۱۴۰۳ مهر ۲۱, شنبه

پولیتیکو - نیوزمکس : طراحی ، تلاشها وتوطئه رژیم ایران برای ترور ترامپ و مقامات ارشد سابق آمریکا "فوق العاده جدی" است


پولیتیکو - نیوزمکس  :  طراحی ، تلاشها وتوطئه رژیم ایران برای  ترور  ترامپ و مقامات ارشد سابق  "فوق العاده جدی" است

پولیتیکو روز جمعه گزارش داد که تلاش‌های ایران برای ترور دونالد ترامپ و مقامات ارشد سابق در تلافی حمله پهپادی که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی شد، گسترده‌تر و تهاجمی‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد. مت اولسن، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی، به پولیتیکو گفت: «این فوق العاده جدی است. ایران به صراحت اعلام کرده است که مصمم است به دنبال انتقام از مقامات سابق در ارتباط با حمله به سلیمانی باشد.»

ایران از ژانویه 2020، زمانی که ترامپ دستور حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن سلیمانی، قدرتمندترین ژنرال نظامی ایران، در فرودگاه عراق شد، قصد خود را برای ترور ترامپ و کسانی که بر استراتژی امنیت ملی او نظارت داشتند، پنهان نکرده است.

به گزارش پولیتکو، رژیم اسلامی ویدئوهایی را منتشر کرده است که مرگ‌های آینده ترامپ و دیگرانی را که به سازمان‌دهی این حمله کمک کرده‌اند، برای دستگیری و استرداد آنها تلاش کرده‌اند و بیانیه‌های تهدیدآمیز منتشر کرده است که وعده انتقام می‌دهد.

به گزارش پولیتیکو، اگرچه دولت تمام تلاش خود را برای محافظت از بسیاری از این مقامات انجام داده است، اما برخی از آنها که تهدیدات مشابهی را تجربه می کنند از حمایت دولتی برخوردار نیستند.

پولیتیکو گزارش داد که با 24 نفر که اطلاع مستقیمی از حمله سلیمانی یا تهدید ترور متعاقب آن داشتند، از جمله قانونگذاران فعلی و سابق ایالات متحده، عوامل سرویس مخفی، دستیاران کنگره و مقامات ارشد ایالات متحده صحبت کرده است. برخی به دلیل تهدیدهای مداوم علیه آنها یا حساسیت کارشان ناشناس ماندند.

پولیتیکو گزارش داد که بسیاری هشدار داده‌اند که ایران فاقد تیم‌های ترور پیشرفته است و احتمالاً نمی‌تواند در برابر فردی که به خوبی از او دفاع می‌شود در داخل ایالات متحده دست به حمله بزند، اما دو سوء قصد علیه ترامپ در سال جاری پرسش‌هایی را در مورد توانایی دولت برای محافظت از حتی ارشد‌ترین سابق مقامات خود مطرح کرده است.

پولیتیکو گزارش داد که علاوه بر ترامپ که به عنوان رئیس جمهور سابق از حمایت سرویس مخفی برخوردار است، حداقل هفت ژنرال سابق، دیپلمات و مشاور سیاسی غیرنظامی کاخ سفید وی اطلاعات امنیتی 24 ساعته دولتی را دریافت می کنند.

به گزارش پولیتیکو، این فهرست شامل کسانی است که مستقیماً با ترور سلیمانی ارتباط دارند یا در دولت ترامپ در رده بالایی قرار داشتند: مارک اسپر، وزیر دفاع؛ ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش؛ پل ناکاسون، رئیس آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری ایالات متحده؛ ژنرال تفنگداران دریایی کنت مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه؛ و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه در امور ایران.

میلی به درخواست های پولیتیکو برای اظهار نظر پاسخ نداد. بقیه از اظهار نظر خودداری کردند.

اولین نشانه تمایل ایران برای تلاش برای کشتن یکی از مقامات سابق ترامپ مربوط به جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ بود که قبل از حمله سلیمانی، سمت خود را ترک کرد. بولتون مدافع سرسخت اتخاذ مواضع تند علیه رژیم اسلامی است.

در دسامبر 2021، دولت بایدن حفاظت از سرویس مخفی بولتون را تایید کرد.

برخی معتقدند خطر ایران برای ترامپ در حال افزایش است. در ماه ژوئیه، اف‌بی‌آی یک عامل ایرانی را دستگیر کرد که برای ترتیب دادن ترور «یک فرد سیاسی» به انتقام از قتل سلیمانی وارد آمریکا شده بود.

این فرد، یک تبعه پاکستانی، از راه دور یک گردهمایی ترامپ را زیر نظر داشت.

بنا بر گزارش‌ها، روز جمعه، کمپین ترامپ از جمله درخواست هواپیمای نظامی برای ترامپ برای سفر در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی کرد و محدودیت‌های پروازی بر روی اقامتگاه‌ها و تجمعات وی را با توجه به تهدید ایران گسترش داد.

به گزارش پولیتیکو، دولت بایدن گفت که هشدارهایی را به تهران ارسال کرده است تا تمام توطئه ها علیه ترامپ و مقامات سابق آمریکایی را متوقف کند.

نیوزمکس -  نوشته مایکل کاتز


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍