۱۴۰۳ مهر ۲۱, شنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ منطقه - اذعان دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی ایران نسبت به حمله گسترده سایبری به ارگانهای رژیم توسط هکرهای ناشناخته


آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ منطقه - اذعان  دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی ایران  نسبت  به حمله گسترده سایبری به ارگانهای رژیم توسط هکرهای ناشناخته

در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه ایران با «حملات سایبری سنگین» به تأسیسات هسته‌ای مورد هدف قرار گرفت. دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی ایران گفت: اینها تنها بخشی از فهرست بلندبالایی از مناطق مختلف در سراسر کشور است که مورد حمله قرار گرفته اند. در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه، ایران روز شنبه مورد حملات سایبری سنگینی قرار گرفت که تقریباً هر سه شاخه دولت را مختل کرد و تأسیسات هسته‌ای آن را نیز هدف قرار داد. در حالی که تنش‌های غرب آسیا در بحبوحه درگیری غزه که اکنون به لبنان سرایت کرده است، ادامه دارد، این حمله در حالی صورت گرفت که اسرائیل قول داد پاسخی قوی به رگبار 200 موشکی ایران در 1 اکتبر بدهد.

ایران اینترنشنال از فیروزآبادی، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی نقل قول کرد که گفت: «تقریباً هر سه قوه حکومتی ایران – قوه قضائیه، مقننه و مجریه – مورد حملات شدید سایبری قرار گرفته‌اند و اطلاعات آنها به سرقت رفته است. تأسیسات هسته‌ای ما نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند و همچنین شبکه‌هایی مانند توزیع سوخت، شبکه‌های شهری، شبکه‌های حمل و نقل، بنادر و بخش‌های مشابه هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. اینها تنها بخشی از لیست بلندبالایی از مناطق مختلف در سراسر کشور است که مورد حمله قرار گرفته اند.»

این حملات سایبری همچنین زمانی رخ داد که ایالات متحده روز جمعه تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل گسترش داد. این اقدام ایالات متحده، نفت و پتروشیمی را به یک فرمان اجرایی اضافه می کند که بخش های کلیدی اقتصاد ایران را هدف قرار می دهد تا از بودجه دولت برای حمایت از برنامه های هسته ای و موشکی آن محروم شود. ...

**

مصاحبه تلویزیون العربیه با  دکتر مصطفی علوش نماینده سابق پارلمان لبنان در رابطه با آتش بس در لبنان 

دکتر مصطفی علوش نماینده سابق پارلمان لبنان:

فکر نمی کنم تلاشها برای آتش بس در لبنان یک سناریوی واقعی باشد. از دو هفته پیش همه طرفها شامل ولید جنبلاط و نبیه بری و میقاتی تلاشهایی را برای آتش بس و اجرای قطعنامه 1701 شروع کردند. ولی وقتی وزیر خارجه ایران آمد این طور فهمیدیم که این امور عملی نخواهد بود. تنها فرصتی که من فکر میکنم برای جلوگیری از فروپاشی و ویرانی بیشتر وجود دارد این است که حزب الله این موضوع را در یک بیانیه و تصمیم رسمی اعلام کند. در سال 2006 که موضوع آتش بس مطرح شد حزب الله در دولت بود و موضوع را به دولت واگذار کرد. الآن تنها امکانی که هست این است که به آنچه که از دولت باقیمانده است این اختیار داده شود که در رابطه با آتش بس با طرفهای بین المللی مذاکره کند. ولی به نظر میرسد که این جنگ است که ادامه دارد و اسرائیل و حزب الله هم جنگ را ادامه میدهند.

من هم سخنرانی اول و سخنرانی دوم شیخ نعیم قاسم در رابطه با آتش بس را شنیدم ولی توافق با آتش بس یعنی قبول 1701 بدون التزامات دیگر عملی می شود ولی آنجه که حزب الله می گوید به ریختن بیشتر خون لبنانی ها می انجامد. تنها یک راه وجود دارد این که ایران به حزب الله بگوید جنگ را متوقف کند ولی ایران همچنان بر ادامه جنگ و ویرانی لبنان تأکید میکند.

حکومت لبنان و نبیه بری بر پذیرش 1701 تأکید کردند ولی همانطور که شما گفتید در شرائط فعلی اسرائیل این را قبول نمی کند. این ضرباتی که به حزب الله وارد کرد و این پیشروی ها که انجام داد برای 1701 نیست. این که آیا مناطق ویران شده ساخته می شود و اسرائیل از این موقعیت های عقب نشنی می کند الآن هیچ چیز مشخص نیست. من بعنوان یک لبنانی می گویم که اگر ایران و حزب الله به موقعیت قبلی که داشتند برگردند هیچکدام از قطعنامه های سازمان ملل اجراء نخواهد شد.

در رابطه با نکاتی که محمد عفیف بعنوان رئیس دفتر مطبوعاتی حزب الله امشب گفت او خیلی از موضوعات را نادیده می گیرد و به همین دلیل به مشکلات داخلی دامن میزند. در سال 1982 یک شکاف اساسی در جامعه لبنان وجود داشت. حزب الله الآن نمی خواهد که سلاح بخصوص آنچه که مربوطه به دولتهای خارجی و بطور خاص ایران است به دولت لبنان تحویل شود. در حالی که این تنها راه بازگشت صلح به لبنان و بطور خاص جنوب لبنان است.

مجری:

به این ترتیب معلوم می شود که تصمیم در این رابطه نه در توان دولت لبنان و نه در توان حزب الله نیست و هر تصمیمی باید از ایران بیاید. از سالها پیش خلع سلاح حزب الله خواسته شده بود ولی عملی نشد.

دکتر مصطفی علوش نماینده سابق پارلمان لبنان:

این حرف کاملا درست است. حزب الله در لینان است ولی تولید و ساخته ایران است با سود دهها ملیارد دلار سلاح و کمکها.

حزب الله حتی اگر از بین برود برای ایران در مقابل حفط حاکمیتش در داخل ایران و حفظ ولایت فقیه اصلا مهم نیست. ایران پای چنین توافق و آتش بسی نمی آید مگر در نقطه ای که برخی امتیازات و سازش هایی را از غرب بدست بیاورد.

**

عملیات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان؛ کشف کشف  انبارهای سلاح‌های ساخت ایران در جنوب لبنان 

به گزارش رسانه‌های خبری نیروهای اسرائیل در جریان عملیات خود در جنوب لبنان تونل‌ها و انبارهای اسلحه حزب‌الله را کشف کرده‌‌اند. گفته شده است که بخش زیادی از سلاح‌ها ساخت روسیه هستند و بقیه آنها از ایران می‌‌آیند.به گزارش رسانه‌های خبری عملیات نیروی زمینی اسرائیل در جنوب لبنان به منظور عقب‌راندن شبه‌نظامیان حزب‌الله همچنان در جریان است.

در حالی که به نظر می‌رسد توان این گروه تروریستی بر اثر حملات گسترده اسرائیل علیه مواضع آنها تضعیف شده، گفته شده است که حزب‌الله همچنان از انبارهای اسلحه و زردخانه گسترده‌ای برخوردار است.

 ارتش اسرائیل "عملیات زمینی محدود" در جنوب لبنان را آغاز کرد

بر اساس گزارش سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان و به نقل از یک سرگرد ارتش اسرائیل، سربازان ارتش این کشور در حال حاضر به دنبال ردیابی تونل‌ها و کشف انبارهای اسلحه و سنگرهای گروه حزب‌الله در چندین کیلومتری پشت مرز در جنوب لبنان هستند.

گفته شده در این زمینه شمار زیادی سلاح، مواد منفجره، نارنجک‌های دستی و راکت‌انداز توسط نیروهای اسرائيل کشف شده است.

کشف  انبارهای سلاح‌های ساخت ایران در جنوب لبنان توسط اسرائیل 

در همین حال این سرگرد نیروی زمینی اسرائيل در گزارش مذکور یک سلاح لیزری ضد تانک را نشان داده که ساخت ایران است. 

 نظم جدید در خاورمیانه همراه با گسترش شعله‌های جنگ

او می‌گوید: «این سلاح برد چهار کیلومتری دارد و موشکی که توسط آن شلیک می‌شود نیز هدایت‌پذیر است. حزب‌الله با این سلاح اغلب به ساختمان‌های واقع در نزدیکی مرز شلیک می‌کند.»

 او اضافه می‌کند: «در صورت اصابت این راکت‌ها، همه در داخل ساختمان کشته می‌شوند و سیستم ضد هوایی اسرائیل برای دفع آن، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.»

طبق گزارش شبکه اول تلویزیون آلمان این سرباز ارتش اسرائیل با اشاره به برخی از موشک‌های کشف‌و ضبطشده حزب‌الله، می‌گوید: «این یک موشک زمین به هوا از روسیه است. اما این بدان معنا نیست که روسیه مستقیما از حزب‌الله حمایت می‌کند، اما حزب‌الله از سلاح‌های روسی استفاده می‌کند.»

**

دویچه وله :لینکن: اسرائیل برای حمله به لبنان دلایل مشروع و قانونی دارد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست "آسه‌آن" از عملیات نظامی اسرائیل در لبنان دفاع کرد و گفت اسرائیل دلایل مشروع برای این اقدام دارد. او افزود، آمریکا در تلاش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ است.آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۰ مهر (۱۱ اکتبر) در حاشیه نشست "آسه‌آن" در لائوس از عملیات نظامی اسرائیل در لبنان دفاع کرده و گفت اسرائیل دلایل مشروع و قانونی برای این اقدام خود دارد.

اسرائیل اما به دلیل عملیات نظامی خود در لبنان با انتقاداتی روبرو شده است. بلینکن ضمن حمایت از اسرائیل تصریح کرد که ایالات متحده در تلاش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ است. 

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت وقتی فاجعه ۷ اکتبر رخ داد، حزب‌الله روز بعد به این بحران پیوست و تلاش کرد جبهه دیگری را ایجاد کند. او افزود، "اسرائیل به‌طور مشروع به دنبال این است که شهروندان خود را که به دلیل حملات موشکی حزب‌الله از محل سکونت خود در شمال اسرائیل رانده شده‌اند، به خانه‌هایشان بازگرداند". 

بلینکن در قمست دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود به نگرانی‌های جدی به ویژه در آسیا درباره گسترش درگیری‌های خاورمیانه و وضعیت وخیم مردم در نوار غزه هم اشاره کرد.

**

حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران "منتفی نیست"

درحالی که رایزنی‌ها در خصوص نحوه پاسخ اسرائیل به حمله موشکی جمهوری اسلامی به این کشور همچنان ادامه دارد، وزیر امور استراتژیک اسرائیل در مصاحبه‌ای احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را رد نکرد.افراد نزدیک به مقامات بلندپایه اسرائیلی می‌گویند برای دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حمله به پایگاه‌های هسته‌ای ایران در پاسخ به حمله جمهوری اسلامی به این کشور، با وجود مخالفت ایالات متحده همچنان یک گزینه است.

ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آلمان درباره هشدار قاطع جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، گفته است که اسرائیل همیشه با دقت به آنچه مهم‌ترین متحد ما آمریکا می‌گوید، گوش می‌دهد.

این سیاستمدار حزب لیکود که یکی از نزدیک‌ترین افراد معتمد نتانیاهو در دولت اسرائیل به شمار می‌رود، در ادامه سخنان خود گفته است: «وقتی صحبت از تسلیحات هسته‌ای که خطرناک‌ترین سلاح است به میان می‌آید، زمانی که رژیمی که می‌خواهد شما را نابود کند، تلاش می‌کند تا تسلیحات هسته‌ای بسازد، باید این تهدید را بسیار جدی بگیرید.» 

پیش‌تر نتانیاهو در سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل هر کاری که لازم باشد برای خنثی کردن این تهدید انجام خواهد داد.

برخی منابع اسرائیلی همچنین به این احتمال اشاره کردند که علیرغم مخالفت واشنگتن، این حملات می‌تواند شامل دکل‌های نفت، برق و همچنین تاسیسات هسته‌ای باشد.

در حالی که برخی از احتمال حمله به مجموعه سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی ایران و نیز مقر سپاه پاسداران در تهران سخن می‌گویند، جمهوری اسلامی تهدید کرده است که پاسخی قوی تر از حمله اول اکتبر خواهد داد.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍