت ملایان به بمب اتم اظهارات فراوانی ایراد شده است. در روزها و هفته‌‌های اخیر نیز چند مقام ارشد بین‌المللی در این مورد اظهار نظر کرده‌اند. اما سوال این است آیا جامعه جهانی به اتمی‌شدن ایران تن خواهد داد؟ وزیر خارجه آمریکا، گفت: «ایران، برای تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت سلاح هسته‌ای، اکنون، احتمالاً یک یا دو هفته تا انجام این کار فاصله دارد.»

این اولین بار است که یک مقام ارشد آمریکایی در این سطح به این موضوع اذعان می‌کند. این اظهارات نگرانی‌هایی را درباره تولید بمب اتم توسط ملایان برانگیخته است.

پیش از آن نیز نیوت گینگیریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌باشد.

پیش از آن نیز آمریکا در پیامی محرمانه به حکومت ایران درباره فعالیت‌‌های مشکوک اتمی هشدار داده بود. آکسیوس ۲۷تیر در این باره به نقل از ۳مقام ارشد آمریکایی نوشت در ماه گذشته میلادی دولت بایدن در پیامی محرمانه به حکومت ایران درباره تحقیقات و فعالیت‌‌های اتمی اظهار نگرانی کرده‌‌ بود. بایدن در این پیام تاکید کرده بود که این فعالیت‌ها می‌تواند موجب دستیابی به بمب اتمی باشد و در این بارههشدار داده بود.

در این نامه به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی آمده بود در ماه‌های اخیر به موارد مشکوکی از فعالیت‌های اتمی حکومت ایران برخورده‌اند. این فعالیت‌ها نشان‌ می‌دهد  حکومت ایران فعالیت‌های پنهان خود در مسیر تولید بمب اتمی گامی فراتر به جلو بردارد. رژیم در زمانی که آمریکا درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری خود می‌باشد فرصت را مغتنم شمرده است تا به هدف خود برسد.

اولیانوف، ادعای ساخت بمب اتم از سوی ایران ۲۰ سال است تکرار می‌شود

یکی از مقام‌های آمریکایی در این ‌باره گفته بود: پیامی که دولت جو بایدن برای حکومت ایران ارسال کرد مؤثر بود اما با این وجود هم‌چنان نگرانی‌هایی جدی درباره برنامه هسته‌یی حکومت ایران وجود دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حکومت ایران در حال حاضر با غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰درصد، نزدیک به ۹۰درصد مواد لازم برای ساخت بمب اتم را در اختیار دارد. در صورت غنی‌سازی بیشتر، مواد غنی‌سازی‌شده تا این سطح، مواد لازم برای سه سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

این اظهارات اما از سوی دیگر با تکذیبه وکیل نیابتی ملایان در مذاکرات برجام مواجه شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین‌المللی و مذاکرات برجام، در واکنش به اظهارات بلینکن که اعلام کرده بود «ایران یک یا دو هفته تا دستیابی به مواد شکافت‌پذیر برای ساخت سلاح اتمی فاصله دارد»، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این ادعا در ۲۰سال گذشته بارها مورد استفاده قرار گرفته است.»

هر چند این اظهارات توسط مقام ارشدی در این سطح ایراد شده  اما، اولیانوف پر بیراه نمی‌گوید. طی سالیان اخیر بارها مقامات ارشد آمریکایی و یا آژانس و یا دیگر کشورهای عضو برجام اظهاراتی این چنینی ایراد کرده‌اند.

اما در آن زمان برنامه هسته‌ای حکومت ایران تا این اندازه گسترش پیدا نکرده بود. حالا با این میزان از گسترش کمی و کیفی برنامه‌ هسته‌ای ایران، نگرانی از ساخت بمب اتم بسیار واقعی است.

از سوی دیگر در ۲۷تیر آنتونی بلینکن و جیک سالیوان، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مشاور امنیت ملی اسرائیل درباره مقابله با تهدیدات هسته‌ای حکومت ایران گفت‌وگو کرده و درباره تعهد آمریکا به دفاع از اسرائیل و هماهنگی اقدامات برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی مذاکره کردند.

مشکلی واقعی با آمریکا

در همین روز علی باقری‌کنی سرپرست وزارت خارجه ملایان اعلام کرد که حکومت ایران آماده مذاکره با آمریکا درباره برجام است.

برآیند این موضوعات نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد زیر سایه جنگ غزه، حکومت ایران قصد دارد با مذاکرات فرسایشی که تبحر خاصی در آن پیدا کرده برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد.

از سوی دیگر نباید عزم جزم کشورهای اروپایی و خصوصا آمریکا و حتی چین و روسیه را مبنی بر قاطع‌بودن بر دست‌نیافتن حکومت ایران به بمب اتم نادیده گرفت.

می‌شود گفت در این باره اجماعی نانوشته اما سرسخت وجود دارد. چرا که اجازه به حکومت ایران برای دستیابی به بمب اتمی می‌تواند به رقابت اتمی در منطقه پرآشوب خاور میانه دامن بزند.

پیشتر نیز ائتلافی از ۹اندیشکده آمریکایی هشدار دادند که حکومت ایران می‌تواند تنها ظرف چند روز اورانیوم مورد نیاز برای تولید چند بمب اتم را تولید کند.

آن‌ها افزودند جلوگیری از چنین کاری نیازمند اقدامی فوری است و رئیس‌ جمهوری بعدی آمریکا باید گزینه‌های نظامی معتبری را در نظر بگیرد.

تمامی این اظهارات مربوط به ایام پیش از این بود، اما در روز ۲۹تیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا خبر متناقض دیگری را منتشر کرد.

سالیوان اعلام کرد آمریکا حرکتی از سوی حکومت ایران مبنی بر تصمیم این کشور برای ساخت بمب اتمی مشاهده نکرده است.

وی افزود در صورتی که ملایان شروع به چنین حرکتی کنند یک مشکل واقعی با آمریکا پیدا خواهد کرد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7