۱۳۹۹ شهریور ۲۵, سه‌شنبه

🍒🍒🍒مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرا ل آلمان :آيا حزب كمونيست كارگري مي‌خواهد از دايره‌ي اپوزيسيون خارج شود؟🍒🍒🍒




 🍒🍒🍒مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرا ل آلمان :آيا حزب كمونيست كارگري مي‌خواهد از دايره‌ي اپوزيسيون خارج شود؟🍒🍒🍒

پاتسلت همراه  هیئت آلمان در اشرف 3 دیدار آلبانی  با رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران 


آيا حزب كمونيست كارگري مي‌خواهد از دايره‌ي اپوزيسيون خارج شود؟]
بردباری، افراط گرایی و تعصب را شکست می‌دهد
هفته نامه آلمانی فرایتاگ، جمعه ۴سپتامبر۲۰۲۰: ترجمه احمد مجد
نفرت[پراکنی] به افراطی‌هاي اسلامی در تهران دست باز مي‌دهد
بقلم مارتین پاتسلت *
افراط گرایی هیچگاه نتیجه‌ي خوشايندي نداشته و بر سر مذهب در جهان، فاجعه آفرین بوده. فرقی هم نمی کند که از سوي داعش باشد یا فرقه‌های متعصب مذاهب گوناگون یا سایر اشکال دست اندازی و تجاوز به نام دین.
اینگونه تعصبات افراطی تنها باعث رنج، مرگ و نفرت هستند و هیچ گونه کمکی به مردم نمی‌کنند. افراط گرایی اسلامی دشمنان بسیاری را به صحنه كشانده است.
تا آن‌جا كه برخی ایدئولوژی‌های سیاسی برنامه های خود را به‌گونه‌يي هدفمند بر پايه‌ي ضدمذهبي تنظیم می کنند.
این كار آنها را سرانجام به دام اشتباه مذهبیون متعصبی مي‌اندازد که با آنها در حال مبارزه هستند: آنها تمام کسانی را که دیدگاهها و نظرات سیاسی آنان را نمی پذیرند با این فرضیه که: اگر دوست من نیستی، دشمن من هستی، از پيرامون خود پس مي‌زنند.
این تفکر سیاه و سفید دیدن، بطور نمونه، تفکرغالب در جامعه ما پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است. سده‌هاي درازي یهودی ستیزی، از تعصبات دینی ريشه گرفته است.
بنابراین، تعصبات دینی همواره عامل جدیدی برای بردبارنبودن، نفرت و خشونت شده، ما و جامعه ما را، چنان كه پیشرفت بشریت در نبرد برای حقوق بشر و کرامت انسانی را پيوسته به عقب می‌رانند.
فراخوان بنیادگرایان حاكم بر تهران در شعارهایشان به “مرگ بر اسرائیل” و یا نازیسم به نابودی یهودیان و کمونیسم به آتش زدن کلیساها نمی توانند هیچ مشکل اساسی در عصر ما را حل کنند. کما اینکه ارائه تصویر دشمن از دیگران، پاشیدن بذر نفرت و پاک کردن تمامی هویت افراد، نمی توانند پاسخ مشکلات باشند. از این رو بايد این روشها و مکانیزم‌ها را بشناسیم، درباره آنان شفاف سازی کنیم و با تعهد به روشنگری در مقابل آن بایستیم. هر کس این حق را دارد، به چیزی که به آن احساس نزدیکی و با آن هویت خود را تعریف می‌کند و البته از راه آن دیگران را تحقیر نمی‌کند، اعتقاد داشته باشد. با چنین رویکردی، بردباری و مدارا رشد می‌کند و برپایه آن مردم هم میتوانند گفتگوهای مفید و موثری با هم داشته باشند. و تازه چنین چیزی امکان بقای مسالمت آمیز و همزیستی پایدار نزديك به هشت میلیارد انسان را ممکن می سازد.
من شاهد چنین تمرینی از تحمل و مدارا در بین جنبش اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران بوده ام. در این شورا نه تنها ایرانیان مسلمان، بلکه همچنین مسیحیان، بی دینان و معتقدان ادیان دیگر مشغول به فعالیت هستند. من اینرا در جلسات این جنبش در پاریس و برلین تجربه کرده ام. شورای ملی مقاومت ایران و نیروی محوری آن یعنی مجاهدین خلق، راه و روشی متفاوت برای زندگی ارائه میدهند، راه درک و احترام بین ادیان و دیگر جهان بینی‌ها.
آنها خواهان جدايی دین از دولت و مخالف هر گونه افراط گرایی هستند. آنها انتقاد سازنده در مورد دین خود و سازمان خود را می پذیرند و خواهان این هستند که همراه با دیگران برای ساختن دنیايی بهتر و صلح آمیز، همکاری کنند، دنیايی که در آن همه ادیان در ایران و در سراسر جهان به‌جای جنگیدن با هم، به یکدیگر احترام بگذارند و مکمل یکدیگر باشند.
برعکس نوشته‌هاي غیرمحترمانه و مملو از نفرت، بطور مثال مانند نامه ای که من از مینا احدی از “حزب کمونیست کارگری” دریافت کردم، ما را به پیش نخواهند برد. نفرت کلی از اسلام و طرد و تميزندادن انتقاد از افترا در برابر مجاهدین خلق به کسی کمک نمی کند.
آخوندها با تفسیر تعصب‌آميزشان از قرآن، از اعتقادات مردم ایران سوء استفاده مي‌كنند.
این ضربه بسیار سنگینی است و بايد به آن پایان داده شود. و وقتی جایگزین و آلترناتیوی وجود دارد که نه افراطی است و نه نفرت پراکنی می‌کند، دیگر اینکه اعضای این آلترناتیو به چه چیزی اعتقاد دارند و یا ندارند، نبايد جايي داشته باشد.
کسی که ادعای مخالفت با رژیم را دارد و مبارزه با اصلی ترین گروه مخالف ایران را وظیفه خود می داند، از مبارزه علیه دیکتاتور حاکم منحرف می شود، مقاومت را تضعیف می کند و خطر حذف خود از دایره‌ي اپوزیسیون را فراهم مي‌سازد. کاری که خانم احدی به آن دست زد و آمادگي هیچ انتقادی از خودش نشان نداده است.
مسیحیان و آتئیست ها (خداناباوران) با هم برای مقاومت کار می کنند.
بسیاری پشتيبانان آلمانی شورای ملی مقاومت ایران مسیحی هستند. دموکرات مسیحیان اینک و طی سالهای گذشته دولت کشور ما را تشکیل داده اند. بسیاری از سیاستمداران کشیش بوده و هستند و پیروان فعال آئین مسیحیت. در گستره‌ي حامیان آلمانی شورای ملی مقاومت ایران، افرادی هستند که با آموزه های عیسی مسیح همدلی پیدا کرده اند تا کشیشانی که زندگی خود را وقف خدا و عیسی مسیح کرده اند.
تمام اینها همراه با بی دینان برای شورای ملی مقاومت ایران فعال هستند. هیچکس نمی خواهد دیگری را به راه خود بیاورد، تمرکز همه بر روی مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران و پایان دادن به بدترین شکل از افراط گرایی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد.
آخوندها هر كه که به تفسیر آنان تمکین نکند را، می کشند و سرکوب می‌کنند. آنها انباشته از نفرت نسبت به دگراندیشان هستند.
در برابر این تنها یک جواب وجود دارد: همکاری صمیمانه تمامی ادیان و جریانهای سیاسی که به منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد پایبند هستند. آنها در مبارزه علیه افراط گرایی، جدا از اين كه چه پرچمی ظاهر شود، با هم برای آزادی و تعیین سرنوشت خلقها متحد هستند.
حاکمان ایران در سال ۱۳۶۷ توسط “هیأت مرگ” طی چند ماه ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی را قتل عام کردند. در این کمیته با بيشتر [قربانيان]تنها یک پرسش در ميان بود و آن اینکه آیا اعضا و هواداران مجاهدین خلق و کمونیست‌ها حاضرند از اعتقادات خود دست بردارند یا خیر؟
هر کس ، چه مرد، زن باردار و یا خردسال جواب منفی می داد، اعدام می‌شد. این بايد به ما یادآوری کند که افراط گرایی همه مخالفانش را- ظاهری یا واقعی- از ميان برمي‌دارد. همانند رخدادهای دوران تفتیش عقاید در اروپاست.
ظاهرا خانم احدی و حزب متبوعش به چیزی کمتر از نفی کامل جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق رضایت نمی‌دهند. این یک رویکرد ضددموکراتیک است. اگر میخواهیم به رژیم ایران و افراط گرایی پایان دهیم، بایستی نشان دهیم که ما از تاریخ، بخصوص تاریخ خودمان این درس را گرفتیم که صبر و بردباری، احترام متقابل، انتقاد پذیری، واقف بودن به نقاط قدرت و ضعف‌مان، سازش‌پذیری و توانایی دست یافتن به توافق با دادن امتیازهای متقابل، جزیی از پیشرفت بشریت می باشد.
* مارتین پاتسلت نماینده پارلمان فدرال آلمان از حزب دمکرات مسیحی


🌳💧 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی❤️🌳🍒

🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی🌳🌹🌹🌹  

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #کروناویروس #اعدام نکنید🌳💧

🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧