۱۴۰۳ اردیبهشت ۸, شنبه

فرشاد مؤمنی استاد وکارشناس اقتصاد در دانشگاه علامه واز عناصر درون حکومت چه میگوید؟ - بحران یا سراشیبی حکومت به‌سمت سقوط


فرشاد مؤمنی استاد اقتصاد در دانشگاه  علامه طباطبایی است. این اقتصاددان که در درون حکومت هست پرده از موضوعاتی بر می‌دارد که در واقعیت نمی‌توان گفت بحران‌های صرف هستند. عمق صحبت‌های او حاکی از وضعیت حکومت خامنه‌ای است که می‌توان گفت در سراشیبی سقوط دست و پا می‌زند. آیا این حکومت که به‌طور خاص بعداز قیام شهریور ۱۴۰۱تماما مشروعیت خود را ازدست داده توان بقا دارد یا خیر؟

صدور بحران برای دور کردن جنگ از شهرهای ایران

خامنه‌ای برای این که از قیام‌های مردم جلوگیری کند به صدور بحران به‌خارج از مرزهای ایران پرداخت. خامنه‌ای با دامن زدن به‌جنگ ویران‌گر غزه به‌قول خودش جنگ را از خیابان‌های ایران به خیابان‌های غزه کشاند. آیا این جنایت پیروزی برای حاکمیت به‌بار خواهد آورد یا خیر؟ سوالات زیادی است که هرازگاهی در رسانه‌های حکومتی منتشر می‌شود. ازجمله فرشاد مؤمنی اقتصاددان حکومتی که در رابطه با مسائل مختلف از این واقعیت‌ها پرده بر می‌دارد. خصوصا که آثار استراتژیک شکست در صدور بنیادگرایی کم کم خودش را نشان می‌دهد. حاکمیت هم درمقابل این بحران‌ها به گسترش سرکوب متوسل شده است. در سیاست خارجی هم چیزی تغییر کرده است. به‌نحوی که به‌وضوح دیده می‌شود که همه بردار‌ها به سمت سر مار در تهران یعنی خامنه‌ای درحال نشانه روی است. آیا خامنه‌ای از این مهلکه می‌تواند جان سالم بدر ببرد؟

فرشاد مؤمنی وضعیت حکومت را این‌گونه ارزیابی می‌کند: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می‌کنیم، راحت می‌گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم!،  وزیر مسئول تولید، می‌گوید آنقدر واردات کرده‌ایم که گلوگاه‌های گمرکی بند آمده!

 با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند.

در شبکه‌های مجازی نطق قدیمی رییس جمهور فعلی را می‌بینیم که می‌خواهد به‌دولت قبلی طعنه بزند و خطاب به دولت قبل می‌گوید «شما کاری کردید که قیمت دلار به ۵هزار رسیده است» ولی الان وقتی قیمت دلار را می‌بیند، چه حالی می‌شوید؟ گزارش بدهد که چه تحویل گرفته، چه وعده داده و کارنامه‌اش چیست؟

در نظام تصمیم گیری ما افرادی هستند که صلاحیت تخصصی در زمینه اقتصاد توسعه ندارند. آن‌ها با مافیای رسانه‌ای‌شان از ضعف اندیشه‌ای افراد کارشناس استفاده می‌کنند.

نتیجه چه می‌شود؟ واقعیت‌هایی که فرشاد مؤمنی از بیان آن خودداری می‌کند

فرشاد مؤمنی از حقوق کارگران نمی‌گوید. حقوق کارگران و هزینه سبد معیشتی وقتی ارزیابی می‌شود هیچ امیدی برای کارگران نمی‌ماند که بتوانند زندگی را ادامه بدهند. حقوق زیر ده میلیون تومان و سبد معیشتی برای یک خانواده متوسط سی میلیون تومان است.

فرشاد مؤمنی از وضعیت بازنشستگان حرفی نمی‌زند. برداشت از صندوق بازنشستگان توسط دولت رئیسی باعث شده است زندگی بازنشستگان به‌سمت درهم شکستن برود. آن‌ها هر روز و هفته در خیابان‌ها فریاد می‌زنند «عدالت کو؟ فریاد از این‌همه بی‌عدالتی؟

سیلاب چندین استان را در برگرفت اما مردم به حال خود رها شده‌اند و این درحالی است که سامانه بارشی جدیدی در راه است. تا کنون میلیاردها تومان نتیجه خسارات سیلاب بوده است. آیا حکومت خامنه‌ای توان رسیدگی دارد؟ در این مورد فرشاد مؤمنی سخنی به‌میان نمی‌آورد.

سیلاب بلوچستان هنوز فروکش نکرده و مردم اجساد کودکان‌شان را از جریان آب می‌گیرند. چه دردناک و فاجعه انگیز! اما حسی در این حکومت نمانده است.

زنان آزاده میهن در خیابان‌ها دیگر امنیت ندارند. آن‌ها تنها مقاومت می‌کنند چون در مقابل حکومت زن ستیز باید مقاومت کرد. مقاومت تنها سلاحی است که دشمن را زمین‌گیر می‌کند و هم اکنون این مقاومت در حال گسترش است.موج اعدام‌ها گسترش یافته است. در عرض دو هفته نزدیک به چهل اعدام در شهرهای ایران صورت گرفته است. دست‌گیری‌ها هم‌چنان ادامه دارد. زندان‌های حکومت خامنه‌ای دیگر جایی برای بازداشت شدگان جدید ندارد.

نتیجه این که تنها اقتصاد نیست. البته اقتصاد نقش زیربنایی دارد ولی در حکومت خامنه‌ای اندیشه ولایت فقیه نقش زیربنا را گرفته است. تمام تلاش و سعی بر حفظ این اندیشه است. اندیشه‌ای که متعلق به قرون گذشته است. بی‌تردید آنچه که فرشاد مؤمنی از بیان آن خودداری می‌کند این است که این پایان راه یک دیکتاتوری است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7