۱۴۰۳ مهر ۲۲, یکشنبه

نگاهی به سرگذشت شهید قیام سمیه محمودی‌نژاد


بلوچ که باشی مورد ظلم این حکومت قرار می گیری. حالا میخواد تو بلوچستان باشی یا جای دیگه. زیاد فرقی نمی کنه. نمونه این ظلم هم تیرباران زن جوان بلوچ « سمیه محمودی نژاد» توی «قلعه گنج» کرمان هست. یک مامور رژیم سمیه رو تو روز روشن و وسط خیابان به گلوله بست و کشت. تا الان هم دادخواهی همسرش و خانواده‌اش به جایی نرسیده. سمیه کی بود و چرا اون مامور جنایتکار به او شلیک کرد؟

سمیه محمودی نژاد، زن جوانی بود که در کنار همسر و پسر کوچک ۸ساله‌اش، اینجا در شهر تاریخی قلعه گنجِ استان کرمان زندگی‌می‌کرد. او به‌همراه همسر و فرزندش زندگی بی دغدغه‌اش را می‌گذراند. با همه سختی‌هایی که در ایران تحت حاکمیت آخوندها برای زوج‌های جوان بویژه بلوچ‌ها هست اما آن‌ها با هم خوش بودند و چرخ‌های زندگی‌شان می‌چرخید.

در کوران اعتراضات قیام۱۴۰۱ که مزدوران نیروی انتظامی با دریافت فرمان آتش به اختیار برای سرکوب قیام کنندگان هار و وحشی شده بودند؛ با شلیک‌های یک مامور نیروی انتظامی، ناگهان همه چیز برای این زن جوان به پایان رسید.

به یاد سمیه محمودی‌نژاد که در خیابان تیرباران شد

روز۱۶مهر۱۴۰۱ سمیه به‌همراه پسر کوچکش برای خرید  با ماشین آژانس به بازار رفته بود. او توسط یک مامور وحشی نیروی انتظامی در یکی از خیابان‌های قلعه گنج، در مقابل چشمان پسر هشت ساله‌اش با شلیک شش گلوله تیرباران شد.

بنابه گفته «اشکان محمودی‌نژاد»، همسر سمیه، مامور نیروی انتظامی از ماه‌ها پیش بدنبال مزاحمت برای سمیه بوده و از او درخواست رذیلانه‌ی داشته ‌است. این مامور هرزه رژیم، قبلا سمیه را  بخاطر جواب رد به این خواسته نامشروع، تهدید به مرگ کرده بود.

آنروز، او سمیه را تعقیب کرد و بعد از رسیدن به ماشینش از او خواست که از ماشین پیاده شود و لحظاتی بعد به‌خاطر  عدم تمکین سمیه در اقدامی جنایتکارانه و در روز روشن به او شلیک کرد!

و سمیه، این زن جوان بلوچ در مقابل چشمان حیرت زده و گریه‌های دردناک پسر کوچکش، جان باخت.

حکومت بعد از اعتراضات مردم و دادخواهی همسر و خانواده سمیه اعلام کرد که قاتل را دستگیر کرده‌است اما هنوز بعد از گذشت نزدیک به سه سال هیچ خبری از مجازات مامور جنایتکار رژیم نیست!

همسر سمیه یک ماه بعد از شهادت سمیه با اشاره به صدور حکم اعدام سریع السیر جوانان دستگیر شده در قیام، خطاب به کارگزاران حکومت گفت:

«شما که طی سه روز به اتهام آتش زدن سطل زباله توسط معترضان آن‌ها را به «محاربه» محکوم می‌کنید، چرا ۳۵روز از قتل همسر من می‌گذره ولی هیچ عکس‌العملی نشون ندادید؟»

حکومت در اقدامی رذیلانه در رسانه‌هایش موضوع قتل جنایتکارانه سمیه را شخصی اعلام کرده و در باره اختلافات خانوادگی سمیه و همسرش داستان‌سرایی کرد تا خشم و انزجار مردم علیه خودش را خنثی کند.اما مردم در فضای مجازی سمیه را شهید اعلام کرده و حکومت را مقصر قتل او اعلام کردند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍